TOUR DE FRANCE, mag dat ?

Rambam

Re: TOUR DE FRANCE, mag dat ?

Bericht door Rambam »

Mara schreef:Je hebt toch ook de roze en bolletjestrui ?
enne, geelzucht is geen prettige ziekte
De roze trui is de leiderstrui in de Giro d'Italia. De bolletjestrui is voor de leider in het bergklassement in de Tour de France.

Beoordeling van sportevenement dient niet gebaseerd te worden op de sport, maar om het fenomeen topsport in het algemeen. In principe dient het voetbal, de wielersport, de zwemsport, de paardensport, de schaaksport, de damsport, het tafeltennis, etc. hetzelfde te worden beoordeeld.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Rambam schreef:
Mara schreef:Je hebt toch ook de roze en bolletjestrui ?
enne, geelzucht is geen prettige ziekte
De roze trui is de leiderstrui in de Giro d'Italia. De bolletjestrui is voor de leider in het bergklassement in de Tour de France.

Beoordeling van sportevenement dient niet gebaseerd te worden op de sport, maar om het fenomeen topsport in het algemeen. In principe dient het voetbal, de wielersport, de zwemsport, de paardensport, de schaaksport, de damsport, het tafeltennis, etc. hetzelfde te worden beoordeeld.
Precies. Alle topsport afschaffen of niet aan meedoen. Lekker duidelijk.
Mara

Bericht door Mara »

Schaken en dammen is zooooo saai :hum duurt lang
Ook zijn het nogal "zonderlinge" types, geen idolen iig :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Rambam

Bericht door Rambam »

Mara schreef:Schaken en dammen is zooooo saai :hum duurt lang
Toevallig had ik vroeger een klasgenoot die op schaken zat, en Gari Kasparov adoreerde. Dus er zijn wel degelijk mensen die schaken fantastisch vinden, het is enkel dat het er niet zoveel zijn in vergelijking met voetbal of wielrennen.
Mara

Bericht door Mara »

@Rambam: tuurlijk, elke sport heeft zo z'n aanhangers. Maar er zijn maar enkele sporten waarin het meteen afgoderij wordt.
Waarom lees je zo weinig over de gehandicaptensport ? Of over sport van getransplanteerden ?
DAAR kun je bewondering voor hebben. DAT zijn de doorzetters.
Alle topsporters zijn wel doorzetters, maar als je nieuwe longen of een nieuw hart hebt, ben je van ver en diep gekomen.
Dan gaat het niet om het geld en de roem, maar de mensen zijn blij dat ze weer op topniveau kunnen meedoen.
heel ander uitgangspunt EN uitkomst dus.
jvdg

Bericht door jvdg »

Je wordt bedankt. :mad
Heb ik weer een stempeltje.
Mara

Bericht door Mara »

jvdg schreef:
Je wordt bedankt. :mad
Heb ik weer een stempeltje.
:haha :haha :haha
refo

Bericht door refo »

Jan Timman was ooit in de buurt van het WK-schap. Toen wilde ieder jongetje 'op schaken'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mara

Bericht door Mara »

Ik heb op school schaakles gehad, facultatief, zelf gekozen :oO volgens mij leed ik toen aan bewustzijnsvernauwing :haha
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:Ik heb op school schaakles gehad, facultatief, zelf gekozen :oO volgens mij leed ik toen aan bewustzijnsvernauwing :haha
Is nog niet over?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:
Mara schreef:Ik heb op school schaakles gehad, facultatief, zelf gekozen :oO volgens mij leed ik toen aan bewustzijnsvernauwing :haha
Is nog niet over?
Soms niet :haha
Rambam

Bericht door Rambam »

Mara schreef: Maar er zijn maar enkele sporten waarin het meteen afgoderij wordt.
Voor iemand die oproept tot het afwijzen van professionele sport, doe je bepaalde uitspraken die niet passen bij iemand die er niets van wil weten.

Het is nu eenmaal zo dat meer mensen op hol slaan als Sneijder een doelpunt maakt dan als Kramnik zijn Kramnikaanval inzet. Afgoderij heeft dus niets te maken met het aantal mensen dat een sport volgt, maar met de mate waarin men een sporter of sportteam adoreert.
DAAR kun je bewondering voor hebben. DAT zijn de doorzetters.
Ik denk niet dat je kunt spreken over wie het meeste doorzettingsvermogen heeft. Wat telt is de drive van mensen om een sportprestatie te leveren, of je daar nu veel geld mee verdient en wordt aanbeden of niet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Lees op de achterkant van de bijlage Puntuit (RD van heden) de bijdrage van ds. J.M.D. de Heer onder het kopje "Menens".
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marnix

Bericht door Marnix »

Mara schreef:@Rambam: tuurlijk, elke sport heeft zo z'n aanhangers. Maar er zijn maar enkele sporten waarin het meteen afgoderij wordt.
De sporten die het populairst zijn en dus de meeste kijkers heeft, waardoor het dus ook het meest commercieel wordt?
Rambam schreef:
Mara schreef: Maar er zijn maar enkele sporten waarin het meteen afgoderij wordt.
Voor iemand die oproept tot het afwijzen van professionele sport, doe je bepaalde uitspraken die niet passen bij iemand die er niets van wil weten.

Het is nu eenmaal zo dat meer mensen op hol slaan als Sneijder een doelpunt maakt dan als Kramnik zijn Kramnikaanval inzet. Afgoderij heeft dus niets te maken met het aantal mensen dat een sport volgt, maar met de mate waarin men een sporter of sportteam adoreert.
Het heeft ook te maken met de sport zelf. Schaken leent zich ook niet zo om uitgebreid te gaan juichen. Het is een denksport, concentratie is vereist. Daarnaast zijn dingen minder onverwacht en spectaculair. Als er opeens een doelpunt valt juich je, als er aanval wordt ingezet die over een paar zetten stukwinst oplevert zorgt dat voor minder emoties. Emotie bij sport is een combinatie van het soort sport en hoe groot die sport is. Overigens hoeft verafgoding ook niet met veel emotie gepaard te gaan te gaan. Dat vergeten sommigen die allergisch zijn voor de kleur oranje, juichen, dansen etc. nog wel eens...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Dat vergeten sommigen die allergisch zijn voor de kleur oranje, juichen, dansen etc. nog wel eens...
Marnix, met alle respect, maar ik vermag niet in te zien dat na een gewonnen wedstrijd (of doelpunt) je jezelf kan overgeven aan hossen, dansen en juichen.
Ik kan dat gewoon niet in overeenstemming brengen met het dienen van God.
En als je weer begint te vergelijken met eten en drinken, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand na het nuttigen van een exquise maaltijd of een mooi wijntje begon te hossen of te juichen.
Als het goed is volgt daarop een ootmoedig dankgebed waarin Gods Eer wordt gezocht.
Plaats reactie