Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Instutie van Calvijn (belijdenisgeschenk)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Die ken ik niet (ik heb wel de Institutie )refo schreef:Instutie van Calvijn (belijdenisgeschenk)

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- JolandaOudshoorn
Geschenken koop je meestal niet. Of je moet een belijdenisgeschenk van iemand gekocht hebben die dat geschenk niet wilde.refo schreef:Instutie van Calvijn (belijdenisgeschenk)
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 18 jun 2010, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij steelt ze?Erasmiaan schreef:Geschenken koop je meestal niet.refo schreef:Instutie van Calvijn (belijdenisgeschenk)

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Nee ik krijg ze. Maar ik begin het te begrijpen (Josephus schreef:Jij steelt ze?Erasmiaan schreef:Geschenken koop je meestal niet.refo schreef:Instutie van Calvijn (belijdenisgeschenk)

Kerkelijk Jaarboek 2010 Gereformeerde Gemeenten
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Spannend...-DIA- schreef:Kerkelijk Jaarboek 2010 Gereformeerde Gemeenten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Informatief vooral...Orchidee schreef:Spannend...-DIA- schreef:Kerkelijk Jaarboek 2010 Gereformeerde Gemeenten
Orchidee schreef:Spannend...-DIA- schreef:Kerkelijk Jaarboek 2010 Gereformeerde Gemeenten

Blank en rood, ds. M. van Kooten

Ruimte om te horen
Preken en de psyche van de luisteraars
In de meeste kerkdiensten wordt een preek gehouden. In veel kerken is de preek zelfs het centrale element van de dienst. Maar wat gebeurt er eigenlijk tussen preek en luisteraar? Krijgt de preek betekenis voor de hoorders, en zo ja, hoe dan? Welke rol speelt de psyche van de hoorder? Dit boek presenteert de resultaten van een empirisch onderzoek en laat zien dat de psyche van de luisteraar diens ruimte om te horen in aanzienlijke mate bepaalt. Het benoemt aandachtspunten voor het maken en houden van een preek die relevant zijn voor een prediker die niet voorbij wil gaan aan de psychologische factoren in het hoorproces. Rekening houden met deze psychologische factoren kan eraan bijdragen dat de preek een ruimte wordt waarbinnen mensen Gods stem vernemen.
Dr. J. Schaap-Jonker is theoloog en psycholoog en werkt als universitair docent godsdienstpsychologie aan de Protestantse Theologische Universiteit te Kampen. Daarnaast is zij coördinator van het Kenniscentrum Religie en Levensbeschouwing in relatie tot Geestelijk Gezondheidszorg bij Dimence te Zwolle en lid van de visiegroep van Areopagus, centrum voor contextuele en missionaire prediking (IZB). In 2008 promoveerde zij op het proefschrift 'Before the face of God: an interdisciplinary study of the meaning of the sermon and the hearer's God image, personality, ans affective state'.
~~Soli Deo Gloria~~
Dimence... Straks om 11 uur een afspraak...Hendrikus schreef:
Ruimte om te horen
Preken en de psyche van de luisteraars
In de meeste kerkdiensten wordt een preek gehouden. In veel kerken is de preek zelfs het centrale element van de dienst. Maar wat gebeurt er eigenlijk tussen preek en luisteraar? Krijgt de preek betekenis voor de hoorders, en zo ja, hoe dan? Welke rol speelt de psyche van de hoorder? Dit boek presenteert de resultaten van een empirisch onderzoek en laat zien dat de psyche van de luisteraar diens ruimte om te horen in aanzienlijke mate bepaalt. Het benoemt aandachtspunten voor het maken en houden van een preek die relevant zijn voor een prediker die niet voorbij wil gaan aan de psychologische factoren in het hoorproces. Rekening houden met deze psychologische factoren kan eraan bijdragen dat de preek een ruimte wordt waarbinnen mensen Gods stem vernemen.
Dr. J. Schaap-Jonker is theoloog en psycholoog en werkt als universitair docent godsdienstpsychologie aan de Protestantse Theologische Universiteit te Kampen. Daarnaast is zij coördinator van het Kenniscentrum Religie en Levensbeschouwing in relatie tot Geestelijk Gezondheidszorg bij Dimence te Zwolle en lid van de visiegroep van Areopagus, centrum voor contextuele en missionaire prediking (IZB). In 2008 promoveerde zij op het proefschrift 'Before the face of God: an interdisciplinary study of the meaning of the sermon and the hearer's God image, personality, ans affective state'.
Vandaag heerlijk boeken gezocht op de markt:
- Jezus, David Flusser
- Verzoening, C.J. den Heyer
- van oude en nieuwe christenen (vond het boekje er wel intrigerend en oud uitzien, was maar n euro)
- Paula, Isabel Allende
- De kolonel krijgt nooit post, Gabriel Garcia Marquez
- Jezus, David Flusser
- van oude en nieuwe christenen (vond het boekje er wel intrigerend en oud uitzien, was maar n euro)
- Paula, Isabel Allende
- De kolonel krijgt nooit post, Gabriel Garcia Marquez
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Toevallighmprff schreef: - Jezus, David Flusser