Ik klap niet uit de school. Dat verwijt vind ik wel vervelend. Iedereen die een paar dagen bij het schoolhek post en ook 's avonds als er ouderavonden zijn, kan de conclusies trekken, die ik getrokken heb.Erasmiaan schreef: Nee, ik houd de mogelijkheid open dat het ook kinderen kunnen zijn die niet naar de ouders luisteren. En ik zeg niet dat het voorkomt als ervaringsdeskundige. Dus ik kan ook niet uit de school klappen.
Toelatingsbeleid reformatorische scholen
Re: Toelatingsbeleid reformatorische scholen
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik maak jou dat verwijt niet (al lijkt het erop maar ik heb me ongelukkig uitgedrukt) maar refo maakt jou eigenlijk dat verwijt.Luther schreef:Ik klap niet uit de school. Dat verwijt vind ik wel vervelend. Iedereen die een paar dagen bij het schoolhek post en ook 's avonds als er ouderavonden zijn, kan de conclusies trekken, die ik getrokken heb.Erasmiaan schreef: Nee, ik houd de mogelijkheid open dat het ook kinderen kunnen zijn die niet naar de ouders luisteren. En ik zeg niet dat het voorkomt als ervaringsdeskundige. Dus ik kan ook niet uit de school klappen.
Die zijn er ook, maar over die groep gaat het wat mij betreft niet over.Erasmiaan schreef:Nee, ik houd de mogelijkheid open dat het ook kinderen kunnen zijn die niet naar de ouders luisteren.
Het gaat mij om de groep, waarvan Helma terecht zei:
Dan drijft de school met haar lakse houding een wig tussen de opvoeding van de ouders. Dat is zeer kwalijk, omdat de schoolregels anders suggereren.Helma schreef:het is funest als school de eigen regels niet hanteert
hier zeggen ze ook: het mag, want ze zeggen er niets van
Terwijl, nogmaals, er voorbeelden zijn, waar de regels wel met succes worden toegepast.
En nee, daar staat een (uiteraard vrouwelijke) conciërge niet met een liniaal de verhouding roklengte / beenlengte te controleren.
Bij mijn dochter op school, krijgen ze een "schoolrok" of een "schoolshirt" aan als de rok te kort, en het shirt te bloot is...
Ik heb het idee, dat, dat tot nu toe wel aardig werkt...want dat wil je als leerling natuurlijk liever niet...
Het zijn best wel oubollige kleren...dus
Ik heb het idee, dat, dat tot nu toe wel aardig werkt...want dat wil je als leerling natuurlijk liever niet...
Het zijn best wel oubollige kleren...dus

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
toen ik er leerling was, werden de 'reforokkies' alleen ingezet als je op een of andere manier vies was geworden (lekkende beker in je rugzak ofzo) of als je helemaal geen rok bij je had. Maar je was voor heel de school dan inderdaad wel herkenbaarOrchidee schreef:Bij mijn dochter op school, krijgen ze een "schoolrok" of een "schoolshirt" aan als de rok te kort, en het shirt te bloot is...
Het zijn best wel oubollige kleren...dus![]()

Wat mij betreft gaat het ook niet over die groep; het gaat over de groep ouders en docenten die in feite de schoolregels op dit punt niet delen.Tiberius schreef:Die zijn er ook, maar over die groep gaat het wat mij betreft niet over.Erasmiaan schreef:Nee, ik houd de mogelijkheid open dat het ook kinderen kunnen zijn die niet naar de ouders luisteren.
Het gaat mij om de groep, waarvan Helma terecht zei:Dan drijft de school met haar lakse houding een wig tussen de opvoeding van de ouders. Dat is zeer kwalijk, omdat de schoolregels anders suggereren.Helma schreef:het is funest als school de eigen regels niet hanteert
hier zeggen ze ook: het mag, want ze zeggen er niets van
Terwijl, nogmaals, er voorbeelden zijn, waar de regels wel met succes worden toegepast.
En nee, daar staat een (uiteraard vrouwelijke) conciërge niet met een liniaal de verhouding roklengte / beenlengte te controleren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther, in hoeverre word jij als docent betrokken bij het opstellen/wijzigen van schoolregels c.q. het beleid t.a.v. de handhaving daarvan?Luther schreef:[...]docenten die in feite de schoolregels op dit punt niet delen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Bij het opstellen worden docenten niet betrokken, bij de handhaving hebben zij grotendeels de eerste verantwoordelijkheid.Josephus schreef:Luther, in hoeverre word jij als docent betrokken bij het opstellen/wijzigen van schoolregels c.q. het beleid t.a.v. de handhaving daarvan?Luther schreef:[...]docenten die in feite de schoolregels op dit punt niet delen.
Ik denk dat docenten zich eveneens moeten committeren met de schoolregels. Met als extra regel: dat ze de regels ook zullen handhaven.
Dat laatste klinkt inderdaad wel logisch, maar misschien is het handiger als docenten ook in de voorfase (het opstellen) er meer bij betrokken worden? Misschien iets om mee te geven aan jullie MR. Directies en besturen staan anno 2010 toch wat verder weg van de leerlingen, zeker bij grotere instellingen.Luther schreef:Bij het opstellen worden docenten niet betrokken, bij de handhaving hebben zij grotendeels de eerste verantwoordelijkheid.Josephus schreef:Luther, in hoeverre word jij als docent betrokken bij het opstellen/wijzigen van schoolregels c.q. het beleid t.a.v. de handhaving daarvan?Luther schreef:[...]docenten die in feite de schoolregels op dit punt niet delen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zeker, dat is het ideaal.Tiberius schreef:Ik denk dat docenten zich eveneens moeten committeren met de schoolregels. Met als extra regel: dat ze de regels ook zullen handhaven.
Vind wel dat ze op reformatorische basisscholen steeds strenger worden.
Toen ik op de basischool zat zo ongeveer 15-20 jaar geleden, mochten de jongens gewoon in een korte broek met topje.
Meisjes mochten ook wel een mouwloze jurk aan, schoolzwemmen deden we met z'n allen.
We maakten in groep 7 of 8 zelfs een toneelstuk. En gezangen of andere Christelijke liederen was ook gewoon.
Dit soort dingen zijn nu uit de boze, vind dat wel erg te ver gaan.
Toen ik op de basischool zat zo ongeveer 15-20 jaar geleden, mochten de jongens gewoon in een korte broek met topje.
Meisjes mochten ook wel een mouwloze jurk aan, schoolzwemmen deden we met z'n allen.
We maakten in groep 7 of 8 zelfs een toneelstuk. En gezangen of andere Christelijke liederen was ook gewoon.
- Bonny
- Contacteer:
Op dezelfde school als 20 jaar geleden?Rijssen schreef:Vind wel dat ze op reformatorische basisscholen steeds strenger worden.
The Groom's still waiting at the altar
Schoolzwemmen: is dat nu niet meer met z'n allen dan?Rijssen schreef:Vind wel dat ze op reformatorische basisscholen steeds strenger worden.
Liederenbundels zijn inderdaad behoorlijk uitgedund, dat klopt. Er is niet veel meer wat nog deugt, blijkbaar.
~~Soli Deo Gloria~~
Bonny schreef:Op dezelfde school als 20 jaar geleden?Rijssen schreef:Vind wel dat ze op reformatorische basisscholen steeds strenger worden.
Op dezelfde school als 20 jaar geleden idd, schoolzwemmen weet ik niet precies hoorde er wat over, kunnen ook ouders zijn geweest wat er problemen mee hadden.