Ben ik met je eens al vind ik persoonlijk Ben Hur te bloederig!Letstalk schreef:Met name klassieke films en natuurfilms vind ik verantwoord.
Ervaringen met goede DVD's ?
Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Little Dorit vind ik zelf erg mooi! En ook die film waarin het verhaal om het kompas werd gemaakt. Ik ben de naam van de film kwijt.vogeltje schreef:Ben ik met je eens al vind ik persoonlijk Ben Hur te bloederig!Letstalk schreef:Met name klassieke films en natuurfilms vind ik verantwoord.
Wel lastig want er lopen twee verhalen door elkaar.
Verder vind ik de graaf van Monte Cristo ook heel mooi.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
die vond ik juist weer niet zo verantwoord. Wraak vormt de kern van het verhaal en het hoofdmotief voor de daden van de graaf. En het hangt van leugen en bedrog aan mekaar.albion schreef:vogeltje schreef:Ben ik met je eens al vind ik persoonlijk Ben Hur te bloederig!Letstalk schreef:Met name klassieke films en natuurfilms vind ik verantwoord.
Verder vind ik de graaf van Monte Cristo ook heel mooi.
Ik geniet weleens van zo'n Jane-Austen-film.
Die vond ik echt super saai. Ik ben halverwege in slaap gevallen, iets wat mij niet snel overkomt als ik een dvd leuk, boeiend of goed vind.albion schreef:vogeltje schreef:Little Dorit vind ik zelf erg mooi!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
In een ander topic noemde Parsifal de film Sophie Scholl. Wie heeft die nog meer gezien, en wat is ulieder mening?
Ik heb nooit eerder een film gezien die zo integer was, waarin zo weinig gebeurde en die toch zo boeiend was. En bovendien heb ik nog nooit zo'n christelijke film gezien. Het geloof en het gebed hadden werkelijk een plaats in het verhaal, en hadden inhoud, in plaats van dat het nodig was om een tijdsbeeld of een typetje neer te zetten.
Het is een film die ik eigenlijk weer wil zien, en die ik eigenlijk nooit meer wil zien.
(en ik krijg alweer natte ogen
)
Ik heb nooit eerder een film gezien die zo integer was, waarin zo weinig gebeurde en die toch zo boeiend was. En bovendien heb ik nog nooit zo'n christelijke film gezien. Het geloof en het gebed hadden werkelijk een plaats in het verhaal, en hadden inhoud, in plaats van dat het nodig was om een tijdsbeeld of een typetje neer te zetten.
Het is een film die ik eigenlijk weer wil zien, en die ik eigenlijk nooit meer wil zien.
(en ik krijg alweer natte ogen

Ja, aangrijpend en confronterend. Ik herken je gevoelens: een film die je bij je kladden grijpt.Zita schreef:In een ander topic noemde Parsifal de film Sophie Scholl. Wie heeft die nog meer gezien, en wat is ulieder mening?
(en ik krijg alweer natte ogen)
~~Soli Deo Gloria~~
Ik ben het met Zita eens.Hendrikus schreef:Ja, aangrijpend en confronterend. Ik herken je gevoelens: een film die je bij je kladden grijpt.Zita schreef:In een ander topic noemde Parsifal de film Sophie Scholl. Wie heeft die nog meer gezien, en wat is ulieder mening?
(en ik krijg alweer natte ogen)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- jakobmarin
PRACHTIG ZEG!!MarthaMartha schreef:absolute aanrader: fireproof .........
geweldig!!!!!
- vooral voor (echt)paren, samen kijken -
Geweldig om daar samen naar te kijken, er zijn altijd dingen die je herkent als echtpaar (is onze ervaring) en weer eens stof voor diepzinnige gesprekken.
Deze film is een zegen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- Bonny
- Contacteer:
All quiet on the western front uit 1930. Een zeer indrukwekkende film over het wel en wee van Duitse soldaten in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog. Geeft stof tot nadenken.
Dit is trouwens een verfilming van Erich Maria Remarque's roman Im Westen nichts neues
Dit is trouwens een verfilming van Erich Maria Remarque's roman Im Westen nichts neues
The Groom's still waiting at the altar
Ik heb hem in de nachtdienst samen met een collega gekeken die in oktober hoopt te gaan trouwen: haar reactie: iedereen die gaat trouwen/relatie begint zou dit moeten kijken.jakobmarin schreef:PRACHTIG ZEG!!MarthaMartha schreef:absolute aanrader: fireproof .........
geweldig!!!!!
- vooral voor (echt)paren, samen kijken -
Geweldig om daar samen naar te kijken, er zijn altijd dingen die je herkent als echtpaar (is onze ervaring) en weer eens stof voor diepzinnige gesprekken.
Deze film is een zegen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hm, dat ga ik dan maar eens inplannen. We hebben nog wel een paar weekenden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Pas zag ik "Fiddler on the Roof". Een verfilming van de musical Anatevka. Het gaat over een Joodse familie ergens in Rusland en over hoe tradities een rol spelen en gebroken worden, doordat de dochters verliefd worden en willen trouwen.
De film is zo af en toe erg traag en duurt daarom ongeveer 3 uur. Er zitten ook geweldige citaten in:
De film is zo af en toe erg traag en duurt daarom ongeveer 3 uur. Er zitten ook geweldige citaten in:
ofPerchik: There's a question... A certain question I want to discuss with you.
Hodel: Yes?
Perchik: It's a political question.
Hodel: What is it?
Perchik: The question of... marriage.
Hodel: Is this a political question?
Perchik: Well, yes. Yes, everything's political. Like everything else, the relationship between a man and a woman has a socioeconomic base. Marriage must be founded on mutual beliefs. A common attitude and philosophy towards society...
Hodel: - And affection?
Perchik: Well, yes, of course. That is also necessary. Such a relationship can have positive social values. When two people face the world with unity and solidarity...
Hodel: And affection?
Perchik: Yes, that is an important element! At any rate, I... I personally am in favour of such a socioeconomic relationship.
Hodel: I think... you are asking me to marry you.
Perchik: Well... in a theoretical sense... yes. I am.
Hodel: I was hoping you were.
ofTevye: And until your golden day comes, rev. Perchik, How will you live?
Perchik: By giving lessons to children, Do you have any children?
Tevye: I have five daughters
Perchik: [Looking to Tevye in disbelief] Five?
Tevye: Daughters...
Perchik: girls can learn too, girls are people
Mendel: A radical!
Tevye: Oh, Go away!
Perchik: In this world it is the rich who are the criminals. Someday their wealth will be ours.
Tevye: That would be nice. If they would agree, I would agree.
[\quote]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gisteren heb ik Babette's feast (Babettes gæstebud) gezien
http://www.decentfilms.com/reviews/babettesfeast.html
Het is een mooie film om te kijken. Erg traag en daarom misschien juist rustig om mee te beleven. Uiteindelijk is het ook een verhaal van genade en ontdekking. Zeker een aanrader.
http://www.decentfilms.com/reviews/babettesfeast.html
Het is een mooie film om te kijken. Erg traag en daarom misschien juist rustig om mee te beleven. Uiteindelijk is het ook een verhaal van genade en ontdekking. Zeker een aanrader.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Hm, klinkt goed. Ik hou wel van trage films 
Ga het onthouden!

Ga het onthouden!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik had het boek van Betty Mahmoody gelezen, gevangen in de sluier en dat is verfilmd (not without my daughter) Ik heb ademloos zitten kijken.
Ook Sophie's Choice vond ik een aangrijpende film.
Schindler's list, al is dat wel een lange zit.
Veel films over de 2e wereldoorlog vind ik de moeite waard. De laatste dagen van Hitler bijv.
Wij kregen de nieuwe versie van Oorlogswinter, ik heb een traantje weggepinkt, toen de vader gefusilleerd werd en de zoon over het muurtje sprong. Knap acteerwerk.
Ook Sophie's Choice vond ik een aangrijpende film.
Schindler's list, al is dat wel een lange zit.
Veel films over de 2e wereldoorlog vind ik de moeite waard. De laatste dagen van Hitler bijv.
Wij kregen de nieuwe versie van Oorlogswinter, ik heb een traantje weggepinkt, toen de vader gefusilleerd werd en de zoon over het muurtje sprong. Knap acteerwerk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon