Autorijden

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Elke dag heerlijk naar Barneveld. Pas nieuwe auto en daar weet ik de top nog niet van.:(

170 was nu toe mijn maximum. Beetje griezelig op A1.:mad::mad2:

Zou het ook maar niet doen op de A1. Denk aan je zwager!!!!!
Zwager, luister! Je schoonzus doet dat alleen maar op momenten dat 538 geen flitsmeldingen heeft en als de weg vrij is. In de spits ben ik echt een heer in het verkeer.
538 verteld je echt niet alle flitscontroles hoor. Daar ben ik wel achter
Ieks, op binnendoorweggetjes bedoel jij? Zoals van Rijssen naar Holten? Dan klopt het wel.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ook op snelwegen niet hoor. Vrijdag moest ik ff naar amsterdam. Hoorde de controles, maar de A1 was er niet bij, maar er stond er wel een .
Barryvrouw

sky als extra checken, en dan zoef........
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat jij wil, tis jou feestje. maar een gewaarschuwde vrouw teld voor 6,5
Barryvrouw

Dank u! Zo'n zwager kun je wat mee!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dank u! Zo'n zwager kun je wat mee!
Dat dacht ik toch
;):D;)
Lecram

Bericht door Lecram »

Zwager, luister! Je schoonzus doet dat alleen maar op momenten dat 538 geen flitsmeldingen heeft en als de weg vrij is. In de spits ben ik echt een heer in het verkeer.
Niet wassen op zondag, maar wel naar 538 luisteren???? :pu:pu:pu
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
En Egbert, mijn hoge gemiddelde haal ik ook omdat wij pas om de 3,5 uur stoppen,
Toch lijkt me dat niet verstandig, Jelle. Juist als je snel rijdt, heb je meer rust nodig. Je rijdt geconcentreerder, dus je geest raakt (onbewust) eerder vermoeid. En zeker met die hoge snelheden moet extra alert zijn.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Kena
Hoi Jelle,

Ik zoef met mijn snelle bakkie niet echt over de Duitse Autobahn, daar je boven de 130 km/per uur onverzekerd bent wanneer je een ongeval maakt. Dit is de Duitse wet en ik ben bang dat de Nederlandse verzekeringsmij. dit met liefde opvolgen :)

Ik rijd zowel hier als daar gemiddeld 130 met zo nu en dan een flinke uitschieter wanneer ik tussen twee groepen auto´s rijd.
Het is overigens ook zo in D'land, dat ze hele strenge maatregelen nemen bij een ongeval als je zo snel rijdt. Een vette aantekening op je NL rijbewijs (m.a.w. rijontzegging in D'land) en een heeeeeele hoge boete.

Ik heb daar nog nooit over gehoord. Behalve dan op de stukken die in snelheid beperkt zijn, maar op de overige stukken mag je altijd nog onbeperkt hard rijden.
En als ik 140 rijdt of 150 dan rijdt het meendeel mij nog steeds voorbij, zouden die dan allemaal onverzekerd zijn? lijkt me sterk.:cool:
Benoni

Bericht door Benoni »

Hard rijden is slecht voor het milieu (slechter dan rijden met een gematigde snelheid) en nog gevaarlijk ook.

Sowieso is autorijden zwaar belastend voor de Schepping.

De C in CDA is óók op dit punt ver te zoeken ...
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Lecram aan Barryvrouw
Niet wassen op zondag, maar wel naar 538 luisteren????
Lecram je bent me voor me voor !!! zeer verbaasd las ik dit ook ja aan de ene kant is ze zo streng als maar kan (zeker als het om RK gaat) maar wel 538 luisteren

Bvrouw dat mag je me toc es uitleggen :)

groetjes
Bart

ps het is niet naar bedoeld maar het verbaasd me wel
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Bart-rk
Lecram aan Barryvrouw
Niet wassen op zondag, maar wel naar 538 luisteren????
Lecram je bent me voor me voor !!! zeer verbaasd las ik dit ook ja aan de ene kant is ze zo streng als maar kan (zeker als het om RK gaat) maar wel 538 luisteren

Bvrouw dat mag je me toc es uitleggen :)

groetjes
Bart
538 = alleen naar de file/flitsmeldingen hè, niet naar de muziek :,
ps het is niet naar bedoeld maar het verbaasd me wel
Zo kan ik nog wel effe doorgaan. Zo zijn er genoeg tegenstellingen te vinden, binnnen ons forum. Kijk, 200 rijden op de snelweg is verantwoord (blijkbaar) maar je naar beneden laten storten aan een elastiekje, (bungee jumpen) dat is "spelen met je leven"??? moeten ze me toch iets uitleggen, en zo kan ik nog wel meer dingen bedenken.
Mensen die zich van de kerk afkeren, om dat er kleine dingen aan mankeren, maar zelf hardrijden?

Ach, dat zal in deze tijd wel, alleen maar meer gebeuren. En ook heus ik ontken het niet, ik doe daar net zo goed aan mee.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Kena

Bericht door Kena »

Ik heb daar nog nooit over gehoord. Behalve dan op de stukken die in snelheid beperkt zijn, maar op de overige stukken mag je altijd nog onbeperkt hard rijden.
En als ik 140 rijdt of 150 dan rijdt het meendeel mij nog steeds voorbij, zouden die dan allemaal onverzekerd zijn? lijkt me sterk.:cool:
Mijn directe familielid is Duits, geboren en getogen, kwam als negen jaar geleden als 27-jarige hier wonen, reist nog 5 keer per jaar met de auto naar en door Duitsland. Dus zo sterk is dat niet :, Het is een feit en kijk maar uit.

Daarbij lieve Jelle, hebben vele Duitse wagens (m.n. de Audi´s) een rode 130 op de kilometerteller als waarschuwing deze niet te passeren wil je verzekerd blijven. Al mijn 3 Audi´s die ik gehad heb (1 80, 1 A4 en mijn huidige TT) hebben die rode streep bij de 130 op de teller. Ws heeft de Volkswagen die ook, alleen weet ik het niet zeker.

M.a.w. ik vrees dat mijn Duitse familielid het wel weet wat de verkeersregels in Duitsland is. Overigens heb ik het eens na gevraagd (zo nieuwschierig dat ik ben) waarom ik die rode streep op de teller had :D
Plakken in Duitsland? Weg is je rijbewijs. Waar zou Nederland die puntensysteem voor de nieuwe rijbewijsen vandaan hebben? Volgens mij uit Duitsland.
Het is overigens ook zo in D'land, dat ze hele strenge maatregelen nemen bij een ongeval als je zo snel rijdt. Een vette aantekening op je NL rijbewijs (m.a.w. rijontzegging in D'land) en een heeeeeele hoge boete.
Eens Lecram,

Ik heb het er niet voor over.

Ik vind het zalig rijden in Duitsland, puur om de ruimte en de Duitser beheersen de snelweg beter. M.a.w. zij rijden over het algemeen beter waardoor ik me prettiger voel.
Jelle

Bericht door Jelle »

Maar hoe verklaen jullie dan dat bijna iedereen dus gemiddeld tocht wel 145 a 150 rijdt? Deze mensen zijn toch niet in overtreding,

Zelf rijdt ik en mercedes maar bij de 130 heb ik geen rood streepje staan, het rode streepje staat bij mij bij de 260 km. omdat de teller niet verder loopt:D

Ik ga toch eens mijn licht opsteken bij de ANWB en bij Autoweek hoe het een en ander nu precies zit.

Als ik hard rijd dan wil ik wel weten of dit legaal of illegaal gbeurd.:#
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Mijn directe familielid is Duits, geboren en getogen, kwam als negen jaar geleden als 27-jarige hier wonen, reist nog 5 keer per jaar met de auto naar en door Duitsland. Dus zo sterk is dat niet :, Het is een feit en kijk maar uit.

Daarbij lieve Jelle, hebben vele Duitse wagens (m.n. de Audi´s) een rode 130 op de kilometerteller als waarschuwing deze niet te passeren wil je verzekerd blijven. Al mijn 3 Audi´s die ik gehad heb (1 80, 1 A4 en mijn huidige TT) hebben die rode streep bij de 130 op de teller. Ws heeft de Volkswagen die ook, alleen weet ik het niet zeker.

M.a.w. ik vrees dat mijn Duitse familielid het wel weet wat de verkeersregels in Duitsland is. Overigens heb ik het eens na gevraagd (zo nieuwschierig dat ik ben) waarom ik die rode streep op de teller had :D
Plakken in Duitsland? Weg is je rijbewijs. Waar zou Nederland die puntensysteem voor de nieuwe rijbewijsen vandaan hebben? Volgens mij uit Duitsland.
Eens Lecram,

Ik heb het er niet voor over.

Ik vind het zalig rijden in Duitsland, puur om de ruimte en de Duitser beheersen de snelweg beter. M.a.w. zij rijden over het algemeen beter waardoor ik me prettiger voel.

Trouwens Kena, wordt jou rode (neem ik maar even aan) Audi TT niet zenuwachtig als hij niet harder mag dan 130, volgens mij doen de pk.tjes vreselijk veel moeite om zich in te houden.
Bij mijn autotje wordt het gaspedaal vanzelf al naar beneden getrokken:D
Lijkt me toch wel heerlijk om die TT eens eventjes goed de sporen te geven. Je moet deze jongen natuurlijk ook eens een lolletje gunnen he. :!
Plaats reactie