Ik ben voor een harde hand... een keiharde hand vwb moordenaars...
Weet je, ik ben blij dat ik wat dat betreft niet van jouw oordeel afhankelijk ben. Ik zal het toelichten: ook (juist?) als nette christen die elke zondag de wet hoort weet ik dat er echt niet veel met me hoeft te gebeuren om ook moordenaar te zijn. Ik ben dankbaar dat ik hiervoor bewaard word. En dat maakt je wel wat milder ten opzichte van straffen en oordelen.
Dank je! Ik vind het nogal een verschil om in gedachten iemand dood te wensen of om daadwerkelijk om voorbedachte rade iemand om te brengen. Voor God zijn de gedachten net zo zondig, maar dan zou iedereen de gevangenis in kunnen. Dat gebeurde in het OT ook niet. Al neemt dat je schuld niet weg en kan het je soms enorm benauwen. Maar wanneer de overheid te slap is, te gemakkelijk strafvermindering geeft is dat koren op de hand van de criminelen. Velen lachen ons systeem uit: 'In Nederland ben je toch niet zomaar schuldig en wel zomaar de bak uit!" een citaat van een crimineel! De overheid heeft het zwaard om de gelovigen te beschermen. Om ruimte te geven voor Zijn dienst. Daar begint de eerste fout al... onze overheid handelt niet uit die naam.
Ik vind dat je in de gewone dagelijkse beslommeringen mild moet zijn, iedereen maakt fouten, iedereen zegt lelijke dingen. Ik ben zelf ooit bedrogen door mijn vriend, die openlijk vreemd ging. Ik kon hem vergeven door Gods gunst. En dat is echt niet zo gemakkelijk hoor, als je zelf heel heel diep gekwetst bent. Maar je bent het toch met me eens dat moordenaars een heel andere aanpak nodig hebben dan een milde hand van een liefhebbende christen. In de naam van de liefde van God, zijn we minder consequent en milder. Ik ben daar zo op tegen. Levenslang is in nederland echt niet je hele leven. Wel lang maar niet voor altijd! En als je wel voor altijd achter de tralies komt moet je het naar nederlandse maatstaven wel heel bond maken. Aangezien we in NL behoorlijk slap zijn, moet je als crimineel bwvs openlijk getuigen dat je dan en dan die en die gaat vermoorden. Tja... dan moeten ze wel! Maar welke crimineel doet zoiets? God geeft zelf de overheid de opdracht om strak en streng te zijn!!! God is liefde ja.... maar ook rechtvaardig en consequent. Liefdevol zijn naar de moordenaar is noodzakelijk, maar dat doe je niet door de straf te verminderen. Nee, dat doe je door hem in die straf bij te staan! Voor hem te bidden. Bescherming van de burger is daarnaast net zo belangrijk, misschien nog wel belangrijker. Aangezien de overheid de gelovigen moet beschermen!
Heb je het artikel uit de NBG al gelezen???
Vermoorden met opzet is niet zomaar iets... keiharde straffen schrikken af en geven veiligheid. Ga maar eens een kijkje nemen in Singapoore, dan kun je als vrouw 's nachts rustig over straat zonder vermoord te worden, dat durf ik in Amsterdam niet hoor. En als je met drugs gepakt wordt daar, kom je heel lang in de bak... daar laten ze het wel. daar is het wel veilig! Daar hebben ze strenge straffen en de doodstraf... de wet overtreden wordt daar afgestraft en er wordt daar op een andere manier vol liefde gekeken naar de misdadiger... consequent zijn is ook liefde... het geeft meer veiligheid en de crimnineel bedenkt zich wel een paar keer.... zo hoort het te zijn... niet andersom! Wanneer een overhied te slap is en te humanitair zal het land in slop komen, nederland is daarvan een praktisch voorbeeld.