Nee, dat wist ik niet en nu weet ik het wel, en morgen weet ik het niet meer.Gijs83 schreef:...65 jaar geleden een bommenwerper van de Amerikaanse luchtmacht per ongeluk het Empire State Building in New York ramde?
...70 jaar geleden Koningin Wilhelmina de uitzendingen van Radio Oranje vanuit Londen opende?
...20 jaar geleden Alberto Fujimori president van Peru werd en Alan Garcia opvolgde?
...260 jaar geleden Johann Sebastian Bach (65), Duits componist overleed?
... het 90 jaar geleden het 's-nachts amper 5 graden werd?
... er 85 jaar geleden meer dan 22 mm regen viel?
Wist je dat......
Re: Wist je dat......
het lijkt me maar lastig, kinderen hebbenMara schreef:Pa en moe Dekker leven gescheiden, al een tijd.
Laura leefde geloof ik meest bij haar vader.
Zonet zag ik haar even in het nieuws, had een "volwassen" meisje verwacht, maar ze giechelt steeds, was heel zenuwachtig zei ze (hier al van ? wat moet dat dan verder worden ?)
Ze had hetzelfde truitje aan als verleden (ha ha, dochter en ik constateerden dit gelijktijdig, waarop mijn man zei; tja zo'n reisje is duur)
Ik heb het idee dat pa er mee wil geuren.
Ik heb zelf een dochter, ietsje ouder, ik breng en haal haar als ze savonds weg moet en ze moet alleen fietsen.
Ik zie achter elke boom een enge kerel geloof ik.
Ik kan me nog herinneren dat ik zelf 14/15 was, ik dacht dat ik alles wel wist. Nou ja, alleen nog een paar jaar naar school dan.
Wat je op die leeftijd nog niet kan, is alles overzien, wat de gevolgen zijn van je handelen.
Daar is de puberteit nou voor, lekker afzetten tegen je ouders, dat is veilig, want zij laten je nimmer in de steek.
Als die boot ergens crasht, wie gaat dat betalen als de kustwacht/marine/helicopter er op uit moet voor haar (met gevaar voor eigen leven)
Of ze komt zo'n vrolijke walvis tegen, die op haar bootje springt ? (ik ben er nog niet uit, is het nu nep of niet ?

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik vind dat vooral het aspect van een record niet goed is. Straks is het record 14 jaar, maar dat record moet natuurlijk verbroken worden. Zo wordt het langszaamaan een record 'onverantwoordelijke gedrag'. Waar ligt de grens, of gaat er straks een meisje van 6 jaar in haar eentje de wereld overzeilen?Marnix schreef: het lijkt me maar lastig, kinderen hebbenMaar goed, ik wil niet te pro-Laura overkomen, ik probeer alleen de onderbelichte kant wat naar boven te halen... en wat nuance aan te brengen. Volgens mij is het wel wat meer dan "pubergedrag" en "aandacht vragen". Daarnaast vraag ik me wel af of het echt zo is wat hier wordt gesteld: Ze is totaal incompetent om dit te doen maar ziet dat vanwege haar leeftijd gewoon niet. Als ze echt incompetent is en de familie blind, vraag ik me af of haar ondertoezichtstelling zou zijn opgeheven...
Het is echt!Mara schreef:Pa en moe Dekker leven gescheiden, al een tijd.
Laura leefde geloof ik meest bij haar vader.
Zonet zag ik haar even in het nieuws, had een "volwassen" meisje verwacht, maar ze giechelt steeds, was heel zenuwachtig zei ze (hier al van ? wat moet dat dan verder worden ?)
Ze had hetzelfde truitje aan als verleden (ha ha, dochter en ik constateerden dit gelijktijdig, waarop mijn man zei; tja zo'n reisje is duur)
Ik heb het idee dat pa er mee wil geuren.
Ik heb zelf een dochter, ietsje ouder, ik breng en haal haar als ze savonds weg moet en ze moet alleen fietsen.
Ik zie achter elke boom een enge kerel geloof ik.
Ik kan me nog herinneren dat ik zelf 14/15 was, ik dacht dat ik alles wel wist. Nou ja, alleen nog een paar jaar naar school dan.
Wat je op die leeftijd nog niet kan, is alles overzien, wat de gevolgen zijn van je handelen.
Daar is de puberteit nou voor, lekker afzetten tegen je ouders, dat is veilig, want zij laten je nimmer in de steek.
Als die boot ergens crasht, wie gaat dat betalen als de kustwacht/marine/helicopter er op uit moet voor haar (met gevaar voor eigen leven)
Of ze komt zo'n vrolijke walvis tegen, die op haar bootje springt ? (ik ben er nog niet uit, is het nu nep of niet ?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Wie zijn kinderen lief heeft, kastijd ze.. Dit kind heeft vast nog nooit een oorvijg gehad, volgens mij en mag dus ook doen wat ze wil. Omdat ze gewend is geraakt alles te mogen, is ze eigenlijk niet door haar ouders voorbereid op "the real life" in de maatschappij, die straks ook andere slachtoffers van een vrije opvoeding produceert, die gewend waren alles te krijgen zoals ze het willen.Luther schreef:Dat laatste vind ik te sterk uitgedrukt, verder ben ik het met je eens. Zulke meiden hebben een pak rammel nodig, maar ja, dat is bij wet verboden.Joannah schreef:De normale gang van zaken is dat iemand werkt, spaart en dan pas eens ergens van kan gaan genieten. Dit verwende nest krijg je dadelijk nooit meer in het gareel.Ik word al onpasselijk als ik het zoveelste slachtoffer van een zg vrije opvoeding het slachtoffer zie worden van ouders die eigenlijk helemaal niets om dit kind geven.
Waardoor we dus al die korte lontjes hebben gecreeerd.
Hoe dan ook, kind is een typisch prinsesje, wat geen greintje geduld, beheersing of zelfdiscipline is bijgebracht.Je kunt er medelijden mee hebben.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Hoe kom je daar bij? Ze heeft gewacht en nu heeft ze toestemming gekregen om te gaan. En hoe kom je er bij dat ze geen beheersing, zelfdiscipline en geduld zou hebben? Dat dit haar droom is en nu ze mag gaan ook weg wil gaan lijkt me geen gebrek aan geduld of zelfdiscipline?
Een record moet niet verbroken worden ten koste van onverantwoordelijk gedrag. Als iemand van 13 niet de competenties heeft moet zo iemand dat niet doen. En het zelfde geldt voor iemand van 14. Maar ik sluit niet bij voorbaat uit dat ze het wel kan en haar vader haar daarom steunt. En niet maar om de aandacht zijn dochter wel op wil offeren.ZWP schreef:Ik vind dat vooral het aspect van een record niet goed is. Straks is het record 14 jaar, maar dat record moet natuurlijk verbroken worden. Zo wordt het langszaamaan een record 'onverantwoordelijke gedrag'. Waar ligt de grens, of gaat er straks een meisje van 6 jaar in haar eentje de wereld overzeilen?Marnix schreef: het lijkt me maar lastig, kinderen hebbenMaar goed, ik wil niet te pro-Laura overkomen, ik probeer alleen de onderbelichte kant wat naar boven te halen... en wat nuance aan te brengen. Volgens mij is het wel wat meer dan "pubergedrag" en "aandacht vragen". Daarnaast vraag ik me wel af of het echt zo is wat hier wordt gesteld: Ze is totaal incompetent om dit te doen maar ziet dat vanwege haar leeftijd gewoon niet. Als ze echt incompetent is en de familie blind, vraag ik me af of haar ondertoezichtstelling zou zijn opgeheven...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Je zegt het zelf al, een droom.Marnix schreef:Hoe kom je daar bij? Ze heeft gewacht en nu heeft ze toestemming gekregen om te gaan. En hoe kom je er bij dat ze geen beheersing, zelfdiscipline en geduld zou hebben? Dat dit haar droom is en nu ze mag gaan ook weg wil gaan lijkt me geen gebrek aan geduld of zelfdiscipline?
Een record moet niet verbroken worden ten koste van onverantwoordelijk gedrag. Als iemand van 13 niet de competenties heeft moet zo iemand dat niet doen. En het zelfde geldt voor iemand van 14. Maar ik sluit niet bij voorbaat uit dat ze het wel kan en haar vader haar daarom steunt. En niet maar om de aandacht zijn dochter wel op wil offeren.ZWP schreef:Ik vind dat vooral het aspect van een record niet goed is. Straks is het record 14 jaar, maar dat record moet natuurlijk verbroken worden. Zo wordt het langszaamaan een record 'onverantwoordelijke gedrag'. Waar ligt de grens, of gaat er straks een meisje van 6 jaar in haar eentje de wereld overzeilen?Marnix schreef: het lijkt me maar lastig, kinderen hebbenMaar goed, ik wil niet te pro-Laura overkomen, ik probeer alleen de onderbelichte kant wat naar boven te halen... en wat nuance aan te brengen. Volgens mij is het wel wat meer dan "pubergedrag" en "aandacht vragen". Daarnaast vraag ik me wel af of het echt zo is wat hier wordt gesteld: Ze is totaal incompetent om dit te doen maar ziet dat vanwege haar leeftijd gewoon niet. Als ze echt incompetent is en de familie blind, vraag ik me af of haar ondertoezichtstelling zou zijn opgeheven...
Dromen verwezelijken willen we allemaal op ons 14de, we hebben alleen nog geen notie van de realiteit, daar dienen de ouders zo'n kind op te wijzen.
En een record breken is ook maar een heidense bezigheid, de wereldse grootsheid horen we van weg te blijven.Ach waar ga ik ook op in....
Aparte cultuur... waar alles mag en waar kinderen dure cadeaus krijgen. Ik dat ze heel veel veracht en erg hoogmoedig is, dat kan ook eigenlijk niet anders...
Gisteravond de herhaling van ON AIR even gekeken, en ja hoor, daar zat ze weer, Laura ! (zelfde truitje, heeft dat kind er echt maar 1 ?)
Ze is een beetje bekakt meisje, toch wel dat giechelende, behoorlijk eigenzinnig. Oma D zat er ook. Ja hoor, die zag het helemaal zitten.
Tjonge wat een saamhorige familie toch !
Ze zeilt met haar vader vanaf Portugal, daarna alleen.
En ja, ze heeft een EHBO diploma
Of je daar wat aan hebt als je je arm gebroken hebt, zelf een mitella aanleggen ?
Of mondopmond beademing ?
Je hoort nu mensen die zeggen, ik kan het wel begrijpen maar stuur er dan een bootje achteraan.
Ze is een beetje bekakt meisje, toch wel dat giechelende, behoorlijk eigenzinnig. Oma D zat er ook. Ja hoor, die zag het helemaal zitten.
En ja, ze heeft een EHBO diploma

Je hoort nu mensen die zeggen, ik kan het wel begrijpen maar stuur er dan een bootje achteraan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- MarthaMartha
whahahaha... mijn collega bij de receptie heeft zin in lekkere dingen, of ze voor mij ook iets mee moet nemen... (ze belde even naar boven)
Nou doe maar, lekker....
Nou doe maar, lekker....

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hm, er zijn natuurlijk wel tal van moderne communicatiemiddelen zodat ze kunnen zien waar ze is, hulp kan inroepen mocht het nodig zijn etc.Mara schreef:Gisteravond de herhaling van ON AIR even gekeken, en ja hoor, daar zat ze weer, Laura ! (zelfde truitje, heeft dat kind er echt maar 1 ?)
En ja, ze heeft een EHBO diplomaOf je daar wat aan hebt als je je arm gebroken hebt, zelf een mitella aanleggen ?
Midden op de oceaan duurt het ff voor ze bij haar zijn, denk ik.
Brrr, zo alleen op zo'n immense plas water.
Heb jij die film gezien met Sam Neill en Nicole Kidman ?
Mijn oudste zoon had hem een keer geleend, ben even de naam kwijt, van die gek die aan boord van het jacht klimt.
Mijn oudste zoon had hem een keer geleend, ben even de naam kwijt, van die gek die aan boord van het jacht klimt.
- MarthaMartha
ik zou meer inzitten over de kerels die ze in weet ik wat voor land gaat ontmoeten.... die wachten niet tot ze haar mailtje om hulp heeft getypt ben ik bang....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Wees gerust, van insuders heb ik gehoord dat alleen de wereld rondzeilen in haar geval betekend dat ze alleen op de boot zit. Naast haar varen een tal van andere bootjes die op haar letten. mocht er dus iets gebeuren, dan is men in no-time bij haar.Mara schreef:Midden op de oceaan duurt het ff voor ze bij haar zijn, denk ik.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat begrijp ik juist van niet !
Dat hoor en lees ik nergens.
Enniewee, opzouten met die meid, ik ben het spuugzat.
Er zal wel weer een reallife soap van gemaakt worden.
Dat hoor en lees ik nergens.
Enniewee, opzouten met die meid, ik ben het spuugzat.
Er zal wel weer een reallife soap van gemaakt worden.