ik vraag me af of dat op elke bso wordt toegestaan, over het algemeen moeten de kinderen aangekleed komen hoor, in dagkledingMara schreef:Van de keukenzuster in het kinderziekenhuis hoorde ik regelmatig dat veel kinderen een heleboel groentes niet kennen.henriët schreef:Aan het vriendinnetje van Jetje, die van de week hier kwam spelen. Zij gaat 3 dagen uit school naar de naschoolse opvang.
Wij zijn gewend om halverwege de woensdagmiddag gezellig koffie/thee/ sap te drinken met elkaar met wat lekkers. En vooral met herfstachtig regenweer gezellig een kaarsje erbij aan.
Zo ook afgelopen woensdag.
Vriendinnetje verzuchtte: "Wat is dit gezellig om zo met elkaar aan de tafel te drinken". Ik zei heel onnozel"maar dat doen jullie thuis toch ook wel". "Bijna nooit"zei ze, maar wel op zondag, maar dan is het niet zo gezellig, want wij hebben een hele grote kamer en dan is het niet zo gezellig als hier".
Ik vond het zo opmerkelijk. En ook een leermoment. Wat kijk je soms niet op tegen grote mooie huizen, ( en niet dat ik niet tevreden ben, we hebben een heeerlijk huis) maar dat zo'n kind dan zoiets opmerkt.
En ergens vond ik het ook zo zielig. Als de moeder altijd maar werkt. Dan missen de kinderen toch een stuk gezelligheid.
Dan vraagt ze: wat eten jullie dan ? Nou pizza uit een doos, of van alles door elkaar.
Sperziebonen ? Nooit van gehoord. Broccoli ? ??? Sudderlapjes ?????
En dat zijn gewoon Hollandse kinderen hoor !
En veel kinderen zitten op een b.s.o., daar drinken ze wel met elkaar, met het zijn er zoveel !
Niet knus om een tafel met een moeder.
Ik denk dan: wat ze niet geleerd hebben, gaan ze wellicht ook later niet doen.
Hoe gaat dat dan met hun kinderen later ?
Worden die smorgens in pyjama naar bso gebracht en savonds in nachtgoed opgehaald ?
Waar denk je op dit moment aan? [2]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik heb het over pakweg 20 jaar !
Maar niet op elke bso of creche hoeven de kinderen in kleding hoor.
Mijn schoonzus mocht ze brengen in pyjama, ze werden daar in bad gedaan, was het tarief wel hoger
Mijn schoonzus mocht ze brengen in pyjama, ze werden daar in bad gedaan, was het tarief wel hoger

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Doet me denken aan: "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"Mara schreef:Ik heb het over pakweg 20 jaar !

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ja zei ik ook altijd
Ze heeft heel veel gemist, veel 1e dingen gebeuren overdag, dus op de creche.
Opmerkelijk is (of toevallig) dat haar kinderen ook zeer jong de deur uit waren.
Dus ze leiden op hun 50ste al het leven van een gepensioneerd stel, (veel reizen, met leeftijdsgenoten op stap)
Wij lopen nog in een pretpark

Opmerkelijk is (of toevallig) dat haar kinderen ook zeer jong de deur uit waren.
Dus ze leiden op hun 50ste al het leven van een gepensioneerd stel, (veel reizen, met leeftijdsgenoten op stap)

Niet je kinderen de schuld geven als je zelf zo graag in de 8-baan zit he!Mara schreef:Ja zei ik ook altijd![]()

- MarthaMartha
aan de open-huizen-dag morgen.... hoop dat we kijkers/kopers op bezoek krijgen in ons "tweede huis".
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik mag niet in de 8baan (hoge bloeddruk) goeie smoes heWillem schreef:Niet je kinderen de schuld geven als je zelf zo graag in de 8-baan zit he!Mara schreef:Ja zei ik ook altijd![]()
- JolandaOudshoorn
aan een verongelukte motorrijder waar we langs reden. zo te zien was het net gebeurd. Zijn motor lag tientallenmeters verdeop. Aan de hoeveelheid bloed en houding denk ik niet dat hij het overleeft heeft. Het schoot door mij heen en ik heb het mijn kinderen ook gezegd: het kan iedereen zomaar overkomen. Sterven. Die man ging ergens naar toe, had plannen, misschien vrouw en kinderen die op hem wachtten. En nu eeuwigheid! Zijn wij bereid?? Het kan ons allemaal overkomen, we weten niet wat er morgen gebeuren zal. En dan valt al het aardse weg. Hebben we die zekerheid dat we rechtvaardig zijn voor God, dat we Hem kunnen ontmoeten en dan bij Hem mogen komen??!! Rust niet als je die zekerheid, dat geloof nog niet hebt. Vandaag hij, en morgen...??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
telegraaf schreef:Door een ongeval op de A2 is vrijdagavond een motorrijder om het leven gekomen. Volgens de politie was de man vermoedelijk op slag dood.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Vreselijk hé zulke ongelukken...JolandaOudshoorn schreef:telegraaf schreef:Door een ongeval op de A2 is vrijdagavond een motorrijder om het leven gekomen. Volgens de politie was de man vermoedelijk op slag dood.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
En heb je nog iets gehoord over hoe het gegaan is?MarthaMartha schreef:aan de open-huizen-dag morgen.... hoop dat we kijkers/kopers op bezoek krijgen in ons "tweede huis".
Ben ik ook benieuwd naar..Lassie schreef:En heb je nog iets gehoord over hoe het gegaan is?MarthaMartha schreef:aan de open-huizen-dag morgen.... hoop dat we kijkers/kopers op bezoek krijgen in ons "tweede huis".
aan iemand die zijn afspraken niet nakomt en zodoende goed in de problemen komt 

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- MarthaMartha
Er is 1 kijker geweest. Kan zomaar wat worden, kan ook niet natuurlijk, we wachten het af...... Spannend wel!!!gertje schreef:Ben ik ook benieuwd naar..Lassie schreef:En heb je nog iets gehoord over hoe het gegaan is?MarthaMartha schreef:aan de open-huizen-dag morgen.... hoop dat we kijkers/kopers op bezoek krijgen in ons "tweede huis".
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
je hoopt dat ze het een keer inzien...albion schreef:aan iemand die zijn afspraken niet nakomt en zodoende goed in de problemen komt
ze moeten toch leren van hun fouten.