Dat vind ik heel jammer...henriët schreef: sorry..
ik ben geen heilige
..........................
Wist je dat......
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Wist je dat......
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
.. ik sterk de neiging heb om zelf een legging te gaan dragen 

Zie hiervoor de opmerking dat een legging hetzelfde is als een maillot zonder voetjes. Ik heb nog nooit een maillot gezien met naden links en rechts van het been. Zelfs bij laarzen kun je zien of iemand een legging of maillot draagt. Ikzelf vind het afschuwelijke dingen, maar aan de andere kant, als iemand een heel kort rokje draagt (en dan soms van die dikke benen eronder) heb ik liever dat ze een legging dragen...
Maar de angst dat een legging de voorloper is van een broek in refokringen is ook reëel: Er zijn al lakleggings en jeansleggings te koop.
Maar de angst dat een legging de voorloper is van een broek in refokringen is ook reëel: Er zijn al lakleggings en jeansleggings te koop.
-
Ik ken geen leggings met naden aan de rechterzijde en linkerzijde. Alleen zonder naden. Mét naden zullen er ook gerust wel zijn, ik denk dat jij het over die exemplaren mét naden hebt. Dat is inderdaad geen gezicht onder een rok.refoma schreef:Zie hiervoor de opmerking dat een legging hetzelfde is als een maillot zonder voetjes. Ik heb nog nooit een maillot gezien met naden links en rechts van het been. Zelfs bij laarzen kun je zien of iemand een legging of maillot draagt. Ikzelf vind het afschuwelijke dingen, maar aan de andere kant, als iemand een heel kort rokje draagt (en dan soms van die dikke benen eronder) heb ik liever dat ze een legging dragen...
... ik werkelijk niet begrijp dat er na het indringende interview met ds. Visscher en het indringende commentaar van het RD vrijdag (http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... f_1_497499) nog één opinieleider, ambtsdrager, kerkenraad, schoolbestuur star vasthoudt aan het leggingverbod.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
En jij bent nu even star als je op dit detail blijft hameren en geen ruimte laat voor degenen die wél moeite hebben met een legging.Luther schreef:... ik werkelijk niet begrijp dat er na het indringende interview met ds. Visscher en het indringende commentaar van het RD vrijdag (http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... f_1_497499) nog één opinieleider, ambtsdrager, kerkenraad, schoolbestuur star vasthoudt aan het leggingverbod.
BJD schreef:.. ik sterk de neiging heb om zelf een legging te gaan dragen

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen schreef:En jij bent nu even star als je op dit detail blijft hameren en geen ruimte laat voor degenen die wél moeite hebben met een legging.Luther schreef:... ik werkelijk niet begrijp dat er na het indringende interview met ds. Visscher en het indringende commentaar van het RD vrijdag (http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... f_1_497499) nog één opinieleider, ambtsdrager, kerkenraad, schoolbestuur star vasthoudt aan het leggingverbod.

Eigenlijk begrijp ik het ook niet eigenlijk. Het valt niet mee om tegen de postrefostroom in te roeien.
Het is verblijdend dat, ondanks de uitholling van buitenaf en van binnenuit er toch een kerkenraad is die zich daar niets van aantrekt en het houden aan de regels omtrent kleding die ze van de eigen gemeente vragen ook vragen van hun gasten.
Misschien toch nog eens het artikel van Ds. Visscher goed lezen.Ander schreef:Afgewezen schreef:En jij bent nu even star als je op dit detail blijft hameren en geen ruimte laat voor degenen die wél moeite hebben met een legging.Luther schreef:... ik werkelijk niet begrijp dat er na het indringende interview met ds. Visscher en het indringende commentaar van het RD vrijdag (http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... f_1_497499) nog één opinieleider, ambtsdrager, kerkenraad, schoolbestuur star vasthoudt aan het leggingverbod.![]()
Eigenlijk begrijp ik het ook niet eigenlijk. Het valt niet mee om tegen de postrefostroom in te roeien.
Het is verblijdend dat, ondanks de uitholling van buitenaf en van binnenuit er toch een kerkenraad is die zich daar niets van aantrekt en het houden aan de regels omtrent kleding die ze van de eigen gemeente vragen ook vragen van hun gasten.
want?Bert Mulder schreef:Dat vind ik heel jammer...henriët schreef: sorry..
ik ben geen heilige
er is maar een Heilige toch?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Nee hoor. De gelovigen zijn ook heiligen.henriët schreef:want?Bert Mulder schreef:Dat vind ik heel jammer...henriët schreef: sorry..
ik ben geen heilige
ah ja..Afgewezen schreef:Nee hoor. De gelovigen zijn ook heiligen.henriët schreef:want?Bert Mulder schreef:Dat vind ik heel jammer...henriët schreef: sorry..
ik ben geen heilige
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Berichten: 146 Gelezen in het RD van vrijdag 20 augustus: Op uitdrukkelijk verzoek van de kerkenraad van de GGinNed. te Barneveld wordt meegedeeld dat het NIET is toegestaan om het kerkgebouw te betreden in leggings. Dit i.v.m. de openingsbijeenkomst van een der reformatorische scholen. Dit deed me denken aan het artikel met ds. W. Visscher van Amersfoort dat we ons enorm druk maken over dit soort zaken, maar aan de kern vaak voorbij gaan of te veel in dit soort dingen opgaan. In Zeeland zie je plenty meisjes tijdens zondagse en doordeweekse kerkdiensten in legging verschijnen en op veruit de meeste scholen doet men daar er niet moeilijk over. Je vraagt je af: Waar is men mee bezig? Met de verkondiging van het Evangelie van vrije genade? Of met het bewaren van regel op regel en gebod op gebod: de Heid. Cath. zegt over de goede werken duidelijk genoeg: 'Hetgeen op menseninzettingen of op ons goeddunken gegrond is...' Het is m.i. meer Hem ter eer als meisjes met een legging aan op de fiets zitten dan dat ze er open en bijna bloot van voren dan op fietsen.', zegt een jeugdblad.
Nee hoor, van mij mogen ze die moeite hebben, als ze die maar niet uitspreken en er een punt van maken.Afgewezen schreef:En jij bent nu even star als je op dit detail blijft hameren en geen ruimte laat voor degenen die wél moeite hebben met een legging.Luther schreef:... ik werkelijk niet begrijp dat er na het indringende interview met ds. Visscher en het indringende commentaar van het RD vrijdag (http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... f_1_497499) nog één opinieleider, ambtsdrager, kerkenraad, schoolbestuur star vasthoudt aan het leggingverbod.
@Ander: als jij de lijn van ds. Visscher en het genoemde commentaar in het RD denigrerend "postrefostroom" dan hoor ik daar graag bij inderdaad! En dan ben ik bang dat men de noodkreet van ds. Visscher werkelijk niet begrepen heeft. Lees het artikel vandaag in het RD over de Duitse school in Düsseldorf!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)