Kerkhervormingsherdenking 31 oktober

refo

Bericht door refo »

parkeren op het terrein van Klein Amerika.
Dan de brug over naar het centrum (je ziet de toren van de St Janskerk aan de overkant van het water overal boven uit). Dat is de Tiendeweg Rechtdoor. Bij volgende brug links, de Jeruzalemstraat in. Doorlopen tot de eerste bocht rechtsaf, om de tuin heen. Daar is de ingang al gauw.

(Tip:Loop maar met de mensen mee.)

Openbaar vervoer:
Vanaf station richting centrum.
Brug over. Steeds rechtdoor tot markt. Stadhuis even links laten liggen. Achter het stadhuis linksaf. Langs het bordes lopen. Je ziet aan de overkant een straat en boven de huizen zie je de St Janskerk. De straat loop je in, rechtsaanhouden om de kerk heen.
refo

Bericht door refo »

Het zijn geen Hervormde dominees, nee.

Protestants Nederland is een vereniging die het Protestantse gedachtengoed verdedigt tegenover het Roomse gedachtengoed. Tevens om het Protestantisme meer onder de aandacht te brengen van het die protestant zijn.

De afdeling Gouda organiseert jaarlijks een hervormingsherdenking. Er zijn steeds twee sprekers, die uit de Ned. hervormde Kerk, Chr ger kerk of Ger Gemeente komen. (Eens in de zoveel jaar is er dan geen hervormde spreker.)

het lidmaatschap kost 7 euro per jaar. Je krijgt daarvoor 10 maal het blad PN. Het ziet er simpel uit, maar er staan heel goed leesbare stukken in. Ze zijn wetenschappelijk van aard, maar m.i. toch zo helder geschreven dat ieder het kan begrijpen. Je kunt je ook alleen abonneren. Dat kost ook 7 euro per jaar. :)

Voor een proefnummer kun je mailen. U2U maar als je interesse hebt.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Nog iemand anders in Barendrecht geweest vanavond bij ds. Visser / ds. Mijnders?

Twas een mooie avond!

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Nog iemand anders in Barendrecht geweest vanavond bij ds. Visser / ds. Mijnders?

Twas een mooie avond!

Mhg,
Pim.
Wel in Barendrecht geweest, maar dan om te klussen in ons nieuwe huis (volgend jaar weer normaal blew)
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Twas een mooie avond!

Mhg,
Pim.
Nee, ik was in Gouda. Maar wat mij zo stoor is dat ik zo gemakelijk vergeet wat er wordt gezegt. Maar het waren wel mooie toespraken, ik ben jammer genoegd het grootste deel al vergeten.

Het was alleen niet zo druk. Dat was wel jammer. Ik zat een beetje in mijn eentje te zingen. Ik zat ook achteraan dus ook wel een beetje mijn eigen schuld. Van de liederen die de koren zingen moeten ze ook maar een papier te geven. Ik kan namelijk nooit horen wat ze zingen. En als ik dat niet kan horen kan ik het ook niet begrijpen. Maar tot zover dan mijn "commentaar".

Bij nader inzien. Als ik diep nadenk, kan ik de toespraken wel herinneren. :eur een leermoment.
limosa

Bericht door limosa »

De afdeling Gouda organiseert jaarlijks een hervormingsherdenking.

M'n zus is er geweest. Zie ik daar in het weekend het programmaboekje: staat m'n avatar voorop . . .

Oh ja, de rest van het programma zag er ook goed uit.
Plaats reactie