Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

huisman

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door huisman »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Ik denk dat PVV zich erg betrouwbaar en flexibel zal opstellen om zo na de volgende verkiezingen een volwaardige plaats in een regering te kunnen krijgen.

Graag Dick Berlijn op Veiligheid of Defensie. (krijgen wij de JSF :garde )
Jammer voor je.
Defensie gaat naar het CDA. Gerda Verburg wordt thans veel genoemd.

Overigens: Wat mij betreft doen we de Saab Grippen.
De Saab Grippen klinkt leuk (Europees, goedkoper) maar in de praktijk is het niet handig. Het toestel is kwalitatief en innovatief gezien niet de laatste stand van de techniek, in tegenstelling tot de JSF. De Saab Grippen is geen vooruitgang na de F16 (die toen wel state of the art was). Als wij onze soldaten wegsturen moeten ze het beste materiaal hebben, zodat het aantal doden tot een minimum beperkt kan blijven. Groot-Brittanië bijvoorbeeld had geen voertuigen die effectieve bescherming boden tegen bermbommen. Daardoor zijn er procentueel gezien heel veel meer militairen gesneuveld dan Nederland.

Dit alles heb ik me laten vertellen door een luitenant-kolonel die op 'Clingendael' werkt. En ik kan me daar wel in vinden.
Ben het nog nooit zo eens geweest met jou :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Tjonge. We zijn toch wel ver afgedwaald als we ons vertrouwen stellen op 'het beste materiaal'.
De voorwaarden moeten gewoon goed zijn, beste refo.

Er waren bijvoorbeeld mensen van Groenlinks die Apaches wilden verkopen: dat zou een enorme besparing opleveren. Maar ze willen wel mee blijven doen aan vredesmissies. Tja, Apaches zijn bijna van levensbelang voor militairen op een missie. Men wil een bepaald ambitieniveau handhaven; maar ondertussen moet er zwaar bezuinigd worden op het leger (lees het regeerakkoord maar). Het klopt gewoon niet.

Zie bijvoorbeeld ook dit artikel: http://www.refdag.nl/opinie/opinie/nieu ... e_1_506157.
Joannah

Bericht door Joannah »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:Tjonge. We zijn toch wel ver afgedwaald als we ons vertrouwen stellen op 'het beste materiaal'.
De voorwaarden moeten gewoon goed zijn, beste refo.

Er waren bijvoorbeeld mensen van Groenlinks die Apaches wilden verkopen: dat zou een enorme besparing opleveren. Maar ze willen wel mee blijven doen aan vredesmissies. Tja, Apaches zijn bijna van levensbelang voor militairen op een missie. Men wil een bepaald ambitieniveau handhaven; maar ondertussen moet er zwaar bezuinigd worden op het leger (lees het regeerakkoord maar). Het klopt gewoon niet.

Zie bijvoorbeeld ook dit artikel: http://www.refdag.nl/opinie/opinie/nieu ... e_1_506157.
je begrijpt Refo niet, denk ik.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
refo

Bericht door refo »

Nee, dat is wel duidelijk.

Ik ben niet van het gebroken geweertje, maar anderzijds verwacht je op dit forum geen meningen als: 'het is van levensbelang dat we apaches hebben' en 'we moeten het beste materiaal hebben, zodat het aantal doden tot een minimum beperkt kan blijven.'
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:Nee, dat is wel duidelijk.

Ik ben niet van het gebroken geweertje, maar anderzijds verwacht je op dit forum geen meningen als: 'het is van levensbelang dat we apaches hebben' en 'we moeten het beste materiaal hebben, zodat het aantal doden tot een minimum beperkt kan blijven.'
Zoals jij goede banden onder de auto wil hebben voor de winter begint, goede verlichting op je fiets enz. want dat is idd van levensbelang (je weet wel, menselijke verantwoordelijkheid)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Waarom verwacht je dat niet?

Eens met huisman.
refo

Bericht door refo »

huisman schreef:

Zoals jij goede banden onder de auto wil hebben voor de winter begint, goede verlichting op je fiets enz. want dat is idd van levensbelang (je weet wel, menselijke verantwoordelijkheid)
We hebben het niet over banden en de verlichting, maar over de auto.

Misschien gaat het kwartje bij jullie nog vallen.

Het heeft te maken met de tweedeling die de gereformeerde gezindte heeft aangebracht.
Op zondag is alles geestelijk. Daar hebben we God bij nodig.
Door de week zijn we gewoon wereldburgers. Dan hebben God niet nodig, maar wel goeie spullen.
Zelfs als door die goeie spullen aan te schaffen bejaarden maar eens per week gewassen worden.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Marie-Henriëtte schreef:Mr. F. Teeven op Justitie, veiligheid en politie, graag.
Lijkt mij ook een geschikte man.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

jvdg schreef:Naar mijn gevoelen (!) houdt dit kabinet 1 jaar stand.

VVD/CDA zal tot de PS-verkiezingen behoedzaam opereren en daarna volgas willen geven.
Bij een voor de PVV gunstige uitkomst (hoe gek het ook klinkt, mede veroorzaakt door het proces tegen Wilders), zal de PVV juist ook vol gasgeven.
Dan zal blijken wat het gedoogakkoord waard is.
En juist daar heb ik weinig vertrouwen in.

Bovendien zijn Koppejan en Ferrier nog steeds geen "betrouwbare" fractieleden.
Of hoopt men toch nog stiekem op de steun van de SGP?

De poppetjesnamen zijn in dit en andere topics al gevallen.
Dat heeft niet echt mijn interesse, aangezien beide regeringspartijen veel deskundige bestuurders hebben, waarbij ik hoop dat de keuze van die poppetjes op geen enkele manier door de PVV wordt beïnvloed.
Koppejan heeft al een uitbrander van Verhagen gehad. Ik zou zeggen laat-ie zich wat rustig en proberen intern dingen op te lossen dan alles aan de zeer gewillige pers te spuien(die foto op de voorpagina van het RD gisteren is wel heel zot, wat denk je dan als Koppejan en Ferrier?).
memento

Bericht door memento »

refo schreef:
huisman schreef:

Het heeft te maken met de tweedeling die de gereformeerde gezindte heeft aangebracht.
Door de week zijn we gewoon wereldburgers. Dan hebben God niet nodig, maar wel goeie spullen.
Zelfs als door die goeie spullen aan te schaffen bejaarden maar eens per week gewassen worden.
Gezien het huidige regeerakkoord, kan het beiden. Bejaarden krijgen recht op elke dag een douchebeurt (met dank aan Geert), en tegelijkertijd gaat men door met de JSF.

Ik ben het met huisman eens. Als je het als taak ziet, om als "wereld-politie" op te treden, dan moet je ook een goede veiligheid kunnen garanderen aan je personeel. Ik acht het onverantwoord om mensen naar een gevaarlijk land te sturen met minderwaardig materiaal, als je statistisch kan aantonen dat dat meer doden gaat kosten. Maargoed, als alle mensen die er hetzelfde over denken als refo zich aanmelden bij het leger, dan mag iig een deel van het materiaal minderwaardig zijn, want zij zijn bereid dat extra risico te lopen...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

VVD-senator en informateur Uri Rosenthal wordt genoemd voor onderwijs.

In TC Tubantia worden de volgende opties genoemd:
-Algemene Zaken: Mark Rutte(VVD)
-Economische Zaken: Maxime Verhagen(CDA)
-Volksgezondheid: Edith Schippers(VVD)
-Veiligheid: Ivo Opstelten(VVD)
-Binnenlandse zaken of Integratie en immigratie: Piet Hein Donner(CDA)
-Financien: Jan Kees de Jager(CDA)(daar is bijna iedereen het wel over eens)
-Ruimte: Melanie Schultz van Haegen(VVD)
-Buitenlandse Zaken: Hans van Baalen(VVD) of evt.Dick Berlijn
-Defensie: Gerda Verburg(CDA) of evt.Dick Berlijn
-Onderwijs: Marja van Bijsterveldt(CDA) ookt getipt als fractievoorzitter
-Sociale Zaken: Dick Sluimers(VVD)
-Integratie en immigratie: Sybrand van Haersma Buma(CDA) ook getipt als fractie voorzitter

Voor VVD is inmiddels Stef Blok als fractievoorzitter benoemd.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
huisman schreef:

We hebben het wél over de banden en de verlichting. Het is het geheel dat goed moet zijn, met onderdelen als: Apache, uniform, voertuigen, JSF, etc. Het heeft verder niets met een vermeende tweedeling te maken.
En om defensie tegenover ouderenzorg te stellen, dat is een populair politiek praatje. In dezen ben ik het dan ook graag met memento eens, zoals ik ook al eerder schreef.
refo

Bericht door refo »

Vest op prinsen geen betrouwen, maar ga wel met goeie spullen op pad.
memento

Bericht door memento »

refo schreef:Vest op prinsen geen betrouwen, maar ga wel met goeie spullen op pad.
Dat is makkelijk gezegd, als het om andermans leven gaat...

Het is heel Bijbels, om het goede voor je naaste te zoeken. Ik acht het van weinig naastenliefde getuigen, om de jongens die het vieze werk opknappen nodeloos in gevaar te brengen vanwege minderwaardig materiaal. Om nog maar te zwijgen over de burgerslachtoffers die minderwaardig materiaal met zich mee kan brengen...
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Vest op prinsen geen betrouwen, maar ga wel met goeie spullen op pad.
Met gedateerd en verouderd materiaal ten strijde trekken en dan bidden om bewaring (omdat wij in Nederland zo graag liever subsidie geven aan kinderopvang zodat moeders kunnen werken, om ook eens een tegenstelling te maken).
Plaats reactie