Ik heb me wel aan diverse verboden gehouden, zoals brie, en andere franse kazen, en filét american gewoon laten staan, terwijl ik daar dol op ben!vlinder schreef:Ik zou echt nooit alcohol drinken. De lever van een ongeboren kind werkt nog niet. (alleen om rode bloedcellen aan te maken dacht is). Omdat de lever nog niet werkt, kan het kindje niet de giftige alcohol stoffen afbreken. Het bloed circuleert door de baby, gaat terug naar de navelstreng. Een gedeelte komt opnieuw terug bij het kind. Omdat hier nog alcohol in zit, krijgt het kind opnieuw alcohol door het lichaam en kan opnieuw de lever het niet afbreken. Dat is het riskante aan alcohol drinken. Wij advisieren in het ziekenhuis ook om nooit alcohol te gebruiken. Zelf zou ik het nooit doen. Voor een goed doel kan ik me wel 9 maanden onthouden.
Alcohol is voor mij helemaal geen probleem, want het meeste vind ik ronduit smerig!
Ik kan mezelf in ieder geval nooit iets verwijten wat dat betreft

We hebben afgelopen zaterdag een goede dure rosé gekocht en we zeiden, nou vooruit we proberen het weer eens, gezellig met een hapje erbij...
Nou ik heb 2 slokjes op, en mijn man heeft voor het fatsoen zijn glaasje leegggedronken, maar ik heb de rest met veel genoegen door de gootsteen gespoeld

Dus voor de liefhebbers...ik heb hier nog een goede fles rosé staan met 2 kleine glaasjes eruit

ps: hoe lang kan je dat eigenlijk bewaren? want anders kan ik de inhoud van de fles net zo goed gelijk leeg gieten in de geut

Mijn man lust wel een borreltje of likeurtje af en toe, en ik lust wel een advocaaatje, maar wijn en bier zijn niet aan ons besteed