Ik had daar al antwoord op gegeven, gisteravond om 18:44 uur om precies te zijn:huisman schreef:huisman schreef@Tiberius geef mij nu eens antwoord op deze vraag dan weet ik dat ik met zulke citaten niet hoef aan te komen.en vertel mij nu toch eens of je alles wat b.v. Brakel,Guthrie enz over de verscheidenheid van bekeringen zeggen naast je neer legt
(*) Hier stond eerst "weg", maar dat heb ik herzien.Tiberius schreef:Om eerlijk te zijn ken ik niet de hele context van deze citaten. We hebben laatst in de prekenweb-discussie gezien, dat sommige oudvaders soms erg eenzijdig geciteerd worden.
Daarom houd ik me maar bij de orde(*) die de Heidelberger Catechismus ons, gegrond op Gods Woord, voorhoudt.
Verder vergaat het me met dit soort citaten eigenlijk net zoals Afgewezen:
Afgewezen schreef:Ik kan eigenlijk niet zoveel met deze citaten. Ze zijn door de resp. schrijvers bedoeld als een soort 'disclaimer' bij hun uiteenzettingen over de bekering, en het beroep op de Bijbel voldoet niet. Van Timotheüs lezen we dat hij de Schriften van jongsaf aan gekend heeft, niet dat hij van jongsaf aan geloofd heeft. En van wat er in Lydia en Zacheüs is omgegaan, weten we hoegenaamd niets.