nog 3 dagen

Jelle

Bericht door Jelle »

Volgens mij komt Barth helemaal bruin terug, want ze hebben daar erg mooi weer.
Heb je nog een foto gemaakt van de Paus Barth? Maar jij hebt hem in elk geval gezien. Vroeger hadden wij de uitdrukking als we ergens heen gingen en we kwamen b.v. te laat dat we er niet meer in konden: We zijn naar Rome geweest maar hebben de paus niet gezien.
Maar in jou geval is dit nu anders.
Nog fijne dagen
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Spaanse trappen? Is dat niet waar Luther als monnik op kroop op z'n knieen en bij elke trede een gebed deed?

Gelukkig kwam hij erachter dat uit de werken der wet niemand zalig werd.

Nog een beetje mooi weer in Rome?
Als ik het goed heb waren dat niet de Spaanse trappen. Het is een trap in een kapel met links en rechts 'gewone' trappen. Ik heb ze ook nog op hun knieen de trappen op zien gaan, eigenlijk te triest (maar niet verwonderlijk als we onszelf kennen) voor woorden dat honderden jaren na Luther mensen nog steeds hun zaligheid in deze zaken zoeken en niet door het geloof alleen!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Pim de trappen liggen inderdaad links en recht s van de kerk bovenaan de Spaanse trappen (niet in de kerk)

Ik dank juliie allemaal die gepost hebben op deze "discussie" dit had ik niet verwacht ! En ondanks dat ik belijdend Katholiek ben voel ik me best wel thuis op deze site

Ciau

vanuit Rome
Bartholomeus
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Een goed vervolg Bart.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
limosa

Bericht door limosa »

Veel plezier verder Bart. Maak je nog foto's? Kunnen wij misschien ook nog meegenieten. Rome is prachtige stad!
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Limosa
als alles goed gaat zet ik wat fotos op deze site

Helaas is dit mijn een na laatste dag maar volgend jaar ga ik weer terug

Morgen besteed ik de hele dag in de St Pieter en dankgebed dat ik dit alles heb mogen zien

Bart
(met toch wel een traan in de ogen dat het alweer voorbij is
Kislev

Bericht door Kislev »

Las gisteren in de krant dat de Paus zeer ziek is. Zelfs het Vaticaan had dit toegegeven. Werd zelfs gezegd dat de Paus spoedig kon overlijden.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Ja Kislev het gaat niet goed met de Paus en daarom ben ik zo blij dat ik JPII gezien heb!!! Maar zoals je weet zal na deze paus een nwe paus komen die de zetel zal overnemen als opvolger van Petrus

Hieronder een link naar een bericht over de Paus en zijn gezondheid. Maar ik heb vreselijk veel respect voor de drive die deze man heeft. Hij zalde geschiedenis ingaan als de reizende Paus en aan het begin van zijn pontificaat waren er er 700 miljoen katholiekn en nu 1.2 miljard!!

http://www.katholieknederland.nl/nieuws/index_19401.htm

okay het is nu 21.30 uur hier en ga mijn laatste (voor dit jaar) rondje maken

groet
Bart

[Aangepast op 2/10/03 door Bart-rk]
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben benieuwd naar je foto's Bart.rk.
Familie van mij is er ook al meerdere keren geweest en ik hoop het ook nog eens te mogen zien.
Zulke oude en mooie steden trekken mijn belangstelling steeds weer opnieuw.
Jelle

Bericht door Jelle »

Wie heeft er Barth al weer terug gezien vanuit Rome? Of zou Bart daar, nu de paus zo ziek is, gebleven zijn om daar met de verkiezing voor een nieuwe paus deel te nemen.
Plaats reactie