Je kan tegenwoordig via marktplaats prima merkkleding aanschaffen. 't Is wel tweedehands maar vaak wel goed. Vooral kinderkleding. Doorschuiven in een gezin is vaak niet meer aan de orde dus vaak is die kleding nog prima.Orchidee schreef:Precies, als we daar nou eens met z'n allen iets aan gaan doen!Ander schreef:'t Is soms werkelijk absurd. Ik heb groep 7/8 en als ik merk hoe in bepaalde kringen merkkleding zo ontzettend belangrijk is pleit ik voor acute invoering van schooluniformen. 't Is niet erg om merkkleding te dragen maar kinderen pesten elkaar ermee.Willem schreef:Ik ben voor schooluniformen. Zijn we gelijk van het gezeur af dat kinderen al onder hun 10e verjaardag "merk" ideoterie krijgen aangeleerd.
(Al moet ik zeggen dat onder sommige refocollega's merkkleding ook wel erg belangrijk is...)
Matigheid en soberheid is ver te zoeken, maar ja dat is het resultaat van de grote(re) salarissen, van 2 verdieners, over het algemeen genomen.
Ik kan het me niet permiteren om zoveel geld aan (merk) kleding uit te geven
Schooluniformen
Re: Schooluniformen
Ja, donker pak mét stropdas. Direct voor!Tiberius schreef: Ik neem aan dat dan ook voor de leerkrachten een uniform wordt voorgeschreven.
Als het dan maar geen donkerbruin is, zoals op die foto van Hendrikus.Ander schreef:Ja, donker pak mét stropdas. Direct voor!Tiberius schreef: Ik neem aan dat dan ook voor de leerkrachten een uniform wordt voorgeschreven.
Ik koop heel veel via MP, maar met pubers word dat toch een stuk moeilijkerAnder schreef:Je kan tegenwoordig via marktplaats prima merkkleding aanschaffen. 't Is wel tweedehands maar vaak wel goed. Vooral kinderkleding. Doorschuiven in een gezin is vaak niet meer aan de orde dus vaak is die kleding nog prima.Orchidee schreef:Precies, als we daar nou eens met z'n allen iets aan gaan doen!Ander schreef:'t Is soms werkelijk absurd. Ik heb groep 7/8 en als ik merk hoe in bepaalde kringen merkkleding zo ontzettend belangrijk is pleit ik voor acute invoering van schooluniformen. 't Is niet erg om merkkleding te dragen maar kinderen pesten elkaar ermee.Willem schreef:Ik ben voor schooluniformen. Zijn we gelijk van het gezeur af dat kinderen al onder hun 10e verjaardag "merk" ideoterie krijgen aangeleerd.
(Al moet ik zeggen dat onder sommige refocollega's merkkleding ook wel erg belangrijk is...)
Matigheid en soberheid is ver te zoeken, maar ja dat is het resultaat van de grote(re) salarissen, van 2 verdieners, over het algemeen genomen.
Ik kan het me niet permiteren om zoveel geld aan (merk) kleding uit te geven

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Een donker pak? Met welke reden?Ander schreef:Ja, donker pak mét stropdas. Direct voor!Tiberius schreef: Ik neem aan dat dan ook voor de leerkrachten een uniform wordt voorgeschreven.
Schooluniformen lossen het probleem niet op.
Waar schooluniformen verplicht zijn, zie ik soms dat de leerlingen in hun vrije tijd gedrag vertonen waarmee ze lijken te moeten compenseren dat ze overdag in zo'n saai uniform werden geprest. Braaf burgermeisje wordt bitch...
Nee, doe maar niet, die uniformen.
[Maar toen ik het las in de krant dacht ik wel: wat ben ik blij dat die van ons inmiddels de middelbare school achter de rug hebben...]
Ik ken Engelse scholen waar ze zowel korte als lange rokken hebben als onderdeel van het schooluniform. Bij bepaalde gelegenheden is het verplicht om allemaal de lange of allemaal de kortere te dragen, maar in het dagelijkse schoolleven zijn de leerlingen vrij om te kiezen.vlinder schreef:Ik vraag me echt af of het pestgedrag over zou zijn.
1. Niet ieder kind heeft dezelfde bouw. Kan een knielengte bij een smal iemand leuk en vlot staan, bij een stevig iemand staat het al snel uitdagend. Alternatief: grotere maat met een langere roklengte. Krijg je dus al verschil hoe een rok staat.
Klopt, dat zie je in Engeland ook. De een heeft nog duurdere Uggs dan de ander...vlinder schreef: 2. Een aantal ouders zal denken: koop gewoon schoenen voor eronder en klaar. Mijn kind ziet er verzorgd uit. Er zijn ook ouders die denken: ze hebben toch al niets om zelf te kiezen en alleen maar het uniform, van mij mogen ze dan wel echt leuke schoenen eronder. Dus die ouders kopen tommy hilfiger laarzen/schoenen. Zelfde probleem. Geldt ook voor sjaals e.d.
Ik neem aan dat je bedoelt: laat mensen gewoon uniek zijn. Om identiek te zijn, werken schooluniformen aardig mee :-)vlinder schreef: 3. Kinderen zoeken altijd wat om te plagen. Is het niet de kleding dan wel wat anders. En dat weet ik uit ervaring.....
Ik ben dus tegen schooluniformen. Laat mensen gewoon identiek zijn. Kleding zegt vaak iets over wie en hoe je bent. Ik zou me niet op mijn gemak voelen in een uniformpje.
Waar schooluniformen verplicht zijn, zie ik soms dat de leerlingen in hun vrije tijd gedrag vertonen waarmee ze lijken te moeten compenseren dat ze overdag in zo'n saai uniform werden geprest. Braaf burgermeisje wordt bitch...

[Maar toen ik het las in de krant dacht ik wel: wat ben ik blij dat die van ons inmiddels de middelbare school achter de rug hebben...]
~~Soli Deo Gloria~~
1. Zie je minder vuil op en hoeft dus minder vaak naar de stomerij dan een licht pak. Vroeger was een licht pak beter (door de krijtstrepen, die heel erg zichtbaar zijn op een donker pak) maar tegenwoordig hebben ze allemaal digitale schoolborden.Mister schreef:Een donker pak? Met welke reden?Ander schreef:Ja, donker pak mét stropdas. Direct voor!Tiberius schreef: Ik neem aan dat dan ook voor de leerkrachten een uniform wordt voorgeschreven.
2. Een donker pak is in meerdere situatie's bruikbaar dan een licht pak, m.a.w. iemand die 1 donker pak heeft hoeft er geen licht pak bij, iemand die 1 licht pak heeft heeft ook een donkere nodig voor bepaalde situaties. Scheelt weer aanschaf extra pak.
Willem schreef:1. Zie je minder vuil op en hoeft dus minder vaak naar de stomerij dan een licht pak. Vroeger was een licht pak beter (door de krijtstrepen, die heel erg zichtbaar zijn op een donker pak) maar tegenwoordig hebben ze allemaal digitale schoolborden.Mister schreef:Een donker pak? Met welke reden?Ander schreef:Ja, donker pak mét stropdas. Direct voor!Tiberius schreef: Ik neem aan dat dan ook voor de leerkrachten een uniform wordt voorgeschreven.
2. Een donker pak is in meerdere situatie's bruikbaar dan een licht pak, m.a.w. iemand die 1 donker pak heeft hoeft er geen licht pak bij, iemand die 1 licht pak heeft heeft ook een donkere nodig voor bepaalde situaties. Scheelt weer aanschaf extra pak.

Jij hebt er kaas van gegeten. Er zijn mensen die allergisch zijn voor het woord donker. Maar donker is in sommige gevallen ook gewoon praktisch. Ik zou er trouwens nog een derde punt aan toe willen voegen maar dat kan ik Mister niet aandoen.
En waarom per se een pak?Willem schreef:1. Zie je minder vuil op en hoeft dus minder vaak naar de stomerij dan een licht pak. Vroeger was een licht pak beter (door de krijtstrepen, die heel erg zichtbaar zijn op een donker pak) maar tegenwoordig hebben ze allemaal digitale schoolborden.Mister schreef:Een donker pak? Met welke reden?Ander schreef:Ja, donker pak mét stropdas. Direct voor!Tiberius schreef: Ik neem aan dat dan ook voor de leerkrachten een uniform wordt voorgeschreven.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zie vetgedrukte zin. En al dat gemakkelijke gedoe door jouw leraren heeft ertoe geleidt dat jij ook nergens meer problemen mee hebtMarnix schreef:En waarom per se een pak?Willem schreef:1. Zie je minder vuil op en hoeft dus minder vaak naar de stomerij dan een licht pak. Vroeger was een licht pak beter (door de krijtstrepen, die heel erg zichtbaar zijn op een donker pak) maar tegenwoordig hebben ze allemaal digitale schoolborden.Mister schreef:Een donker pak? Met welke reden?Ander schreef: Ja, donker pak mét stropdas. Direct voor!
2. Een donker pak is in meerdere situatie's bruikbaar dan een licht pak, m.a.w. iemand die 1 donker pak heeft hoeft er geen licht pak bij, iemand die 1 licht pak heeft heeft ook een donkere nodig voor bepaalde situaties. Scheelt weer aanschaf extra pak.De leerlingen hebben gewoon truien aan zo te zien. Dus dan kan je ook een donkere trui aan doen... of een lichte, als je een beetje netjes kan eten. Enzovoorts. Laat de leraren ook maar lekker zichzelf zijn
Ik had leraren die in pakken (zowel licht als donker) liepen en die een gewone trui over overhemd of wat dan ook aan hadden... Leuk toch? En zegt ook weer wat over identiteit (niet alleen jongeren hebben dat
)

Waarom is het een probleem als je het een probleem vindt dat leraren geen pak dragen?Willem schreef: Zie vetgedrukte zin. En al dat gemakkelijke gedoe door jouw leraren heeft ertoe geleidt dat jij ook nergens meer problemen mee hebtDaarom dus een pak.
Het probleem is dat dit forum een stuk minder interessant zou zijn omdat sommigen dan geen reacties meer hoeven te geven.Mister schreef:Waarom is het een probleem als je het een probleem vindt dat leraren geen pak dragen?Willem schreef: Zie vetgedrukte zin. En al dat gemakkelijke gedoe door jouw leraren heeft ertoe geleidt dat jij ook nergens meer problemen mee hebtDaarom dus een pak.

Ik had leraren in pak die rookten in de klas.Marnix schreef: Ik had leraren die in pakken (zowel licht als donker) liepen en die een gewone trui over overhemd of wat dan ook aan hadden... Leuk toch? En zegt ook weer wat over identiteit (niet alleen jongeren hebben dat)
Het roken is afgeschaft. Nou de pakken nog

Nee, onzin, als een leraar zich er prettig bij voelt (c.q. als het zijn gezag doet toenemen) als hij een pak draagt: prima.
Heb je ook gezag zonder stropdas: ook goed. Beter zelfs.
~~Soli Deo Gloria~~
Aha, dus daar is het mis gegaan. De leraren droegen geen pakken meer en toen ben ik ontspoord. Desondanks respecteerde is ze net zo als de leraren met pak. Kom op, beetje normaal discussieren mag ook wel hoorWillem schreef:Zie vetgedrukte zin. En al dat gemakkelijke gedoe door jouw leraren heeft ertoe geleidt dat jij ook nergens meer problemen mee hebtMarnix schreef:En waarom per se een pak?Willem schreef:1. Zie je minder vuil op en hoeft dus minder vaak naar de stomerij dan een licht pak. Vroeger was een licht pak beter (door de krijtstrepen, die heel erg zichtbaar zijn op een donker pak) maar tegenwoordig hebben ze allemaal digitale schoolborden.Mister schreef:
Een donker pak? Met welke reden?
2. Een donker pak is in meerdere situatie's bruikbaar dan een licht pak, m.a.w. iemand die 1 donker pak heeft hoeft er geen licht pak bij, iemand die 1 licht pak heeft heeft ook een donkere nodig voor bepaalde situaties. Scheelt weer aanschaf extra pak.De leerlingen hebben gewoon truien aan zo te zien. Dus dan kan je ook een donkere trui aan doen... of een lichte, als je een beetje netjes kan eten. Enzovoorts. Laat de leraren ook maar lekker zichzelf zijn
Ik had leraren die in pakken (zowel licht als donker) liepen en die een gewone trui over overhemd of wat dan ook aan hadden... Leuk toch? En zegt ook weer wat over identiteit (niet alleen jongeren hebben dat
)
Daarom dus een pak.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Onder het motto: 1 plaatje zegt meer dan 100 woorden hier mijn leraren van vroeger.
http://www.schoolbank.nl/school_photo.h ... 0cbca6ee66
http://www.schoolbank.nl/school_photo.h ... 0cbca6ee66