Fruitcorso
Fruitcorso
Zag in het weekend beelden van het fruitcorso in Tiel. Allemaal prachtige wagens vol met groente en fruit. Wat vinden jullie hiervan. Is dit wel etisch verantwoord. Zoveel fruit en groente gebruiken om te pronken, terwijl een paar duizend kilometer verderop mensen verrekken van de honger.
Re: Fruitcorso
Dat lijkt me niet de directe verantwoordelijkheid van ons. In die zin dat we daar geen invloed op hebben en ons hele kapitalistische systeem is gericht op welvaart ten koste van de medemens. Je kunt je afvragen of dat dan wel zo ethisch verantwoord is, en in hoeverre we daar überhaupt iets van hebben te vinden.
Niet alleen om te pronken, ik zag op één van die foto's dat de dochtertjes van onze kroonprins en zijn vrouw een lekker appeltje zaten weg te happen. 

In het Westland heb je in de zomer ook een varend corso, volgens mij in Noord Holland ook.
Wij gaan nooit kijken, ik zie daar het leuke niet van.
Bloemencorso lijkt mij dan mooier.
Etenswaren, dus ook groente en fruit, zijn om te eten en niet om na 1 dag weg te laten rotten op een boot of wagen
Enne... niet alleen verderop rammelen ze van de honger, hier tieren de voedselbanken ook welig !
Die zijn dolblij met paprika's en kolen.
Wij gaan nooit kijken, ik zie daar het leuke niet van.
Bloemencorso lijkt mij dan mooier.
Etenswaren, dus ook groente en fruit, zijn om te eten en niet om na 1 dag weg te laten rotten op een boot of wagen

Enne... niet alleen verderop rammelen ze van de honger, hier tieren de voedselbanken ook welig !
Die zijn dolblij met paprika's en kolen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Als je het zo gaat zien (geen fruitcorso want 'zonde' van het fruit) dan moet je het ruimer trekken: de energie, letterlijk en figuurlijk, die gestoken is in de bloemen van een bloemencorso had óók gestoken kunnen worden in groente- of fruitteelt. Dus wie naar een bloemencorso kijkt, kijkt ook naar een verspilling van productiemiddelen die ingezet had kunnen worden om lege magen te vullen.
Ja, zo zie ik het ook, dus ga sowieso nooit kijken en niet alleen hierom.
Maar het lijkt er op of tegenwoordig de mensen bezig gehouden moeten worden, er is altijd en overal wel iets te doen.
Aantal jaar geleden was een braderie gezellig, bijzonder, maar nu kun je elke week eentje bezoeken.
Dus zo'n fruitcorso is in mijn opinie overbodig en geldverspillend.
Maar het lijkt er op of tegenwoordig de mensen bezig gehouden moeten worden, er is altijd en overal wel iets te doen.
Aantal jaar geleden was een braderie gezellig, bijzonder, maar nu kun je elke week eentje bezoeken.
Dus zo'n fruitcorso is in mijn opinie overbodig en geldverspillend.
Als je het zo gaat zien (geen fruitcorso want 'zonde' van het fruit) dan moet je het ruimer trekken: de energie, letterlijk en figuurlijk, die gestoken is in de bloemen van een bloemencorso had óók gestoken kunnen worden in groente- of fruitteelt. Dus wie naar een bloemencorso kijkt, kijkt ook naar een verspilling van productiemiddelen die ingezet had kunnen worden om lege magen te vullen.
Mara schreef:Ja, zo zie ik het ook, .
Dus je zet ook nooit een bloemetje in huis ?
Is een boeketje eens in de maand hetzelfde als 10000en bloemen op een wagen
Die wagen komt in 5 minuten langs, een boeket staat 7 -14 dagen !
Als niemand meer een boeketje zou kopen, gaan de kwekers failliet.

Die wagen komt in 5 minuten langs, een boeket staat 7 -14 dagen !
Als niemand meer een boeketje zou kopen, gaan de kwekers failliet.
Waar koop jij je boeketje bloemen?Mara schreef: een boeket staat 7 -14 dagen !
Of koop je alleen chrysanten?

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!