Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2010

Gijs83

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2010

Bericht door Gijs83 »

Bij het 1e verslag vroeg Ds.van Dieren o.a. het volgende: Ook vroeg hij docenten te benoemen die een universitaire theologische opleiding hebben gehad. Ik vroeg me af wie komen daarbij in beeld: ik dacht in de 1e instantie aan Ds.J.M.D.de Heer, weet iemand er nog meer(wat jongere predikant zeg maar van na 1960) die universitaire theologische opleiding hebben gehad?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:Bij het 1e verslag vroeg Ds.van Dieren o.a. het volgende: Ook vroeg hij docenten te benoemen die een universitaire theologische opleiding hebben gehad. Ik vroeg me af wie komen daarbij in beeld: ik dacht in de 1e instantie aan Ds.J.M.D.de Heer, weet iemand er nog meer(wat jongere predikant zeg maar van na 1960) die universitaire theologische opleiding hebben gehad?
Ds. J. IJsselstein
Ds. B. Labee
Ds. G. Clements (1955, maar toch...)
Ds. L. Terlouw
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
vlinder

Bericht door vlinder »

Jongeren zijn er op dit moment niet veel.
Ik weet dat ds. Golverdingen universitair geschoold en ds. Ruitenburg ook.

Verder weet ik dat er verschillende jongens/mannen zijn die op dit moment een universitaire studie bij de HHK afronden, maar die ervan overtuigd zijn van Gods wege predikant te moeten worden in de GG, dus als het curatorium ze toe laat zijn er weer wat meer Gijs.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Auto

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Gijs83 schreef:Bij het 1e verslag vroeg Ds.van Dieren o.a. het volgende: Ook vroeg hij docenten te benoemen die een universitaire theologische opleiding hebben gehad. Ik vroeg me af wie komen daarbij in beeld: ik dacht in de 1e instantie aan Ds.J.M.D.de Heer, weet iemand er nog meer(wat jongere predikant zeg maar van na 1960) die universitaire theologische opleiding hebben gehad?
Ds. J. IJsselstein
Ds. B. Labee
Ds. L. Terlouw
Ds Golverdingen en die is zelfs bezig met promotie onderzoek.

Ds Meeuwse toch ook?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Luther schreef:
Ds. J. IJsselstein
Ds. B. Labee
Ds. L. Terlouw

Ds Hakvoort
Ds Zippro

En Ds v Dieren zelf ook volgens mij.
Verder kun je je afvragen of het ook predikanten moeten zijn. Er zijn heel wat goede theologen die dit ook zouden kunnen doen bv :

v Oyen
v Mourik
Jongere

Bericht door Jongere »

Mulder?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Jongere schreef:Mulder?
Ook een idee. Hij heeft in ieder geval kennis van de klassieke talen, want die vakken heeft hij o.a. op de Fruytier gegeven.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Nou, kijk aan Gijs, de spoeling is iets minder dun dan alleen ds. De Heer! ;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:Nou, kijk aan Gijs, de spoeling is iets minder dun dan alleen ds. De Heer! ;)
Ik moet zeggen: als ds Van Dieren het heeft over 'verjonging' en 'doctorandussen theologie', dan denk ik meteen aan zijn vroegere leerling ds JMD de Heer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat ds. De Heer het even te druk heeft met zijn promotie tot dr.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:Ik denk dat ds. De Heer het even te druk heeft met zijn promotie tot dr.
En zijn bestudering van de studiebijbel, waarover hij inmiddels een hele reeks artikelen heeft geplaatst in de Saambinder, en aan welke stroom vooralsnog geen eind komt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:
Tiberius schreef:Ik denk dat ds. De Heer het even te druk heeft met zijn promotie tot dr.
En zijn bestudering van de studiebijbel, waarover hij inmiddels een hele reeks artikelen heeft geplaatst in de Saambinder, en aan welke stroom vooralsnog geen eind komt.
Jawel, 'slot volgt'.
Heus

Bericht door Heus »

Toeschouwer schreef:
Toeschouwer schreef:Het verslag zoals we dat in het RD kunnen lezen is dat vrije nieuwsgaring of moet dit verslag eerst ter goedkeuring aan het moderamen van de GS worden voorgelegd?
Tiberius schreef:Vrije nieuwsgaring, met dien verstande, dat alle aanwezigen manslidmaten van de GG moeten zijn, dus ook de journalist(en).
Bij enkele, besloten zaken mogen alleen ambtsdragers aanwezig zijn en daar word ook geen openbaar verslag van gemaakt (noch in het RD, noch in de Saambinder, noch in de Acta).
Als er een besloten vergadering is, dan wordt er geen verslag gedaan in de media, dat is logisch. Maar ik ben blij dat de synode toestemming heeft gegeven voor de journalisten om een verslag te schrijven dat geen verdere goedkeuring van het moderamen nodig heeft. Andere jaren was dat denk ik wel het geval. Waarom een journalist persé lid moet wezen van de GG, de rede hiervoor ontgaat me. Ook een journalist van een ander kerkgenootschap is een profesional, het zou m.i. zelfs een meerwaarde kunnen hebben.
Bij de synode van de GGiN wordt altijd gezegd, dat alle aanwezigen manslidmaten van de GGiN moeten zijn, behalve de journalist van het RD. Het lijkt me sterk dat men bij de GG hier nog zwaarder over denkt dan bij de GGiN. Als 'toevallig' alle GG-journalisten ziek zijn, moet het RD wachten tot er een verslag in de Saambinder komt!
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Tja, de kans dat een journalist lid is van de GGIN is statistisch stukken kleiner dan GG
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Erasmiaan schreef:
Ik denk dat hij een 'echte schrijver' is. Gezien hij journalist was.
Plaats reactie