Prof. Dr. J.R. Beeke bezoekt Nederland
Re: Prof. Dr. J.R. Beeke bezoekt Nederland
Is Doctor Beeke eigenlijk wel Prof?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ja, hij is professor op de Puritan Reformed Theological School
http://www.puritanseminary.org/academics/faculty.php
http://www.puritanseminary.org/academics/faculty.php
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Heb me zojuist aangemeld voor Veenendaal en Hardinxveld.Wilhelm schreef:Zijn er nog forummers die plannen hebben om naar een van de lezingen van Dr Beeke te gaan ?
http://www.tabernakel.nl/cms.php?id_cms=62www.tabernakel.nl schreef: Lezingenserie dr. J.R. Beeke voor de Tabernakel
We zijn van overtuigd zijn dat de boodschap van de puriteinen ook vandaag de dag nog volop zeggingskracht heeft.
Daarom organiseert Stichting De Tabernakel vanaf D.V. 30 september een lezingenserie over diverse aspecten van de boodschap die de puriteinen uitdroegen. Over diverse aspecten van het leven als christen dus. Eén van de belangrijkste hedendaagse puriteinenkenners, dr. J.R. Beeke uit Amerika, zal 7 lezingen voor ons verzorgen over zeer diverse thema's, onder de titel:
'Puriteinse ontmoetingen'
Zachea
- MarthaMartha
moeten we even afspreken hoe we elkaar herkennen.... wij hopen in Veenendaal ook te zijn.Zacheüs schreef:Heb me zojuist aangemeld voor Veenendaal en Hardinxveld.Wilhelm schreef:Zijn er nog forummers die plannen hebben om naar een van de lezingen van Dr Beeke te gaan ?
http://www.tabernakel.nl/cms.php?id_cms=62www.tabernakel.nl schreef: Lezingenserie dr. J.R. Beeke voor de Tabernakel
We zijn van overtuigd zijn dat de boodschap van de puriteinen ook vandaag de dag nog volop zeggingskracht heeft.
Daarom organiseert Stichting De Tabernakel vanaf D.V. 30 september een lezingenserie over diverse aspecten van de boodschap die de puriteinen uitdroegen. Over diverse aspecten van het leven als christen dus. Eén van de belangrijkste hedendaagse puriteinenkenners, dr. J.R. Beeke uit Amerika, zal 7 lezingen voor ons verzorgen over zeer diverse thema's, onder de titel:
'Puriteinse ontmoetingen'
Zachea
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Zit zwaar te twijfelen.
30 september is manlief 's avonds nog niet thuis (3-daagse cursus in Frankrijk) en 2 oktober gaan we als leiding van de zondagschool weg. Hardinxveld zal het dus niet worden en om nu mijn kinderen achter te laten om een lezing te horen over God dienen in je gezin.... klinkt wat hypocriet
30 september is manlief 's avonds nog niet thuis (3-daagse cursus in Frankrijk) en 2 oktober gaan we als leiding van de zondagschool weg. Hardinxveld zal het dus niet worden en om nu mijn kinderen achter te laten om een lezing te horen over God dienen in je gezin.... klinkt wat hypocriet
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
ligt eraan hoe lief de oppas is natuurlijk....JolandaOudshoorn schreef:Zit zwaar te twijfelen.
soms heb je gewoon "oppasfeestjes" waar de kinderen ook zin hebben...

- MarthaMartha
Ga ik nog forummers ontmoeten?
Ongemerkt misschien 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dinsdagavond 5 oktober spreekt hij voor de C.S.F.R. in Rotterdam. Tijd: 19:30 uur Locatie: Pelgrimvaderskerk, Delfshaven
Thema: Reformatorische spiritualiteit
Ook deze lezing zal vertaald worden. Het is een open lezing, dus iedereen is hartelijk welkom! Zijn hier nog forummers aanwezig?
Ook deze lezing zal vertaald worden. Het is een open lezing, dus iedereen is hartelijk welkom! Zijn hier nog forummers aanwezig?
Lastig parkeren daar
Ook geen fijne buurt om doorheen te lopen. (savonds)

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valt best mee, moest daar 's avonds ook weleens werken, is goed te doen!Mara schreef:Lastig parkeren daarOok geen fijne buurt om doorheen te lopen. (savonds)
Mathenesserlaan bijv. vond/vind ik vervelender
En waar een wil is, is een weg

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- JolandaOudshoorn
ik ga er heeeel hard over nadenken. Misschien moet ik nog het een en ander afspreken met een geliefd forumlid hier wiens naam onuitspreekbaar isJongere schreef:Dinsdagavond 5 oktober spreekt hij voor de C.S.F.R. in Rotterdam. Tijd: 19:30 uur Locatie: Pelgrimvaderskerk, Delfshaven

Ik weet, mijn Verlosser leeft
bedoel je mij soms?JolandaOudshoorn schreef:ik ga er heeeel hard over nadenken. Misschien moet ik nog het een en ander afspreken met een geliefd forumlid hier wiens naam onuitspreekbaar isJongere schreef:Dinsdagavond 5 oktober spreekt hij voor de C.S.F.R. in Rotterdam. Tijd: 19:30 uur Locatie: Pelgrimvaderskerk, Delfshaven

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
- MarthaMartha
Het was heel bijzonder.
confronterend, motiverend, indrukwekkend, goed, heel praktisch ook...
de avondlezing is in elk geval na te luisteren via de site van het reformatorisch dagblad (staat er nu nog niet op -7.00 uur- maar zou vandaag erop komen), dat was het praktische gedeelte hoe je huisgodsdienst vorm geeft.
Veel geleerd, veel om over na te denken.
confronterend, motiverend, indrukwekkend, goed, heel praktisch ook...
de avondlezing is in elk geval na te luisteren via de site van het reformatorisch dagblad (staat er nu nog niet op -7.00 uur- maar zou vandaag erop komen), dat was het praktische gedeelte hoe je huisgodsdienst vorm geeft.
Veel geleerd, veel om over na te denken.
-
Een aantal confronterende en motiverende uitspraken gisterenavond:
- u kunt niets meenemen naar de hemel behalve u kinderen.
- Nu ik weet dat al mijn kinderen binnen zijn..... nu al mijn kleinkinderen.
Wat een geweldig mooi spanningsveld is er toch tussen het feit dat wij enerzijds onze kinderen de zaligheid niet kunnen geven anderzijds dat God juist door middelen deze wel wil gebruiken. Dat God een God is die door het Woord en de geslachten heen werkt en dat hij juist dat wil zegenen.
Dan hebben we geen karig God en mogen we hoop en uitzien en vertrouwen hebben. Alleen Hem de eer.
- u kunt niets meenemen naar de hemel behalve u kinderen.
- Nu ik weet dat al mijn kinderen binnen zijn..... nu al mijn kleinkinderen.
Wat een geweldig mooi spanningsveld is er toch tussen het feit dat wij enerzijds onze kinderen de zaligheid niet kunnen geven anderzijds dat God juist door middelen deze wel wil gebruiken. Dat God een God is die door het Woord en de geslachten heen werkt en dat hij juist dat wil zegenen.
Dan hebben we geen karig God en mogen we hoop en uitzien en vertrouwen hebben. Alleen Hem de eer.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above