Ds. A.H. Verhoef hoopt vrijdag 10 september in Opheusden te preken om 19.30 uur. Dan hoopt hij dus zelf een preek te hebben.Diederik schreef:Heeft iemand preken van: Ds. A.H. Verhoef, Ds. J. van Belzen, Ds. B.J. van Boven, Ds. G. Beens
Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Gehoord bij deze predikant (de laatste woorden van zijn preek): Heeft u zonden...? Het bloed van Jezus Christus, Gods zoon, wast en reinigt ons van al onze zonden.-DIA- schreef:Ik kan er wat van begrijpen. Zijn preken zijn helder, eenvoudig en bevindelijk. Geen geleerde prediker, maar een eenvoudige leraar.Gian schreef:Daar nemen ze volgens mij geen preken op. Ik vraag me af waarom je preken van deze man zoekt.hans123 schreef:preken gezocht van ds. J.C. van Os (predikant in Herv. Lokaal te Capelle ad IJssel)
Wat wil je hier mee zeggen?Erasmiaan schreef:Gehoord bij deze predikant (de laatste woorden van zijn preek): Heeft u zonden...? Het bloed van Jezus Christus, Gods zoon, wast en reinigt ons van al onze zonden.-DIA- schreef:Ik kan er wat van begrijpen. Zijn preken zijn helder, eenvoudig en bevindelijk. Geen geleerde prediker, maar een eenvoudige leraar.Gian schreef:Daar nemen ze volgens mij geen preken op. Ik vraag me af waarom je preken van deze man zoekt.hans123 schreef:preken gezocht van ds. J.C. van Os (predikant in Herv. Lokaal te Capelle ad IJssel)
Dat is toch helder!?Erasmiaan schreef:Gehoord bij deze predikant (de laatste woorden van zijn preek): Heeft u zonden...? Het bloed van Jezus Christus, Gods zoon, wast en reinigt ons van al onze zonden.-DIA- schreef:Ik kan er wat van begrijpen. Zijn preken zijn helder, eenvoudig en bevindelijk. Geen geleerde prediker, maar een eenvoudige leraar.Gian schreef:Daar nemen ze volgens mij geen preken op. Ik vraag me af waarom je preken van deze man zoekt.hans123 schreef:preken gezocht van ds. J.C. van Os (predikant in Herv. Lokaal te Capelle ad IJssel)
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat is helder, alleen zegt dat niets. De Jehova-getuigen zeggen ook dat het bloed van Jezus Gods zoon ons van de zonden wast en reinigt.-DIA- schreef:Dat is toch helder!?Erasmiaan schreef:Gehoord bij deze predikant (de laatste woorden van zijn preek): Heeft u zonden...? Het bloed van Jezus Christus, Gods zoon, wast en reinigt ons van al onze zonden.-DIA- schreef:
Ik kan er wat van begrijpen. Zijn preken zijn helder, eenvoudig en bevindelijk. Geen geleerde prediker, maar een eenvoudige leraar.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Nooit gehoord en geleerd om alles in de context te beluisteren en te lezen?Gian schreef:Dat is helder, alleen zegt dat niets. De Jehova-getuigen zeggen ook dat het bloed van Jezus Gods zoon ons van de zonden wast en reinigt.-DIA- schreef:Dat is toch helder!?Erasmiaan schreef:Gehoord bij deze predikant (de laatste woorden van zijn preek): Heeft u zonden...? Het bloed van Jezus Christus, Gods zoon, wast en reinigt ons van al onze zonden.-DIA- schreef:
Ik kan er wat van begrijpen. Zijn preken zijn helder, eenvoudig en bevindelijk. Geen geleerde prediker, maar een eenvoudige leraar.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jawel. Daarom acht ik dergelijke preken alsnog schadelijk en onbijbels.-DIA- schreef:Nooit gehoord en geleerd om alles in de context te beluisteren en te lezen?Gian schreef:Dat is helder, alleen zegt dat niets. De Jehova-getuigen zeggen ook dat het bloed van Jezus Gods zoon ons van de zonden wast en reinigt.-DIA- schreef:Dat is toch helder!?Erasmiaan schreef: Gehoord bij deze predikant (de laatste woorden van zijn preek): Heeft u zonden...? Het bloed van Jezus Christus, Gods zoon, wast en reinigt ons van al onze zonden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Hier zeg je nogal wat! Ik snap niet helemaal waar je die woorden van Ds.van Os, nou ineens als schadelijk en onbijbels ziet of heb ik verkeerd begrepen?Gian schreef:Jawel. Daarom acht ik dergelijke preken alsnog schadelijk en onbijbels.-DIA- schreef:
Nooit gehoord en geleerd om alles in de context te beluisteren en te lezen?
Nee, dat snap ik ook niet !
Hervormd Lokaal zou mijn gemeente niet zijn, maar onbijbels ? Nee, dat is volgens mij laster.
Hervormd Lokaal zou mijn gemeente niet zijn, maar onbijbels ? Nee, dat is volgens mij laster.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Inderdaad, we hanteren hier de forumregels en dan gaan we niet bepaalde zaken toch wel bespreken.
Iemand enig idee of de bevestiging en intrede van kand. G.W.S. Mulder a.s. woensdag live te beluisteren zijn?
(mag ook via PB uiteraard)
Of komen ze achteraf op prekenweb.nl?
-
Schemerlichtje
...ook ik zou daarvan dan graag een PB ontvangen...Theodorus schreef:Iemand enig idee of de bevestiging en intrede van kand. G.W.S. Mulder a.s. woensdag live te beluisteren zijn?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Zijn inderdaad live te beluisteren: zie www.gereformeerdegmeentezoetermeer.nl of www.kerkomroep.nlTheodorus schreef:Iemand enig idee of de bevestiging en intrede van kand. G.W.S. Mulder a.s. woensdag live te beluisteren zijn?
(Bij uitzondering!)
Onlangs vroeg iemand hier of er ook digitale preken van ds. De Wit waren.
Zie de dienst van 2 september op http://www.kerkomroep.nl/#prov.php%3Fpr%3DZE
Zie de dienst van 2 september op http://www.kerkomroep.nl/#prov.php%3Fpr%3DZE
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)