dronken zijn is gaaf
'Tuurlijk Jakob...tuurlijk......alsof jij zo vaak wat te melden hebt......behalve je kritiek....Oorspronkelijk gepost door jacob
Muse heeft niks zinnigs te melden.
Ik dacht toch echt dat ik de discussie weer wat op gang heb geholpen? :t
Limosa....lezen!!!
Gods woord gebruiken is niet stoer maar harstikke top!
Maar dan moet het wel op de juiste manier gebeuren en niet zomaar even klakkeloos een bijbeltekstje plaatsen, om te laten zien hoe goed je het wel niet weet.......beter dat je je antwoord dan nog even onderbouwd.
[Aangepast op 13-10-2003 door Muse]
Paulus maant ons aan 'voorzichtig' (d.i. matig) te leven in Titus 2.
Muse en Tijn, dan zijn we toch snel uitgepraat? We schilderen iemands goede bedoelingen dan niet af als 'zeuren'.
Ten eerste ben ik het inhoudelijk niet met jullie eens en wel met Jacob, maar ten tweede weet je ook niet hoeveel pijn je anderen ermee doet. Jacob kent de invloed van muziek en is niet trots op zijn 'eertijds'. Jacob is soms erg kort door de bocht en als je zijn bedoelingen niet kent kan dat heel intolerant overkomen, maar zo langzamerhand weten jullie toch wat zijn bedoeling is met zijn 'kruistocht' tegen muziek? Daar is feitelijk ook geen tolerantie mogelijk!!
We moeten proberen in liefde en voorzichtigheid met elkaar om te gaan!
Mhg,
Pim.
Muse en Tijn, dan zijn we toch snel uitgepraat? We schilderen iemands goede bedoelingen dan niet af als 'zeuren'.
Ten eerste ben ik het inhoudelijk niet met jullie eens en wel met Jacob, maar ten tweede weet je ook niet hoeveel pijn je anderen ermee doet. Jacob kent de invloed van muziek en is niet trots op zijn 'eertijds'. Jacob is soms erg kort door de bocht en als je zijn bedoelingen niet kent kan dat heel intolerant overkomen, maar zo langzamerhand weten jullie toch wat zijn bedoeling is met zijn 'kruistocht' tegen muziek? Daar is feitelijk ook geen tolerantie mogelijk!!
We moeten proberen in liefde en voorzichtigheid met elkaar om te gaan!
Mhg,
Pim.
Wat drank en de Bijbel betreft: hoeveel liter water veranderde Jezus ook alweer in wijn? En dat voor gedurende een feest van zeven dagen! Het zal daar best gezellig geweest zijn...
Tuurlijk, overdaad schaadt en dat geldt zeker ook voor drankgebruik. Maar je moet er ook niet al te krampachtig mee omgaan.
Tuurlijk, overdaad schaadt en dat geldt zeker ook voor drankgebruik. Maar je moet er ook niet al te krampachtig mee omgaan.
Harry,Wat drank en de Bijbel betreft: hoeveel liter water veranderde Jezus ook alweer in wijn? En dat voor gedurende een feest van zeven dagen! Het zal daar best gezellig geweest zijn...
Ik vind het jammer dat jij de Here Jezus voor je karretje meent te moeten spannen, meer respect is mijns inziens zeker op zijn plaats!!!!!!!!!! Ik kan niet over je oordelen, maar als ik dit lees denk ik dat je niet helemaal beseft wat Hij allemaal heeft gedaan!
[Aangepast op 20/10/03 door Dathenum]
Nou...onder meer water in wijn veranderd!Oorspronkelijk gepost door Dathenum
maar als ik dit lees denk ik dat je niet helemaal beseft wat Hij allemaal heeft gedaan!
[Aangepast op 20/10/03 door Dathenum]
Ik span helemaal niemand in voor mijn eigen karretje. Het gaat mij om het punt dat drankgebruik in de Bijbel een goede gewoonte was. Bij de maaltijd en tijdens feesten, zo blijkt.
Dat de Here Jezus nog veel meer heeft gedaan, is evident. En gelukkig ook voor mij persoonlijk. Maar je moet niet doen alsof het wonder van de bruiloft te Kana niet in de Bijbel staat en ik zie al helemaal niet in waarom je daar niet aan zou kunnen of mogen refereren.
De bijbel geeft juist een goed voorbeeld hoe hier mee om te gaan.
Niet in dronkenschap, beslist niet zie alle eerdere waarschuwingen.
Dat geldt eigenlijk nog voor meer dingen dan wijn: Ook macht en rijkdom.
Hier hoef je slechts te noemen David, vele koningen na hem. enfin voorbeelden te over.
Ik zie het zo: je mag genieten van wijn (of een andere alcaholische drank.)
Ga je hier echter verkeerd mee om is het een vloek. Nu is het voor ons als mensen moeilijk vast te stellen, net dat ene glaasje te veel....wat in allerlei opzichten totaal foute konsekwenties kan hebben.
Toelichting lijkt me overbodig....
Niet in dronkenschap, beslist niet zie alle eerdere waarschuwingen.
Dat geldt eigenlijk nog voor meer dingen dan wijn: Ook macht en rijkdom.
Hier hoef je slechts te noemen David, vele koningen na hem. enfin voorbeelden te over.
Ik zie het zo: je mag genieten van wijn (of een andere alcaholische drank.)
Ga je hier echter verkeerd mee om is het een vloek. Nu is het voor ons als mensen moeilijk vast te stellen, net dat ene glaasje te veel....wat in allerlei opzichten totaal foute konsekwenties kan hebben.
Toelichting lijkt me overbodig....
In England is het drankmisbruik heel erg groot. Jongeren zijn regelmatig dronken, en ook ouderen doen er aan mee.
Ik ben dus niet zo dol op alcohol, doordat ik een hele poos op Intensive Care heb gewerkt, en wij alle inelkaar gemepte gastjes kregen...of na een ongeluk etc!
Maar op een nacht kregen we iemand die 23 was, en zoveel gedronken had dat hij stopte met ademen...
Nadat hij bij ons kwam kwam hij na een paar minuten al weer bij, maar de machines waren gebruikt! Dat hield in dat hij een van de 5 bedden in de omgeving vulde, en bovendien 1000 pond per nacht kostte! Dat is wel effe bijna 4000 gulden! Dus je kunt wel nagaan dat ik het niet zo op dat soort mensen heb! Wij moeten maar weer zien dat we hun oplappen, of hun slachtoffers, en zij denken dat het allemaal erg grappig is!
Ik ben dus niet zo dol op alcohol, doordat ik een hele poos op Intensive Care heb gewerkt, en wij alle inelkaar gemepte gastjes kregen...of na een ongeluk etc!
Maar op een nacht kregen we iemand die 23 was, en zoveel gedronken had dat hij stopte met ademen...
Nadat hij bij ons kwam kwam hij na een paar minuten al weer bij, maar de machines waren gebruikt! Dat hield in dat hij een van de 5 bedden in de omgeving vulde, en bovendien 1000 pond per nacht kostte! Dat is wel effe bijna 4000 gulden! Dus je kunt wel nagaan dat ik het niet zo op dat soort mensen heb! Wij moeten maar weer zien dat we hun oplappen, of hun slachtoffers, en zij denken dat het allemaal erg grappig is!
Erg triest. En daarna vertellen ze natuurlijk heel stoer wat ze allemaal gedurfd hebben.Oorspronkelijk gepost door england
In England is het drankmisbruik heel erg groot. Jongeren zijn regelmatig dronken, en ook ouderen doen er aan mee.
Inderdaad, Lecram. Toen deze jonge man aan de beademing lag zag de familie er erg verschrikt uit. Zodra hij begon zelf te ademen kwam er al een beetje een lachje bij. De volgende ochtend kwamen ze binnen, en deed de hele familie alsof het de bak van de week was...
De verpleegkundigen waren spinnijdig, want niet alleen had hij meer dan £1000 gekost, maar er zijn maar 5 ITC bedden in het ziekenhuis. Was er dus een ongeluk gebeurd, of een patient ernstig ziek geworden, dan had dat betekend dat ze hadden moeten vervoerd worden...iets was super riskant is, en niet altijd overleefd wordt...
De verpleegkundigen waren spinnijdig, want niet alleen had hij meer dan £1000 gekost, maar er zijn maar 5 ITC bedden in het ziekenhuis. Was er dus een ongeluk gebeurd, of een patient ernstig ziek geworden, dan had dat betekend dat ze hadden moeten vervoerd worden...iets was super riskant is, en niet altijd overleefd wordt...
Maar je wilt ook niet de mensen de kost geven die zichzelf of een ander blijvend verminkt hebben. Die noit meer kunnen lachen en de rest van hun leven een kasplantje blijven. Als eht zichzelf dan nog aan gedaan hebben vind ik het ook al sneu maar goed dat doe je zelf. Maar als ik dan iemand moet verplegen die bijv een ander dood heeft gereden met alcohol op dan heb ik wel eens moeite om niet boos te worden!