Waarom vreemd ?
De rechtvaardige kent het leven van zijn dieren.
De dieren zuchten onder de gebrokenheid van de schepping, door onze schuld !
En we hoeven heus niet elk nieuwtje uit de krant hier neer te zetten, maar niet iedereen leest alles en opmerkelijke kunnen hier dan geplaatst worden.
Wie niets van dieren wil lezen, kan dit topic overslaan.
Beter dan in wistjedat te plaatsen !
Dierentopic
Re: Dierentopic
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik had me overigens iets anders voorgesteld bij deze topictitel.
Info over onze ervaringen met en liefde voor dieren.
En met name over dieren die wij consumeren.
En ook, dat tegenwoordig het leven van de mens minder waard lijkt te zijn dan het leven van een dier.
Tegenstellingen tussen Wakker Dier en onverschillige dierenhouders.
En als jullie hierover door willen discussieren, laat Mevrouw Thieme met haar PvdD, buiten beschouwing.
Een voorzet, ik ben een (mss. wel extreem) dierenliefhebber, maar kan niettemin genieten van rundvlees, haring, bal gehakt of een goudbruine karbonade.
Info over onze ervaringen met en liefde voor dieren.
En met name over dieren die wij consumeren.
En ook, dat tegenwoordig het leven van de mens minder waard lijkt te zijn dan het leven van een dier.
Tegenstellingen tussen Wakker Dier en onverschillige dierenhouders.
En als jullie hierover door willen discussieren, laat Mevrouw Thieme met haar PvdD, buiten beschouwing.
Een voorzet, ik ben een (mss. wel extreem) dierenliefhebber, maar kan niettemin genieten van rundvlees, haring, bal gehakt of een goudbruine karbonade.
Jawel, ik ook, maar met mate.
Vanavond lekker een beetje los gegaan, maar ik geloof dat we 2 x zonder vlees hebben gegeten deze week.
Ik sta mijn stukje rustig af.
Vroeger kocht ik voor ieder een karbonade, of een biefstuk,allang niet meer.
Niet eens voor het geld, maar ik vind het niet meer nodig.
Zeker als je ook nog ham of kaas op je bammetje neemt.
maar eet uit principe geen lams- of kalfsvlees en ook geen uitheemse soorten, zoals struisvogelvlees oid.
Vanavond lekker een beetje los gegaan, maar ik geloof dat we 2 x zonder vlees hebben gegeten deze week.
maar eet uit principe geen lams- of kalfsvlees en ook geen uitheemse soorten, zoals struisvogelvlees oid.
Dieren, ik zie het liefst (delen van)dieren bij voorkeur in een vette plas jus op mijn bord liggen.

Mister schreef:Dieren, ik zie het liefst (delen van)dieren bij voorkeur in een vette plas jus op mijn bord liggen.
Sja, ik kan het ook niet helpenMara schreef:
Mister schreef:Dieren, ik zie het liefst (delen van)dieren bij voorkeur in een vette plas jus op mijn bord liggen.

Mara schreef:Jawel, ik ook, maar met mate.
Lekker stukje kalsvlees heerlijk, mijn voorkeur gaat toch uit naar een lekker vers reebiefje.
Puur natuur, hoe jonger hoe beter (malser).
Lamsvlees mogen ze van mij ook houden maar niet uit principe maar om de smaak.
Er is echt niets lekkerder dan een struisvogelbiefstuk...En ook erg gezond.Mara schreef:Jawel, ik ook, maar met mate.
Heb je het wel eens geproefd?
En een paardenbiefstukje, eet je dat?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Het tijgertje van 3 maanden, dat aan staar was geopereerd, is kort daarna overleden.
Hij kreeg epileptische aanvallen.
Bij autopsie bleek dat hij een hersenafwijking had en een gaatje in het middenrif.
Hadden ze dit vooraf beter niet kunnen checken ?
Had dat beest nog voor een operatie gespaard kunnen blijven.
Zag er zielig uit, met die dichtgeplakte ogen
Als hij het had overleefd, was de rest van zijn leven binnen de hekken van het circus. Door een hoepel springen.
Hij kreeg epileptische aanvallen.
Bij autopsie bleek dat hij een hersenafwijking had en een gaatje in het middenrif.
Hadden ze dit vooraf beter niet kunnen checken ?
Had dat beest nog voor een operatie gespaard kunnen blijven.
Zag er zielig uit, met die dichtgeplakte ogen

Als hij het had overleefd, was de rest van zijn leven binnen de hekken van het circus. Door een hoepel springen.