jvdg schreef:Wilhelm schreef:Het lijkt wel of Dhr CSL Janse ruimte gekocht heeft in de Saambinder.
Vandaag weer een artikel van zijn hand over de roze kerkdienst gehouden in Amsterdam. Prima dat daar een afwijzend stukje over geschreven wordt, hoewel alle lezers het daar opvoorhand toch wel mee eens zijn, maar ik vind wel dat hij opvallend veel schrijft in het kerkelijke blad.
Er zijn toch voldoende anderen goede scribenten ?
Zolang de heer Janse schtijft in de lijn van Gods Woord, kan het mij niet schelen of hij al dan niet ruimte heeft gekocht om de waarheid uit te dragen.
Sowieso vind ik dit een verdachtmaking waar geen enkele grond voor is.
Hoewel het grootste deel van zijn achterban (eigen parochie) het met hem eens is, kan het toch geen kwaad om de zonden te benoemen.
En wat was er nou eigenlijk mis met dit stukje over de "roze kerk"?
Vergeet niet de impact van zo'n "eredienst" op de christenen die de homofiele praktikaal uitleven.
Ze worden er nog meer in gesterkt i.p.v. dat er een waarschuwing tegen deze zonde uitgaat.
Andere forummers spreken over azijn, maar in mijn waarneming heeft de heer Janse weergegeven dat op grond van Gods Woord dergelijke "diensten" verwerpelijk zijn.
Ik acht het verwerpelijk dat we dit soort artikelen als niet terzake doende achter de rhodondrensos gooien, met het etiket: verazijnd commentaar.
Beste jvdg , het gaat mij ook niet om het bewuste artikel. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat daar is gebeurd.
En natuurlijk verkoopt de SB geen ruimte aan een scribent.
Sterker nog, organisaties of initiatieven die in het eigen kerkverband breed gedragen worden, krijgen niet eens de mogelijheid om in het landelijke kerkblad te adverteren.....
En het heeft niets te maken met azijnzuur commentaar. Maar het valt gewoon op.
Dhr Janse, (als niet ambtsdrager !) krijgt zoveel ruimte om zijn mening te verkondigen, vaak gepaard met een vervelende vorm van cynisme, tewijl er velen ambtsdragers en ook predikanten bijna geen ruimte lijken te krijgen om een artikel serie te schrijven.
Dat was de achterliggende gedachte van mn posting.
Tiberius schreef:Mister schreef:Ik zou er maar niet zonder meer van uitgaan dat dit topic niet door SB'ers gelezen wordt

En ik zou er maar niet zonder meer van uitgaan dat ze de azijnzure postings van dit topic niet als niet ter zake doende achter de rododendrons gooien, met het etiket: verazijnd commentaar.

(Leenquote van Jvdg).
Dat is waar, werd er idd maar meer geluisterd naar en gedaan met opbouwende kritiek...