Met dammen ben ik onverslaanbaar!
Een 'breekje' van Breekijzertje
Bordspellen
Huh? Dit was Parsifal onder mijn naam hoor.. voordat je rare dingen van me gaat denken. Doet 'ie natuurlijk onder mijn naam zodat hij niks hoeft waar te maken..
Ik kan helemaal niet dammen.. vroeger deed ik het vaak met m'n vader en als het dan mis ging begon ik zijn schijven op te stapelen en aan mijn kant neer te zetten.
[Aangepast op 15/3/03 door lebaoth]
Ik kan helemaal niet dammen.. vroeger deed ik het vaak met m'n vader en als het dan mis ging begon ik zijn schijven op te stapelen en aan mijn kant neer te zetten.
[Aangepast op 15/3/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Het padvinderspel is heel simpel.Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Hee Mirror,
Leg eens wat uit over dat Padvindersspel! Hoe gaat dat?
Je hebt 5 kleurenkaarten genummerd van 1 tot 10. Je neemt het aantal kleuren op, wat je aan spelers hebt. Bij 3 spelers, 3 kleuren dus. Je schudt de kaarten en deelt ze op. Een van de spelers mag beginnen. Afhankelijk van de kaarten die hij heeft kiest hij een bepaalde kaart (die voor hem natuurlijk het handigst is) met een getal tussen 2-9 uit. Met de klok mee moet iedere speler een kaart leggen.
Stel dat de eerste speler met een groene 4 start, dan kan de volgende speler alleen een andere kleur 4 opleggen of een groene 3 of 5. Als je weg kunt leggen, ben je dat verplicht.
Het doel van het spel is om zo snel mogelijk al je kaarten kwijt te raken. De rondewinnaar krijgt de resterende punten van de overige spelers en mag de volgende ronde met een kaart (weer een getal tussen 2-9) uitkomen.
Diegene die het eerste 250 punten heeft is de winnaar.
Qua tactiek is het heel belangrijk met welke kaart je als starter uitkomt, en in welke volgorde jij je kaarten weglegd. Je probeert zo snel mogelijk jouw 1-en (is 15 punten waard) en 10-en kwijt te raken en de medespelers zoveel mogelijk te hinderen.
Civilization: Het Bordspel!!!
Duur van het spel: zo'n 10 uur
Geweldig!
- Opbouwen van steden
- handelen met andere spelers
- verbonden / alianties sluiten
- onderhandelingen voeren
- legers bouwen
- uitvinden van nieuwe legers / stadsuitbreidingen
- oorlogvoeren
Kortom, George Bushje spelen
:D