Ik denk dat Bunyan het daar niet heeft over het verstandelijk kennen maar het zaligmakend kennen. En ja, wat een wonder, Christus is veel gewilliger om jou en mij te zaligen dan dat wij denken gewillig te zijn om gezaligd te worden.Gijs83 schreef:-Zondag 5 Catechismusverklaring Ds.G.H.Kersten(ter voorbereiding op a.s.zondag)
-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan. Ik ben nu in hoofdstuk X over hindernissen en twijfels. Wat me opvalt is dat Christus veel gewilliger is dan wij en wij(ik) daar geen raad mee weten. Ik neem aan dat Bunyan het hier heeft over een verstandelijk kennen van Christus, want dan zou iedereen wel zalig kunnen worden als hij daarvoor het verstand had. Dan lijkt het simpel.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
De Koninklijke weg - E. Gosker.
Na alle verhalen die ik hierover gehoord heb, ben ik heel benieuwd wat ik er van ga vinden.
Na alle verhalen die ik hierover gehoord heb, ben ik heel benieuwd wat ik er van ga vinden.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan inmiddels blz.163(wil het proberen voor de meeting uit te hebben!)(aardig streven?)
opzich een goed streven Gijs, maar het is belangrijker te verstaan de inhoud... dan snel even willen lezen...om het uit te hebben dan en dan..Gijs83 schreef:-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan inmiddels blz.163(wil het proberen voor de meeting uit te hebben!)(aardig streven?)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik wist dat deze reactie eraan zat te komen. Het was té voor de hand liggend.henriët schreef:opzich een goed streven Gijs, maar het is belangrijker te verstaan de inhoud... dan snel even willen lezen...om het uit te hebben dan en dan..Gijs83 schreef:-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan inmiddels blz.163(wil het proberen voor de meeting uit te hebben!)(aardig streven?)

Afgewezen schreef:Ik wist dat deze reactie eraan zat te komen. Het was té voor de hand liggend.henriët schreef:opzich een goed streven Gijs, maar het is belangrijker te verstaan de inhoud... dan snel even willen lezen...om het uit te hebben dan en dan..Gijs83 schreef:-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan inmiddels blz.163(wil het proberen voor de meeting uit te hebben!)(aardig streven?)

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
lees maar rustig op je gemak Gijs; ik zit niet op het boek te wachten!Gijs83 schreef:-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan inmiddels blz.163(wil het proberen voor de meeting uit te hebben!)(aardig streven?)
Bezig met ´´Het Zien Op Jezus´´ van I. Ambrosius...ongelofelijk rijk boek..
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
- jakobmarin
Gedachten over de psalmen - CS Lewis
Zeer fris en nieuw!

Zeer fris en nieuw!

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
SPROKKELHOUT
door
Ds. Joh. van der Poel
door
Ds. Joh. van der Poel
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Aanbevolen als je klaar bent:
SPLINTERHOUT
SNIPPERHOUT
Van dezelfde Ds..
Zoals in dat topic aangegeven inmiddels..
SPLINTERHOUT
SNIPPERHOUT
Van dezelfde Ds..
Zoals in dat topic aangegeven inmiddels..
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
Ik ben bezig in:
Is God terug? van dr. A. van de Beek
en ietwat anders van materie maar toch ook buitengewoon boeiend:
The Origin of Wealth van E. D. Beinhocker
Is God terug? van dr. A. van de Beek
en ietwat anders van materie maar toch ook buitengewoon boeiend:
The Origin of Wealth van E. D. Beinhocker

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De theologie van Augustinus(het Woord Gods) van Polman
dat boek kreeg ik op mijn 14e verjaardagOrchidee schreef:

nooit meer aan gedacht.....
het ging over jufrouw Bollekop die vrijt met Lubbert Achterop
zoiets.....