WK voetbal naar Nederland?

blijmoedig

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

huisman schreef:je de Gayparade ook zo'n uitgelezen Evangelisatiemoment ?
Absoluut. Juist, zou ik zeggen.

Je hoeft een evenement niet goed te praten, om het evengoed te gebruiken om zo de mensen die de Heere God nog niet kennen, met het Evangelie te bereiken. Dat lijkt mij velemalen te verkiezen dan dat christenen zich verschansen in hun veilige, prettige, kerkelijke bastillions, zonder zich iets aan verloren mensen gelegen te laten liggen. Een collecte voor 'de zending' en mooie gezangen helpen daar dan weinig tegen.
huisman

Bericht door huisman »

blijmoedig schreef:

Je hoeft een evenement niet goed te praten, om het evengoed te gebruiken om zo de mensen die de Heere God nog niet kennen, met het Evangelie te bereiken. Dat lijkt mij velemalen te verkiezen dan dat christenen zich verschansen in hun veilige, prettige, kerkelijke bastillions, zonder zich iets aan verloren mensen gelegen te laten liggen. Een collecte voor 'de zending' en mooie gezangen helpen daar dan weinig tegen.
Toen Paulus op zijn zendingsreis was zocht hij altijd eerst naar een synagoge of gebedsplaats om de opgestane Christus te verkondigen (Hij zocht niet het theater of de arena op om te evangeliseren)
Ik zeg niet dat je op zulke evenementen niet mag evangeliseren maar het was beter als die goddeloze evenementen er niet waren .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

blijmoedig schreef:

Dit is wel een beetje de wereld op z'n kop. Je redenatie is vreemd: Laten we ons niet verzetten tegen WK en Gay Pride, want dan kunnen we gaan evangeliseren... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:
blijmoedig schreef:

Toen Paulus op zijn zendingsreis was zocht hij altijd eerst naar een synagoge of gebedsplaats om de opgestane Christus te verkondigen (Hij zocht niet het theater of de arena op om te evangeliseren)
Ik zeg niet dat je op zulke evenementen niet mag evangeliseren maar het was beter als die goddeloze evenementen er niet waren .
Het laatste is waar, het was beter als het er allemaal niet was.
Toch ging Paulus ook de areopagus op....
Nu ze er zijn is het goed om ze te gebruiken voor evangelisatie.

Ik weet van een groep in Amerika (een heel grote groep) die bij zulke evenementen juist afreizen om mensen te bereiken uit allerlei culturen. Toen de olympische spelen in China waren, normaal een gesloten land, waar nu alle buitenlanders met open armen werden ontvangen, zijn zij in grote groepen naar China getrokken en hebben vele bijbels en veel evangelisatie materiaal daarheen kunnen brengen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
blijmoedig schreef:

Dit is wel een beetje de wereld op z'n kop. Je redenatie is vreemd: Laten we ons niet verzetten tegen WK en Gay Pride, want dan kunnen we gaan evangeliseren... :bobo
Mee eens.
Evangelisatie is goed, onze plicht zelfs vanwege de opdracht van Christus bij Zijn hemelvaart.
Maar dat kan nooit een reden zijn om zondige evenementen te legitimeren.
Mara

Bericht door Mara »

Evangeliseren in opdringende of aandringende zin, werkt niet.
Wij hadden hier de hele week een bouwvakker over de vloer, hij at met ons mee.
Dus wij gingen bidden en danken voor ons eten.
Hij begon hier vragen over te stellen, bleek zelf in een refowijk te wonen.
Had er veel respect voor, maar begreep veel zaken niet en dan komen HELAAS weer de uitwassen van de refogezindte.
Dat betreft altijd het zakendoen en geld.
Jammer :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:Had er veel respect voor, maar begreep veel zaken niet en dan komen HELAAS weer de uitwassen van de refogezindte.
Dat betreft altijd het zakendoen en geld.
Jammer :nonnon
Yep, en helaas bevestigen die vaak weer de vooroordelen. Vorige week ben ik ook weer achter zo'n staaltje refo 'zorgzaamheid' gekomen.
Mara

Bericht door Mara »

Zonder meteen te gaan roepen, wij hebben ook een kwestie met een leverancier, bewust gekozen, maar het valt zo tegen :nonnon
We zijn niet boos, maar erg verdrietig dat het zo moet.
Nu zijn ze 3 weken met vakantie, wachten dus.
En het einde is nog lang niet in zicht.
En op het dorp van de bouwvakker is 1 van de meest vooraanstaande zakenmensen, opeens met een jong grietje er vandoor gegaan, alles achtergelaten.
Ook niet meer naar de kerk, 1 van zijn zoons neemt het hem zo kwalijk, dat hij geen contact meer met zn vader wil.
Wat is dat toch soms met mannen, wat gebeurt er in die bovenkamer ? Verstand op nul en lust achterna ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
huisman schreef:
blijmoedig schreef:

Het laatste is waar, het was beter als het er allemaal niet was.
Toch ging Paulus ook de areopagus op....
Nu ze er zijn is het goed om ze te gebruiken voor evangelisatie.

Ik weet van een groep in Amerika (een heel grote groep) die bij zulke evenementen juist afreizen om mensen te bereiken uit allerlei culturen. Toen de olympische spelen in China waren, normaal een gesloten land, waar nu alle buitenlanders met open armen werden ontvangen, zijn zij in grote groepen naar China getrokken en hebben vele bijbels en veel evangelisatie materiaal daarheen kunnen brengen.
Ik had het over de Nederlandse situatie, je hebt helemaal gelijk als je spreekt over min of meer gesloten landen (China Noord Korea , streng islamitische landen) Maar daar houden ze (gelukkig) weer geen gayparade. :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
caprice

Bericht door caprice »

huisman schreef:Dit uit het RD van vandaag (voor het hele artikel )http://www.refdag.nl/nieuws/kesler_wk_c ... bled=false
AMSTERDAM (ANP) – De mensen die kritiek hebben op de kandidaatstelling van Nederland en België voor het organiseren van het WK voetbal zijn zure calvinisten. Dat stelt directeur betaald voetbal van de KNVB Henk Kesler vrijdag in de Volkskrant.
Zou die man weten wat een calvinist is en wie Calvijn was.

Mijn stelling "Het WK voetbal de wereld uit te beginnen bij Nederland"
Precies, zoals een citaat in het RD het vandaag verwoordde:

Hoog tijd voor scheiding tussen sport en staat.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
blijmoedig

huisman schreef:Toen Paulus op zijn zendingsreis was zocht hij altijd eerst naar een synagoge of gebedsplaats om de opgestane Christus te verkondigen (Hij zocht niet het theater of de arena op om te evangeliseren)
Dat vind ik een beetje vreemde vergelijking, als we het hebben over gekerstend Nederland. Er zijn nu al christelijke gemeenten. Gemeenten met een verantwoordelijkheid voor de onbereikte zielen, buiten de kerk.
Ja, het ware beter dat de wereld helemaal niet goddeloos was. Maar we leven wel in een goddeloze en gebroken wereld. Als christenen mogen we ons dan niet verschansen in onze kerkjes, om daar te mopperen over onze aangetaste zondagsrust, en de wereld verder aan haar lot over te laten. We moeten erop uit!
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 14 aug 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
blijmoedig

Luther schreef:Dit is wel een beetje de wereld op z'n kop. Je redenatie is vreemd: Laten we ons niet verzetten tegen WK en Gay Pride, want dan kunnen we gaan evangeliseren... :bobo
Mijn redenatie is helemaal niet vreemd. Als christenen op bijbelse gronden bezwaar hebben tegen bepaalde evenementen, moeten ze zich daar tegenuit spreken. Maar ze moeten daar niet in blijven hangen. En energie steken, in een strijd die niet te winnen valt. Maar daarentegen de mogelijkheden benutten, die daaruit voortvloeien om de onbereikte zielen, met het evangelie te bereiken. Ik kan niks met kerkmensen, die zich het liefst opsluiten in hun eigen veilige kerk, daar schande spreken van al die goddeloze mensen buiten de kerk, om vervolgens niets doen om die goddeloze mensen, op de God van de Bijbel te wijzen.
blijmoedig

Tiberius schreef:Evangelisatie is goed, onze plicht zelfs vanwege de opdracht van Christus bij Zijn hemelvaart.
Maar dat kan nooit een reden zijn om zondige evenementen te legitimeren.
Er is een verschil tussen iets legitimeren en het ten goede gebruiken. De redenatie zou als volgt kunnen zijn: "Ik ben tegen de Gay Pride, maar ik geef om de mensen die de Gay Pride bezoeken, en wil mij er daarom voor inzetten om hen met het Evangelie te bereiken".
blijmoedig

huisman schreef:Ik had het over de Nederlandse situatie, je hebt helemaal gelijk als je spreekt over min of meer gesloten landen (China Noord Korea , streng islamitische landen) Maar daar houden ze (gelukkig) weer geen gayparade. :huhu
Zouden mensen in Noord-Korea of China meer waardevol in God's ogen zijn dan de bezoekers van de Gay Pride vice versa? De engelen juichen over elke zondaar die zich bekeert. Volgens mij maakt het dan niet zo veel uit of dit een bezoeker van de Gay Pride betreft of een Chinees die gevangen zit in het animisme, of welke isme dan ook.

We moeten er eens mee ophouden om mensen in hokjes te plaatsen. Of zelf te bepalen wie wel God's genade verdient en wie niet. De Heere God vraagt ons alleen maar om beschikbaar te zijn, om verloren zielen van het Evangelie te vertellen. Waar deze zich ook maar bevinden. In mijn ogen begint dit beschikbaar zijn met het je ogen openhouden voor de mogelijkheden. Die soms letterlijk voor het oprapen liggen. Mits we onze kerken durven te verlaten natuurlijk.
huisman

Bericht door huisman »

blijmoedig schreef:
Luther schreef:Dit is wel een beetje de wereld op z'n kop. Je redenatie is vreemd: Laten we ons niet verzetten tegen WK en Gay Pride, want dan kunnen we gaan evangeliseren... :bobo
Mijn redenatie is helemaal niet vreemd. Als christenen op bijbelse gronden bezwaar hebben tegen bepaalde evenementen, moeten ze zich daar tegenuit spreken. Maar ze moeten daar niet in blijven hangen. En energie steken, in een strijd die niet te winnen valt. Maar daarentegen de mogelijkheden benutten, die daaruit voortvloeien om de onbereikte zielen, met het evangelie te bereiken. Ik kan niks met kerkmensen, die zich het liefst opsluiten in hun eigen veilige kerk, daar schande spreken van al die goddeloze mensen buiten de kerk, om vervolgens niets doen om die goddeloze mensen, op de God van de Bijbel te wijzen.
Het verzet op Bijbelse gronden tegen zulke evenmenten blijft bij mij voorop staan. Waarom? Omdat de Naam van God daar gelasterd wordt en het beest aanbeden wordt. En dit kan anno 2010 ook werkelijkheid zijn.
20 Voorts zeide de HEERE: Dewijl het geroep van Sodom en Gomorra groot is, en dewijl haar zonde zeer zwaar is,
21 Zal Ik nu afgaan en bezien, of zij naar hun geroep, dat tot Mij gekomen is, het uiterste gedaan hebben, en zo niet, Ik zal het weten
Lot moest niet evangeliseren in Sodom maar vluchten uit Sodom.
Plaats reactie