Welke koffie het lekkerst
Re: Welke koffie het lekkerst
sinds manlief geen koffie meer mag drinken we Bambu-koffie (van Vogel). Het was eerst even wennen (en afkicken) maar nu prima te drinken. Voor bezoek e.d. zet ik wel altijd nog echte koffie, maar ik heb nu net zo lief Bambu.
Ik ben nu pas 2,5 kilo aangekomen, moet nog 7 weken, dus t kan nog hard gaan...helma schreef:Katharina van Bora schreef:Dat goldt voor mij in de positie -waar Henriët zich nu in bevind- echt niet, hoor! Het is altijd opletten, wat ik eet, anders ga ik echt op Dik Trom lijken...Orchidee schreef: Een onsje meer of minder maakt in de positie van Henriët toch niets uit
hier nog een; in de eerste zwangerschap had ik zwangerschapssuiker; kwam 30 kilo bij.
Nooit meer helemaal kwijtgeraakt
na zwangerschappen bleef ik altijd met een aantal kilo's extra achter....
ik probeer er op te letten.. niet te veel te snoepen...
Maar ik vermoed dat ik na de bevalling minder weeg, dan dat ik zwanger werd.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Oude-Waarheid
Aha ben ik net op tijd in Sirjansland D.V.henriët schreef:Ik ben nu pas 2,5 kilo aangekomen, moet nog 7 weken, dus t kan nog hard gaan...helma schreef:Katharina van Bora schreef:Dat goldt voor mij in de positie -waar Henriët zich nu in bevind- echt niet, hoor! Het is altijd opletten, wat ik eet, anders ga ik echt op Dik Trom lijken...Orchidee schreef: Een onsje meer of minder maakt in de positie van Henriët toch niets uit
hier nog een; in de eerste zwangerschap had ik zwangerschapssuiker; kwam 30 kilo bij.
Nooit meer helemaal kwijtgeraakt
na zwangerschappen bleef ik altijd met een aantal kilo's extra achter....
ik probeer er op te letten.. niet te veel te snoepen...
Maar ik vermoed dat ik na de bevalling minder weeg, dan dat ik zwanger werd.

Meen je?Oude-Waarheid schreef: Aha ben ik net op tijd in Sirjansland D.V.
Wat leuk!!
dan verwachten we je iig!!!
... Je krijgt iig een kaartje

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Oude-Waarheid
Ja ja op Sir krijgen ze 29 december hun nieuwe domineehenriët schreef:Meen je?Oude-Waarheid schreef: Aha ben ik net op tijd in Sirjansland D.V.
Wat leuk!!
... Je krijgt iig een kaartje....
hij heeft een huis op Nieuwekerk kunnen vinden
oooh echt, ben zeer benieuwd!Oude-Waarheid schreef:Ja ja op Sir krijgen ze 29 december hun nieuwe domineehenriët schreef:Meen je?Oude-Waarheid schreef: Aha ben ik net op tijd in Sirjansland D.V.
Wat leuk!!
Uhm.. je bent dan echt heel dichtbij

want ik begrijp nu uit je posting dat je de hhk sir bedoeld:)
- Oude-Waarheid
Ja Kand. Verhaar HHKhenriët schreef:oooh echt, ben zeer benieuwd!Oude-Waarheid schreef:Ja ja op Sir krijgen ze 29 december hun nieuwe domineehenriët schreef:Meen je?Oude-Waarheid schreef: Aha ben ik net op tijd in Sirjansland D.V.
Wat leuk!!
Uhm.. je bent dan echt heel dichtbij![]()
want ik begrijp nu uit je posting dat je de hhk sir bedoeld:)
Fijn dat jullie het lekker vinden, maar het mag de naam/smaak van koffie niet hebben...refoma schreef:sinds manlief geen koffie meer mag drinken we Bambu-koffie (van Vogel). Het was eerst even wennen (en afkicken) maar nu prima te drinken. Voor bezoek e.d. zet ik wel altijd nog echte koffie, maar ik heb nu net zo lief Bambu.
Ik vind het echt vies, en zou dan nog liever thee drinken!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De koffie bij m'n moeder vindt ik het lekkerste.
Die van mn ma is t zelfde als hier in huis, dus ja.Lassie schreef:De koffie bij m'n moeder vindt ik het lekkerste.
Ik vind de koffie bij de vrouw van onze vorige ds altijd erg lekker! Met gekookte/opgeklopte melk!
Zo is het bij m'n moeder ook zo. Ik krijg het niet voor elkaar. Geen idee wat ik verkeerd doe.
Ach ik drink liever thee over dag (s'ochtends een kopje koffie uit het senseo apparaat, lekker makkelijk en snel en daar hoef je niet bij na te denken).
Ach ik drink liever thee over dag (s'ochtends een kopje koffie uit het senseo apparaat, lekker makkelijk en snel en daar hoef je niet bij na te denken).
Klopt. Het is wat anders... ik weet wat je bedoelt.albion schreef:jvdg schreef:Heette zo'n ding niet perculator?albion schreef:Wij hadden vroeger een kannetje waar we water indeden daarin paste een ander 'kannetje' waar je bovenop de koffie indeed, een deksel opschroefde (een soort zeef) en onderop was het ook een soort zeef (allemaal gaatjes). Daarboven deden we een kannetje en zette het op het gas. Als het water kookte, kwam de stoom door de tuit van het bovenste kannetje en dan draaide we het om zodat het water naar beneden sijpelde door de koffie en het dekseltje en dan hadden we heerlijke koffie. Ik weet niet of dat nog bestaat?
Ik vergat een keer het dekseltje er op te draaien en toen viel de koffie zo in het water allemaal drap (dat gebeurde bij mijn zus). Het werd me toen niet in dank afgenomen. We mochten thee drinken ipv koffie.
Je kunt ze op rommelmarkten nog wel eens vinden, maar het is een rariteit.
Nee volgens mij niet. Maar ik ga eens kijken hoe een perculator er uit ziet.
Volgens mij draai je de perculator ook niet om. Ik heb even gekeken en nee het is niet hetzelfde.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."