Wist je dat......

Oude-Waarheid

Re: Wist je dat......

Bericht door Oude-Waarheid »

Er is toch een trein verbinding Amersfoort - Baarn (8 minuten) :fi[/quote]

Ik heb het zo gevonden...
http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp[/quote]

Je kan ook kijken op de NS route planner (ieder half uur een trein naar Baarn)
Terri

Bericht door Terri »

Oude-Waarheid schreef:
judith schreef:
Gijs83 schreef:
judith schreef:....ik een reisje naar baarn zit te kijken hoe dat in zn werk gaat? eerst bus naar Am'foort - dan Hilversum...dan Baarn. Pfff...ik ga nooit met de trein of bus. Dit wordt wat. :jongle
Ik neem aan dat je vanaf Amersfoort wel rechtstreeks met de bus naar Baarn kunt toch? Hilversum lijkt me wat om...
Volgens reisadvies ofzoiets niet...
Er is toch een trein verbinding Amersfoort - Baarn (8 minuten) :fi
Volgens mij gaat Judith niet vanuit Amersfoort......
Marnix

Bericht door Marnix »

Nee, maar wel via Amersfoort:
eerst bus naar Am'foort - dan Hilversum...dan Baarn.
Er gaat wel een directe trein van Amersfoort naar Baarn. Als je via 9292ov van deur tot deur hebt gezocht, kan het echter zijn dat je via Hilversum wordt gestuurd omdat:

1. Het kan zijn dat je met de trein een lange overstaptijd hebt op Amersfoort
2. Je ergens in Baarn moet zijn waar je met de bus veel dichterbij kan komen dan met de trein.

Daardoor kan het dus zijn dan de route die 9292ov aangeeft toch sneller is dan de route met de trein.

Het beste kan je even kijken of het via Hilversum gaan de moeite loont. 9292ov geeft de snelste route. Het kan dus zijn dat deze route maar 3 minuten sneller is dan met de trein van Amersfoort naar Baarn. In dat geval is het makkelijker om de trein te nemen, je hoeft minder vaak over te stappen, met de trein is sowieso vaak wat makkelijker... Maar als het veel meer tijd scheelt kan je allicht beter toch met de bus via Hilversum gaan. (je mag wel ff bijkomen hier, ik woon vlak bij het station ;)).

Mocht je er niet uitkomen, PB dan even van welk adres naar welk adres je moet, dan zoek ik het even voor je uit.

Groetjes van een ervaren OV-reiziger :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

We zijn er uit :) Met de trein naar Hilversum en dan met de bus is inderdaad sneller, dit omdat het aankomstadres ver van het station ligt... eigenlijk dichter bij Hilversum dan Baarn zelfs... en vanaf Hilversum is er een goede busverbinding daarlangs, via Baarn niet. Zelfs als je op het station van Baarn staat en naar dat adres moet stuurt de reisplanner je eerst met de trein naar Hilversum en dan met de bus. De busverbinding vanaf Baarn is zo slecht (met overstap en poos wachten) dat je net zo goed kan lopen... en daar ben je ruim 45 minuten mee bezig :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Ik weer eens helemaal tureluurs word van de printer. Als ik een printopdracht geef dan knikkert ie er een leeg velletje papier doorheen, terwijl ik gewoon een document laat afdrukken.... :bobo
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
hmprff

Bericht door hmprff »

Ichtus schreef:Ik weer eens helemaal tureluurs word van de printer. Als ik een printopdracht geef dan knikkert ie er een leeg velletje papier doorheen, terwijl ik gewoon een document laat afdrukken.... :bobo
had je t toevallig met de spiekpen van de Hema getypt? :langue
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Ichtus

Bericht door Ichtus »

hmprff schreef:
Ichtus schreef:Ik weer eens helemaal tureluurs word van de printer. Als ik een printopdracht geef dan knikkert ie er een leeg velletje papier doorheen, terwijl ik gewoon een document laat afdrukken.... :bobo
had je t toevallig met de spiekpen van de Hema getypt? :langue
Flauwerd :barbare
Wat denk je wel... :pan

;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Als het een inktjet printer is, reinig de printkoppen dan even met het bijgeleverde programma.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...85 jaar geleden de stormramp van Borculo plaatsvond? Noodweer met zeer zware windstoten en meerdere tornado's verwoestte o.a. Borculo.
...20 jaar geleden de Arabische Liga een spoedvergadering in Caïro hield en eiste dat Irak zich uit Koeweit zou terugtrekken? Er werd ook beslist een Arabische Vredesmacht naar Saoedi-Arabië te sturen.
...20 jaar geleden de Iraakse president Saddam Hoessein een oproep deed tot een heilige oorlog (Jihad) om het graf van Mohammed en Mekka uit handen van het Westen te houden?
...335 jaar geleden de eerste steenlegging van het Koninklijk Greenwich Observatorium in Greenwich door koning Charles II plaatsvond?
...357 jaar geleden Maarten Tromp (55), Nederlands zeeheld overleed?
...81 jaar geleden Aletta Jacobs (75), Nederlands arts en feministe overleed?
...12 jaar geleden Nicky Verstappen (11), Nederlands misdaadslachtoffer werd vermoord bij Brunssum?
...vandaag de internationale biodieseldag is?
...15 jaar geleden bijna 14 uren zonneschijn hadden?
...50 jaar geleden ruim 11 uren regen achtereen hadden?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Ichtus

Bericht door Ichtus »

Tiberius schreef:
Als het een inktjet printer is, reinig de printkoppen dan even met het bijgeleverde programma.
Heb het gewoon anders opgelost. Via de andere pc uitgeprint. Dat deed ie wel. Raar maar waar.
Marco

Bericht door Marco »

Ichtus schreef:
Tiberius schreef:
Heb het gewoon anders opgelost. Via de andere pc uitgeprint. Dat deed ie wel. Raar maar waar.
Check het ingestelde papierformaat eens. Staat het op letter ipv A4?
albion

Bericht door albion »

wij vandaag even in V'daal waren en ik wel een kwartier moest omrijden?
Alles is verboden voor het verkeer geworden. Dacht ik door te kunnen rijden in het centrum, nee, moesten we rechtsaf (kwamen we langs de GGiN) dachten we over de markt te kunnen, nee mochten we met de bocht meerijden. Aan het eind van die weg linksaf. Kom je bij stoplichten, dus linksaf (weer richting centrum) voor het centrum rechtsaf dacht je rechtdoor te kunnen rijden, was dat ook afgesloten weer rechtsaf en dan linksaf. Kom je aan het eind van de weg denk je daar linksaf te kunnen gaan kom je in een parkeergarage. Rechtsomkeer dan maar weer en via een hele lange omweg kom je eindelijk bij stoplichten (Speksnijder), waar je dan rechtsaf kan richting De Klomp en toen ergens linksaf (was ik eindelijk op m'n bestemming). En dat alleen om een boek te halen, want vriendin lief is op vakantie in Friesland. :jongle (maar de buurvrouw kon me gelukkig helpen, dus niet voor niets daar geweest).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
jvdg

Bericht door jvdg »

albion schreef:wij vandaag even in V'daal waren en ik wel een kwartier moest omrijden?
Alles is verboden voor het verkeer geworden. Dacht ik door te kunnen rijden in het centrum, nee, moesten we rechtsaf (kwamen we langs de GGiN) dachten we over de markt te kunnen, nee mochten we met de bocht meerijden. Aan het eind van die weg linksaf. Kom je bij stoplichten, dus linksaf (weer richting centrum) voor het centrum rechtsaf dacht je rechtdoor te kunnen rijden, was dat ook afgesloten weer rechtsaf en dan linksaf. Kom je aan het eind van de weg denk je daar linksaf te kunnen gaan kom je in een parkeergarage. Rechtsomkeer dan maar weer en via een hele lange omweg kom je eindelijk bij stoplichten (Speksnijder), waar je dan rechtsaf kan richting De Klomp en toen ergens linksaf (was ik eindelijk op m'n bestemming). En dat alleen om een boek te halen, want vriendin lief is op vakantie in Friesland. :jongle (maar de buurvrouw kon me gelukkig helpen, dus niet voor niets daar geweest).
Ach, zou er een relatie zijn tussen al die problemen en het relatief grote aandeel RF-ers die in Veenendaal wonen. :hum
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

albion schreef:wij vandaag even in V'daal waren en ik wel een kwartier moest omrijden?
en als je daar bij die stoplichten nu even naar rechts had gekeken, had ik naar je gezwaaid ;)
in die kerk hebben wij de vbw deze week....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten