Blik, siliconen beviel niet.refoma schreef:Even een vraagje voor de bakkers M/V onder ons: Wat voor cakevormen gebruiken jullie? Ik ben nl. toe aan andere cakevormen, maar twijfel tussen siliconen, glas, of blik. Iemand een mening?
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vind ik ook, ik heb 2 glazen cakevormen, maar voor appel/kwarktaart gebruik ik TEFALblikken, ( dan heb je ook geen last van roest)*girly* schreef:glazen!! zijn i-de-aal! Vind ikrefoma schreef:Even een vraagje voor de bakkers M/V onder ons: Wat voor cakevormen gebruiken jullie? Ik ben nl. toe aan andere cakevormen, maar twijfel tussen siliconen, glas, of blik. Iemand een mening?
Muffins bak ik gewoon in papieren bakvormpjes.
Alleen boterkoek daar heb ik nog een ouderwetse blikken voor, mar die vervang ik regelmatig, ivm roest.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
nasi en bami bij de aldi vandaan.
Smaakte prima met een lekker sateetje erbij.
Smaakte prima met een lekker sateetje erbij.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- MarthaMartha
misluktMarthaMartha schreef:mmm... net lekker scones klaargemaakt....
staan nu in de oven.... gezellig voor vanavond bij de warme brandende kachel...

een combimagnetron is echt niks!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Klopt! Daarom had ik als eis dat ik én een magnetron, én een goeie oven wilde in mn keuken!MarthaMartha schreef:misluktMarthaMartha schreef:mmm... net lekker scones klaargemaakt....
staan nu in de oven.... gezellig voor vanavond bij de warme brandende kachel...![]()
Vanav een citroencake met appel gebakken in de combi van mn ouders, buitenkant was bruin. binnenkant was nog láng nie gaar! Toen heb ik 'm een half uur op 40graden door laten gaan en 't iszowaar geslaagd!

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Dan heb ik zeker een goeie*girly* schreef:Klopt! Daarom had ik als eis dat ik én een magnetron, én een goeie oven wilde in mn keuken!MarthaMartha schreef:misluktMarthaMartha schreef:mmm... net lekker scones klaargemaakt....
staan nu in de oven.... gezellig voor vanavond bij de warme brandende kachel...![]()
Vanav een citroencake met appel gebakken in de combi van mn ouders, buitenkant was bruin. binnenkant was nog láng nie gaar! Toen heb ik 'm een half uur op 40graden door laten gaan en 't iszowaar geslaagd!

Die van mij bakt net zo goed als een gewone oven

Ben ik heel blij mee, want heb/had beslist geen ruimte voor een aparte oven, of ik had de vaatwasser moeten laten vervallen

Dus ik ben blij

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Is nog een verrassing wat ik vandaag op m'n bord krijg. 

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
- oesterschelpje
Vanavond krijgen we eters die verzot op vis zijn.
Dus vandaag lassen we een visdag in.
Gebakken schol, gebakken kibbeling en zalm met dillesaus uit de oven.

Gebakken schol, gebakken kibbeling en zalm met dillesaus uit de oven.

MarthaMartha schreef:misluktMarthaMartha schreef:mmm... net lekker scones klaargemaakt....
tja, zal toch wel een kwestie van instellen zijn

vanavond staat prei met ham en kaas op het menu.
Ben benieuwd wat er deze keer tussenkomt.

Ben benieuwd wat er deze keer tussenkomt.
kip-kerrieschotel met bloemkool.
Bloemkool alleen gekookt, is niet onze favo groente, beetje smakeloos.
Ik denk dat de meeste mensen er wel een saus opmikken ?
Ik bak kipfilet (kruiden met kipkruiden-kerrie), uitje erbij, kerriepoeder.
Bloemkool in roosjes, even kort koken (dat ze nog knapperig blijven) en de rijst koken volgens het pak.
Bloemkoolroosjes in de pan bij de kip, een blikje cocosmelk, wat kookwater van de rijst, eventueel nog verder binden met Honig allesbinder
Wat fijngesneden bieslook erover, voila
Bloemkool in roosjes, even kort koken (dat ze nog knapperig blijven) en de rijst koken volgens het pak.
Bloemkoolroosjes in de pan bij de kip, een blikje cocosmelk, wat kookwater van de rijst, eventueel nog verder binden met Honig allesbinder

-
Klinkt goed!oesterschelpje schreef:Vanavond krijgen we eters die verzot op vis zijn.
Gebakken schol, gebakken kibbeling en zalm met dillesaus uit de oven.![]()
-
Wij eten bloemkool altijd alleen gekookt (wel met wat zout). Ik vind het wel lekker. Tijdens het eten strooi ik er wat versgemalen 4-seizoenenpeper overheen.Mara schreef:kip-kerrieschotel met bloemkool.
Ook lekker: als de bloemkool gaar is in een ovenschaaltje leggen, afdekken met een paar plakjes komijnenkaas en dan even in de oven tot de kaas gesmolten is.
Saus gebruiken we sowieso zelden.
Ja maar je ziet, dat jullie ook niet enkel de bloemkool eten, maar pittiger gemaakt met komijnekaas (ideetje zeg
) of 4 seiz peper.
Het is gewoon een flauwe groente.

Het is gewoon een flauwe groente.