Toeschouwer schreef:Afgewezen schreef:Nogmaals, in Openbaring 20 gaat het niet over een 'rijk', het gaat over de 'binding' van Satan. En ons wordt geleerd dat Christus' koninkrijk niet wordt overwonnen. Ook niet als satan wordt losgelaten aan het eind van de duizend jaren.
Hier onderstreep ik bij wijze van uitzondering wat Alexander CD zegt: Toch gaat het in openbaring 20 wel degelijk over een rijk, naast de binding van Satan. Degenen die met Christus 1000 jaren heersen, heersen niet over niks.
maar het gaat OOK over de binding van Satan.
Wat zegt de bijbel verder over het binden van satan?
In openbaring 9 vers 1-3 vinden we hoe satan maar ook de gevallen engelen losgelaten worden. De Ster die van de hemel valt en de sleutels heeft is de Heere Jezus
En de vijfde engel heeft gebazuind, en ik zag een ster, gevallen uit den hemel op de aarde, en haar werd gegeven de sleutel van den put des afgronds.het rook dat uit de put komt verduisterd het licht, het licht van het evangelie, door valse evangelies.
Uit de rook die uit de put komt komen sprinkhanen, dan kun je weer zien dat het niet letterlijk is want anders waren de sprinkhanen dood geweest, deze sprinkhanen zijn demonen, gevallen engelen en ook Satan is een gevallen engel, de overste van de demonen
2. En zij heeft den put des afgronds geopend; en er is rook opgegaan uit den put, als rook eens groten ovens; en de zon en de lucht is verduisterd geworden van den rook des puts.
3. En uit den rook kwamen sprinkhanen op de aarde, en hun werd macht gegeven, gelijk de schorpioenen der aarde macht hebben.
Judas verteld ons wat meer over de gevallen engelen, die hun woonstede dat is hun taak die door God gegeven was hebben verlaten, hun taak was de mensheid te dienen nu beschadigen ze de mensheid, ook satan is zo’n engel die de Goddelijke opdracht verlaten heeft.
Satan wordt bewaard voor het oordeel door eeuwige banden en onder duisternis, ik heb eens gehoord dat deze duisternis een soort dommigheid is, nu is wel alle ongeloof duisternis en dommigheid. Deze duisternis staat wel duidelijk in verband met de binding van satan.
6.
En de engelen, die hun beginsel niet bewaard hebben, maar hun eigen woonstede verlaten hebben, heeft Hij tot het oordeel des groten dags met eeuwige banden onder de duisternis bewaard.
2 Petrus 2.
Want indien God de engelen, die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar, die in de hel geworpen hebbende, overgegeven heeft aan de ketenen der duisternis, om tot het oordeel bewaard te worden;
Petrus zegt in grote lijnen hetzelfde, ketenen der duisternis, duisternis is altijd een gebrek aan zicht. Het zou kunnen dat de binding van satan een gebrek aan begrijpend vermogen is maar als iemand een beter idee heeft, kom ermee zou ik zeggen.
Gehenna is het normale woord voor hel, voor hel staat hier echter het woord tartaroō dat betekent ondergrondse regio volgens de dictionary.
Hoe heeft Christus nu de satan gebonden?
Satan houdt de mensen in de banden van de dood door de zonde, dat is satans macht, maar nu is Christus voor de Zijnen gestorven en heeft satan in staat van verwarring gebracht, ten diepste weet hij niet wie God vrijgekocht heeft.
14.
Overmits dan de kinderen des vleses en bloeds deelachtig zijn, zo is Hij ook desgelijks derzelve deelachtig geworden, opdat Hij door den dood te niet doen zou dengene, die het geweld des doods had, dat is, den duivel;
15. En verlossen zou al degenen, die met vreze des doods, door al hun leven, der dienstbaarheid onderworpen waren.Je ziet dit prachtig geprofeteerd in Jesaja 49,
24.
Zou ook een machtige de vangst ontnomen worden, of zouden de gevangenen eens rechtvaardigen ontkomen?
25. Doch alzo zegt de Heere: Ja, de gevangenen des machtigen zullen hem ontnomen worden, en de vangst des tirans zal ontkomen; want met uw twisters zal Ik twisten, en uw kinderen zal Ik verlossen.Dit is waarheid geworden in deze tijd, nu is het de genadetijd, daarom is het vrederijk nu!