Lees Johannes 5. Vanaf vers 22. Misschien schept de kanttekening hierbij duidelijkheid.Gijs83 schreef:Komen tot Jezus Christus van John Bunyan: Gisteren en vanmorgen het aangrijpende hoofdstuk gelezen over de verworpenen en de hel en Jezus volmacht daartoe. Wat mij opviel, dat God de Vader niet oordeelt maar de Zoon. Ik dacht altijd de Vader.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
Alles uit Hem - over de orde des heils
ds Vreugdehil
ds Vreugdehil
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Ben net begonnen in 'het meisje dat verdween' van Els Florijn. Iemand anders 't al gelezen?
Van de week het boek 'Eilandgasten' van Vonne van der Meer gelezen.
En toevallig werd vandaag juist haar man, Willem Jan Otten (of is het Jan Willem) geïnterviewd in 'Andries radio'.
En toevallig werd vandaag juist haar man, Willem Jan Otten (of is het Jan Willem) geïnterviewd in 'Andries radio'.
Wat vond je ervan?Afgewezen schreef:Van de week het boek 'Eilandgasten' van Vonne van der Meer gelezen.
Ik las het een paar jaar geleden, en was teleurgesteld. Het boek zou literaire pretentie hebben, maar dat kon ik er niet uithalen. Leuke verhalen over mensen op een eiland. Aardig geschreven. Maar veel meer niet, in mijn ondeskundig oog.
Boeken mag je eigenlijk niet vergelijken, maar 'Specht en zoon', van Willem Jan Otten, vond ik van heel ander kaliber.

Deze heb ik verleden week gelezen, en ben gisteren aan het vervolg begonnen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik vind het boek 'Eilandgasten' razend knap geschreven. Maar een echte plot heeft het natuurlijk niet, kan ook niet, gezien de opzet van het verhaal. Maar de typering 'aardig geschreven' doet aan het boek beslist onvoldoende recht.Zita schreef:Wat vond je ervan?Afgewezen schreef:Van de week het boek 'Eilandgasten' van Vonne van der Meer gelezen.
Ik las het een paar jaar geleden, en was teleurgesteld. Het boek zou literaire pretentie hebben, maar dat kon ik er niet uithalen. Leuke verhalen over mensen op een eiland. Aardig geschreven. Maar veel meer niet, in mijn ondeskundig oog.
Boeken mag je eigenlijk niet vergelijken, maar 'Specht en zoon', van Willem Jan Otten, vond ik van heel ander kaliber.
het leuke vind ik dat in andere boeken dezelfde personages weer terugkomenAfgewezen schreef:Ik vind het boek 'Eilandgasten' razend knap geschreven. Maar een echte plot heeft het natuurlijk niet, kan ook niet, gezien de opzet van het verhaal. Maar de typering 'aardig geschreven' doet aan het boek beslist onvoldoende recht.Zita schreef:Wat vond je ervan?Afgewezen schreef:Van de week het boek 'Eilandgasten' van Vonne van der Meer gelezen.
Avondboot en Laatste seizoen
Ja, die wil ik ook nog een keer gaan lezen.helma schreef:het leuke vind ik dat in andere boeken dezelfde personages weer terugkomen
en je hebt nog zomergastenAfgewezen schreef:Ja, die wil ik ook nog een keer gaan lezen.helma schreef:het leuke vind ik dat in andere boeken dezelfde personages weer terugkomen
avondboot en zomergasten mag je evt. wel lenen
- MarthaMartha
moet je toch nog naar de meeting komenhelma schreef:en je hebt nog zomergastenAfgewezen schreef:Ja, die wil ik ook nog een keer gaan lezen.helma schreef:het leuke vind ik dat in andere boeken dezelfde personages weer terugkomen

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:moet je toch nog naar de meeting komenhelma schreef:en je hebt nog zomergastenAfgewezen schreef:Ja, die wil ik ook nog een keer gaan lezen.helma schreef:het leuke vind ik dat in andere boeken dezelfde personages weer terugkomen

Ik ga straks beginnen in 'Zingen voor een dove', van Coert Aschman.
-Zondag 5 Catechismusverklaring Ds.G.H.Kersten(ter voorbereiding op a.s.zondag)
-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan. Ik ben nu in hoofdstuk X over hindernissen en twijfels. Wat me opvalt is dat Christus veel gewilliger is dan wij en wij(ik) daar geen raad mee weten. Ik neem aan dat Bunyan het hier heeft over een verstandelijk kennen van Christus, want dan zou iedereen wel zalig kunnen worden als hij daarvoor het verstand had. Dan lijkt het simpel.
-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan. Ik ben nu in hoofdstuk X over hindernissen en twijfels. Wat me opvalt is dat Christus veel gewilliger is dan wij en wij(ik) daar geen raad mee weten. Ik neem aan dat Bunyan het hier heeft over een verstandelijk kennen van Christus, want dan zou iedereen wel zalig kunnen worden als hij daarvoor het verstand had. Dan lijkt het simpel.