Zie mijn eerdere citaat over 1. Tim 16. "Maar daarom is mij barmhartigheid geschied, opdat Jezus Christus in mij, die de voornaamste ben, al Zijn lankmoedigheid zou betonen, tot een voorbeeld dergenen, die in Hem geloven zullen ten eeuwigen leven." Dit voorbeeld omvatte "ellende, verlossing en dankbaarheid".huisman schreef:[Als er bij Lydia niets staat over haar beleving van de diepte van de verlorenheid dan was die beleving er ook niet , net zoals die bij de stokbewaarder er wel was. Wie stuurt mij eens een preek over de bekering van Lydia waar er anders dan dat ik doe over gesproken wordt.
En graag wel de bijbelse onderbouwing van het citaat: "Als er bij Lydia niets staat over haar beleving van de diepte van de verlorenheid dan was die beleving er ook niet , net zoals die bij de stokbewaarder er wel was. "
Overigens staat er dat Lydia "acht nam op hetgeen van Paulus gesproken werd". En als Paulus in Timoteüs 1 verhaalt over z'n eigen bekering, dat hij in zijn beleving de "grootste der zondaren was", dan lijkt het me logisch dat Lydia daar OOK acht op heeft gegeven. En dat het bij haar alzo is geweest.