Het papieren RD... Hoe lang nog?
Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?
Hebben het RD al een half jaar niet meer, en heb hem nog geen moment gemist 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Eerlijk gezegd wel het kerkelijk nieuws en soms de familieberichten.
Hebben jullie helemaal geen krant Orchidee ?
En ja, wat hebben we het zeker goed.
Koelkast weer vol, bouwvakker betaald, dak boven ons hoofd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mijn man leest de telegraaf en het ad op zijn werk, en zaterdags koopt hij ook vaak een krant!Mara schreef:Eerlijk gezegd wel het kerkelijk nieuws en soms de familieberichten.
Mijn moeder heeft ook nog het RD, maar heeft hem ook opgezegd miv 1 jan.2011.
Mijn vader en moeder waren lid vanaf de oprichting.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik begrijp niet dat je het AD in je huis niet vindt passen en de volkskrant wel leest. (dat het AD niet past snap ik, maar ik bedoel dat dan de Volksrant ook niet past). Dat is m.i. meten met 2 maten.huisman schreef:Ik vind het AD een krant die in mijn huis niet past (Veel sport, advertenties voor zeer verwerpelijke zaken enz.) Verder vind ik het AD en de Telegraaf kwalitatief slechte kranten.Mara schreef:Wij hebben al een tijdje het RD niet meer, ik vind het tamelijk duur en je hebt hem zo uit.
Neemt niet weg dat ik de interviews op vrijdag ontzettend goed vind.
Ik zou hem wel nemen als we met iemand konden delen, maar er is hier niemand echt in de buurt.
Mijn man neemt het AD altijd mee van kantoor.
En soms kopen we een losse, NRC of zo.
Een enkele keer krijgen we een Telegraaf van een buuf, die heb je dus echt zo uit
Buiten ons abonnement op het RD lees ik regelmatig Trouw, de volkskrant en het NRC en soms het ND.
De volkskrant heb ik onlangs opgezegd wegens simpelweg vloeken/schelden en spot vanaf de voorpagina, - m.n. sinds die nieuwe layout en columnisten - qua sport en advertentie's is t'ie toch niet beter dan het AD. Verder is t'ie nog erger.
(over Trouw en NRC kan ik niet goed oordelen, die lees/las ik te weinig)
Je hebt gelijk ...ik lees ze dan ook niet thuis maar in de Bieb of op mijn werk. Ik lees die kranten om de standpunten van andersdenkenden beter te begrijpen. Het AD en vooral de Telegraaf zijn zeer populistisch en gericht op sport en shownieuws.Willem schreef:Ik begrijp niet dat je het AD in je huis niet vindt passen en de volkskrant wel leest. (dat het AD niet past snap ik, maar ik bedoel dat dan de Volksrant ook niet past). Dat is m.i. meten met 2 maten.huisman schreef:Ik vind het AD een krant die in mijn huis niet past (Veel sport, advertenties voor zeer verwerpelijke zaken enz.) Verder vind ik het AD en de Telegraaf kwalitatief slechte kranten.Mara schreef:Wij hebben al een tijdje het RD niet meer, ik vind het tamelijk duur en je hebt hem zo uit.
Neemt niet weg dat ik de interviews op vrijdag ontzettend goed vind.
Ik zou hem wel nemen als we met iemand konden delen, maar er is hier niemand echt in de buurt.
Mijn man neemt het AD altijd mee van kantoor.
En soms kopen we een losse, NRC of zo.
Een enkele keer krijgen we een Telegraaf van een buuf, die heb je dus echt zo uit
Buiten ons abonnement op het RD lees ik regelmatig Trouw, de volkskrant en het NRC en soms het ND.
De volkskrant heb ik onlangs opgezegd wegens simpelweg vloeken/schelden en spot vanaf de voorpagina, - m.n. sinds die nieuwe layout en columnisten - qua sport en advertentie's is t'ie toch niet beter dan het AD. Verder is t'ie nog erger.
(over Trouw en NRC kan ik niet goed oordelen, die lees/las ik te weinig)
De
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Allemaal van die journalisten die wat onderwerpjes bedenken waar ze de krant mee kunnen vullen. Gewoon zomaar even mensen aanspreken, terwijl ze dat niet altijd op prijs stellen, want ja er moet toch wat in de krant... Net zoals die serie met die kerken langs kust...Marie-Henriëtte schreef:Om welke krant het ook gaat, in de zomerperiode (vakantie) lijken ze allemaal wat afgeslankt.
Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tsja, dat zijn staaltjes van komkommertijdjournalistiek die je in elke krant aantreft.refo schreef:Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.
De krant moet vol, nieuws of geen nieuws.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik dacht dat er een nieuw vervolgverhaal op pagina 3 stondHendrikus schreef:Tsja, dat zijn staaltjes van komkommertijdjournalistiek die je in elke krant aantreft.refo schreef:Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.
De krant moet vol, nieuws of geen nieuws.
"Toen Detmer de boot in IJsselstein ging ophalen, zat het weer ook niet mee: het was tijdens een storm in juli. Het werd steeds donkerder. De storm stak op toen ik bijna hier was. Ik kon de haven niet eens meer zien. Ik ben hard tegen de wind in gaan varen en heb zo het eind van de storm afgewacht.”
Inderdaad!refo schreef:Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.
Evenals het citaat op pagina 2 van ds. A. Kort, die een legging vergelijkt met een regenpijp van de duivel...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
't Was een mooi en eerlijk stuk van ds. Kort. Hij noemt man en paard en is duidelijk bewogen met de jonge mensen in de gemeenten.Luther schreef:Inderdaad!refo schreef:Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.
Evenals het citaat op pagina 2 van ds. A. Kort, die een legging vergelijkt met een regenpijp van de duivel...
Wel knap gevonden.. Zo ook... Een maillots is een regenpijp met een regenton eraanLuther schreef:Inderdaad!refo schreef:Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.

Jammer dat hij zich zo focust op alle zaken van de "buitenkant", en veel over zichzelf en zijn eigen bevindingen, en meningen vertelt...Ander schreef:'t Was een mooi en eerlijk stuk van ds. Kort. Hij noemt man en paard en is duidelijk bewogen met de jonge mensen in de gemeenten.Luther schreef:Inderdaad!refo schreef:Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.
Heb je het nu over de duivel of over ds. Kort?Orchidee schreef:Jammer dat hij zich zo focust op alle zaken van de "buitenkant", en veel over zichzelf en zijn eigen bevindingen, en meningen vertelt...Ander schreef:'t Was een mooi en eerlijk stuk van ds. Kort. Hij noemt man en paard en is duidelijk bewogen met de jonge mensen in de gemeenten.Luther schreef:Inderdaad!refo schreef:Wat het RD betreft: die gaat me steeds meer tegenstaan. Iemand die dat stuk als hoofdredactioneel commentaar van vandaag laat plaatsen moeten ze toch op staande voet ontslaan? Ok, men is daar niet voor twitter. Maar om nu elk ongevalletje aan te vatten voor hoofdredactioneel commentaar.
Als je de duivel bedoelt: dat klopt. Precies zoals ds. Kort beschrijft. Maar al die uiterlijkheden laten iets van de binnenkant zien. Bedoel je ds. Kort: ik vind dat in het artikeltje niet terug.
Dat kan je niet zeggen n.a.v. dat artikel, want het RD citeert maar delen eruit en niet het hele artikel. Dit stukje doet het natuurlijk weer goed in refokring. Wel heb ik zoiets van nu is het gezegd en dan hoe nu verder?Orchidee schreef: Jammer dat hij zich zo focust op alle zaken van de "buitenkant", en veel over zichzelf en zijn eigen bevindingen, en meningen vertelt...