WEGWIJS 2002

Madtice

Bericht door Madtice »

Naar mijn mening mag de kerk niet misbruikt worden om handel te drijven. Heeft Jezus niet een keer als een stier door de tempel heen gerend om al die marktkraampjes om te gooien? Als het nou voor een 'goed doel' is nou ja, maar voor zover ik het kan beoordelen is dit dus een soort handelsbeurs maar dan alleen voor mensen van het genootschap, toch?
Ik vraag me af hoe gereageerd zou worden als er iemand als een dwaas doorheen zou rijden met een bulldozer om alle kraampjes en kramen om te keilen... hehehe :)

En verder, ach, als je ontmoetingsdag wil dan organiseer je toch wat anders, namelijk een ontmoetingsdag, en niet een economisch gebeuren?

O ja, vertel me even als ik er naast zit en dit dus geen beurs is... dan ga ik me even schamen. Als het wel een beurs is, dan heb ik gesproken... niet dat dat veel voorstelt, maar toch, voor het idee :D
madelief

Bericht door madelief »

Voor Refojongere: Een kan in het nouw maakt weer eens rare sprongen.

En het is zeker erg dat bv refo kleding duur is. We moeten toch in zekere maten sober en eenvoudig leven. En niet materelistisch zijn, hebben en houden.......
Maar van mij mag je weten dat ik expres niet koop bij refo's. En wel om het simpele feit dat het daar te duur is en ze meestal mn smaak toch niet hebben.
Jezus hield rekening met iedereen.
Arm en rijk konden naar hem toe komen.
Hier geloof ik alleen de wat rijkere......................
Verder ben ik het ook eens met Madtice......We moeten niet bijeen komen om alleen maar te handelen voor alleen ons ( ff lekker een uitdrukking gebruiken) soort mensen. Is dit discriminatie of niet..........
:, maar bedankt voor je altijd leuke reaktie.....................
Madtice

Bericht door Madtice »

Origineel geplaatst door Refojongere
Een Wegwijsbeurs is niet af zonder stichtingen en andere non-profitorganisaties. De bontgekleurde papegaaien van de Bond tegen het vloeken zijn een dankbare achtergrond voor het fotograferen van zoontjes en dochtertjes. De dieren ondergaan het flitslicht stoïcijns; geen onvertogen woord komt er uit hun snavel."
Is dit niet een zeer perverse vorm van travestie :,:,:,:,:,:,

'Ik ben een papegaai opgesloten in een mannenlichaam. Ik ben eigenlijk gewoon geboren in het verkeerde lichaam. Ik kwam hier achter toen ik een jaar of 15 was, en andere papegaaien zag. Zoals ze kraaide, zoals ze vlogen, ja, toen wist ik, eigenlijk ben ik dat ook. Gelukkig, met de medische techniek van tegenwoordig, was een operatie zo gedaan. Ik ben heel tevreden met mijn nieuwe uiterlijk. Voel me nu echt vrij.
Maar eigenlijk is het nog niet af. Morgen is de laatste alles voltooiende operatie. Ik kan namelijk nog niet vliegen, maar dat is morgen ook verholpen. Morgen bouwen ze een Rolls-Royce straalmotor in mijn kont, zodat ik nog vrijer kan zijn.
Tja, mensen kijken me wel eens vreemd aan op straat, ik bedoel, ik snap ook wel dat je dit niet dagelijks ziet. Maar je leert er mee leven he? Alleen voor de echte katten ben ik bang.'

:)
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hoi Madelief,

Ik koop ook niet bij refowinkels, want die heb je bij ons niet! En anders waarschijnlijk ook niet, of het moet een redelijke prijs zijn. Maargoed, ik ben niet op de hoogte van de prijzen van de zaken van reformatorische winkeliers.

"Arm en rijk konden naar Hem toe komen.
Hier geloof ik alleen de wat rijkere...................... "
Er zijn zat mensen die niks kopen (Egbert?) en komen voor de ontmoeting of voor de spelletjes en prijsjes. Dus, rijk en arm is welkom, zelfs arme studentjes.

"Verder ben ik het ook eens met Madtice......We moeten niet bijeen komen om alleen maar te handelen voor alleen ons ( ff lekker een uitdrukking gebruiken) soort mensen. Is dit discriminatie of niet.........."
Voor sommige markten (christelijke lectuur, orgels etc.) heb je alleen een reformatorische afzetmarkt, daar interesseren mensen van buiten onze gezindte zich over het algemeen niet voor. En anders zijn ze welkom!

Ik zit het wel leuk te promoten, maar ik kom zelf niet :D
Madtice

Bericht door Madtice »

Ik had me vergist: het ging over echte papegaaien, ik dacht van die disneypoppen met studenten er in :) my bad
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Madtice
Naar mijn mening mag de kerk niet misbruikt worden om handel te drijven. Heeft Jezus niet een keer als een stier door de tempel heen gerend om al die marktkraampjes om te gooien? Als het nou voor een 'goed doel' is nou ja, maar voor zover ik het kan beoordelen is dit dus een soort handelsbeurs maar dan alleen voor mensen van het genootschap, toch?
Ik vraag me af hoe gereageerd zou worden als er iemand als een dwaas doorheen zou rijden met een bulldozer om alle kraampjes en kramen om te keilen... hehehe :)

En verder, ach, als je ontmoetingsdag wil dan organiseer je toch wat anders, namelijk een ontmoetingsdag, en niet een economisch gebeuren?

O ja, vertel me even als ik er naast zit en dit dus geen beurs is... dan ga ik me even schamen. Als het wel een beurs is, dan heb ik gesproken... niet dat dat veel voorstelt, maar toch, voor het idee :D
The Critical Brother wil wel bulldozerchauffeur zijn hoor ik hem net zeggen!!!!!!!!!:-

The Critical Brother (o.a. van pindakaas hoor!)
madelief

Bericht door madelief »

hahahahahahahahahaha:D
Jelle

Bericht door Jelle »

Omdat jullie allemaal zo vol enthousiastme zitten over de aanstaande wegwijs beurs, wie gaat er met mij mee naar de wegwijsbeurs? En Madelief niet staan dringen he want er is plaats zat daar!!:,:,:,:,
Madtice

Bericht door Madtice »

Wanneer is die wegwijs beurs eigenlijk, en waar? (en waarom...;) )
Billy

Bericht door Billy »

tja, heb een hekel aan reformatorisch afleggerij. Maar je bent er altijd nog zelf bij om er in te trappen.

snap trouwens niet hoe half refo nederland 60 euro neertelt bij College Style voor een "merkloos"",( altans eigen CS merk) supergoedkoop in Hongarije geproduceerde trui waar de hele kerk zondags mee aan zit.......................

verder wordt ik op wegwijs niet goed van:

hallo meneer, kent u de stichting.......................blablabla.....

en/of

Goeiemorgen meneer, bent u al lid van???

de laatste is overigens een slechte acquisitie vraag want die beantwoord een beetje slimme vrouw of man met : JA
:D:D dan ben je gelijk van ze af.

maar waarom dan WEL naar de Wegwijs????

- Gewoon gezellig zoveel soortgenoten bij elkaar te treffen. ( zeg maar daagje refo's kijken)

- Ontmoeten van "ouwe"" bekenden !

- vrijblijvend "refo"" shoppen; lekker boeken en CD's neuzen

- Muziek ( :D:DMARTIN MANS;):+ natuurlijk) luisteren

- Kortom lekker ontspannen en GEZELLIG!!

Dus Billy & family gaan zeker wel naar WEGWIJS
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Bert Noteboom jr

Bericht door Bert Noteboom jr »

Wanneer je van Martin Mans zijn muziek houd, zijn er twee hele mooie nieuwe producten voor jouw in de aanbieding (je krijgt ze echt voordeliger als gewoon! ) Nieuwe Martin Mans dl.12 In Katwijk aan Zee, allemaal schitterende improvisaties over de zee, en de Martin en Martin met orkest.

- :):,:$:sm
Ge@

Bericht door Ge@ »

Origineel geplaatst door Bert Noteboom jr
Wanneer je van Martin Mans zijn muziek houd, zijn er twee hele mooie nieuwe producten voor jouw in de aanbieding (je krijgt ze echt voordeliger als gewoon! ) Nieuwe Martin Mans dl.12 In Katwijk aan Zee, allemaal schitterende improvisaties over de zee, en de Martin en Martin met orkest.

Had je dit niet beter bij 'aangeboden' neer kunnen neerzetten?!
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Ge@
Origineel geplaatst door Bert Noteboom jr

Had je dit niet beter bij 'aangeboden' neer kunnen neerzetten?!
Of in de 'afvalbak'...........:$

The Critical Brother (niet van èchte muziek hoor!)
Ge@

Bericht door Ge@ »

Niet te aardig, he, TCB!!!!!!!!!!1
Madtice

Bericht door Madtice »

Hee! Je bent fan of niet Ge@... en TCB is het duidelijk niet :,
Plaats reactie