Dat maakt het niet minder triest. Het feit dat Geert Wilders zoveel zetels heeft kunnen veroveren is een teken aan de wand, maar dat men dat simpelweg negeert en en passant akkoord gaat met iemand die in staat is te discrimineren, te stigmatiseren en men hem en de zijnen geen halt toeroept in deze situatie.... ongelofelijk. Zeker voor een partij die zegt christelijk te zijn en zich te baseren op de Bijbel. Klaarblijkelijk is eigenbelang iets wat op de 1e plaats staat, en niet de Bijbel.Rijssen schreef:En dat je het triest vind dat men een pact sluit met Geert Wilders.
Tja zo werk democratie nou eenmaal hé, hebben toch héél erg veel mensen op gestemd.
Formatie 2010
Re: Formatie 2010
Maar ik heb zo'n moeite met een kabinet dat deels haar lot in de handen van die verschrikkelijke PVV legt.Luther schreef:Ik zie btw in Den Haag heel weinig stabiliteit op het moment, maar ik denk dat het kabinet dat nu in de maak is, het minst instabiele is dat mogelijk is. Inhoudelijk is dat meer een eenheid dan het door jouw genoemde vechtkabinet: VVD-CDA-PvdA.jvdg schreef:Dat laatste zou ik zeker doen gezien je capriolen met je auto vs. bijbelvertalingen.Luther schreef:Dank je! Weet ik dat ook weer...jvdg schreef:Degenen die in dit beoogde kabinet een stabiliteit zien, zijn m.i. stekeblind.(Ik zal wat beter opletten bij het autorijden.)
![]()
Maar btw, zie jij énige stabiliteit dan?
Het kabinet zal naar steeds wiselende meerherheden moeten zoeken, hetgeen de de te nemen uiterst belangrijke beslissingen aanzienlijk zullen vertragen, terwijl we uiterste haast hebben.
De fractie vergadert nu bijna 12 uur, maar er is nog steeds geen witte (of zwarte) rook.sela schreef:'benieuwd naar het cda congres.
De meerderheid is akkoord.
- Bonny
- Contacteer:
Nou, de de CDA-fractie heeft unaniem besloten de uitslag van het congres af te wachten. Dat is wat anders dat de meerderheid al akkoord is met de plannen.refo schreef:De meerderheid is akkoord.
Er komt een minister van Veiligheid, een minister van Immigrate en Integratie en er zal gewerkt worden aan een burkaverbod.
The Groom's still waiting at the altar
kwam dit van de nationale mental coach tegen.
dacht dat zo'n roomse uitdrukking hier wel taboe zou zijnjvdg schreef:De fractie vergadert nu bijna 12 uur, maar er is nog steeds geen witte (of zwarte) rook.sela schreef:'benieuwd naar het cda congres.

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Kabinet komt met algeheel boerkaverbod.
Ook geen hoofddoekjes bij rechtbank- politiepersoneel e.d.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geen wonder dat CDA-ers niet blij zijn.Mara schreef:Kabinet komt met algeheel boerkaverbod.
Onderhandelaars praten Opstelten bij, op dit moment.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat zal uiteindelijk betekenen dat ofwel religieuze uitingen zullen moeten verdwijnen uit het publieke domein ófwel alle 'gezichtsbedekkende' kleding.Mara schreef:Ook geen hoofddoekjes bij rechtbank- politiepersoneel e.d.
Dat betekent dan ook een goede toekomst voor de baretfabrikanten.Solipsis schreef:Dat zal uiteindelijk betekenen dat ofwel religieuze uitingen zullen moeten verdwijnen uit het publieke domein ófwel alle 'gezichtsbedekkende' kleding.Mara schreef:Ook geen hoofddoekjes bij rechtbank- politiepersoneel e.d.

Er moet eens een maatschappelijk debat komen hoe Nederland geregeerd moet worden, want zo stemmen er veel mensen op 'oneliners' als Geert Wilders. Alle mensen het naar de zin maken, kan toch niet?Rijssen schreef:En dat je het triest vind dat men een pact sluit met Geert Wilders.
Tja zo werk democratie nou eenmaal hé, hebben toch héél erg veel mensen op gestemd.
Die boerka's, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Wie hier wil wonen kan moet het vizier open zetten.
Die hoofddoekjes, dat lijkt me niet houdbaar.
Valt me overigens op dat er nu ook weer drie mannen gaan besluiten wat vrouwen (niet) mogen dragen. Het lijkt wel een beetje ergens op....
Koert en goed: het slagen van de formatie hangt aan een zijden hoofddoekje.
Die hoofddoekjes, dat lijkt me niet houdbaar.
Valt me overigens op dat er nu ook weer drie mannen gaan besluiten wat vrouwen (niet) mogen dragen. Het lijkt wel een beetje ergens op....
Koert en goed: het slagen van de formatie hangt aan een zijden hoofddoekje.
Ik vrees dat we inderdaad naar het Franse model gaan. Dus geen ruimte meer voor religieuze uitingen in het publieke domein. Dat heeft nogal wat gevolgen, ook voor onze refo-zuil (denk aan geen ruimte meer voor schepping in biologielessen, geen inhoudelijk godsdienstonderwijs, geen ruimte voor klokkenluiden op zondag, etc).Solipsis schreef:Dat zal uiteindelijk betekenen dat ofwel religieuze uitingen zullen moeten verdwijnen uit het publieke domein ófwel alle 'gezichtsbedekkende' kleding.Mara schreef:Ook geen hoofddoekjes bij rechtbank- politiepersoneel e.d.
Ik hoop daarom maar, dat ze hoofddoekjes verbieden op de PVV manier. Dus niet: Hoofddoekjes als uiting van religie mag niet. Maar: hoofddoekjes mag niet meer, omdat het een culturele uiting is, die ongewenst is in onze samenleving.