En ik zeg tja de moeder kloek let goed op haar kuikenshelma schreef:het was een bijzondere dag![]()
![]()
ik heb alleen een vreselijke blunder geslagen....
dat heb ik weer![]()
![]()
Tegenover mij zat een van mijn kinderen die een glas pils had gekozen
Ze zat gezellig naast Oude Waarheid ervan te genieten.
Ik hou niet zo van pils voor ze, maar 1 pilsje af en toe mag dan nog net.
Later was ze even naar de wc en ik zat uitgebreid te kletsen met Jet en Jean en nog even de laatste (oké, ik geef toe: ook de eerste) beraadslagingen te doen over het stukje wat we als refoforum besloten hadden te doen.
We hadden net bedacht dat het een leuk idee was als M&M en Demo zelf hun eigen rol zouden doen en alle stukjes die ze zelf gepost hebben over hun realatie ook zelf mochten voorlezen op het podium.
Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat een serveerster het lege glas Pils opzij schoof en er een volle naast zette.
En dat is iets wat ik zó absurd vind van sommige partycentra; ook al zit er niemand, ze halen een leeg glas weg en zetten er zo een vol glas voor terug. Ook al zit er niemand. Kassa!!!
Dus ik probeer me even los te worstelen van mijn belangrijke rol in de vergadering en zeg tegen de serveerster: Neem dat glas pils maar weer mee. Die persoon mag niet meer. Verbijsterd kijken twee paar ogen me aan. Die van de serveerster (waarvan ik iets lees van: waar bemoeit dat mens zich mee) en die van Oude waarheid: Wat gebeurt hier nou?
Dus ik leg nog even ter verduidelijking uit: Die pils kan u weer meenemen. Die persoon is weg en ze mag toch geen pils meer. Het is inmiddels heel stil geworden aan de tafel waar we zitten....
Dan wijst O W naar zichzelf en de serveerster zegt: dat glas is voor meneer.
Hier zit toch niemand!! Ze kan de humor er nog niet echt van inzien![]()
Ik sla met een stuiplach m'n hand voor mijn mond en zeg: nee hè, heb ik weer.
Ik weet niet hoe snel ik me moet verontschuldigen en de situatie uit te leggen.
Jet en Jean en de man van Jolanda liggen inmiddels al helemaal dubbel en ook Oude Waarheid slaat op zijn knieën van het lachen. Hij vindt het onztettend grappig. Inmiddels lijkt de serveerster ook te begrijpen dat ze het maar van de komische kant moet bekijken.
De temperatuur lijkt inmiddels behoorlijk opgelopen; ik ben helemaal bezweet en ik ben dan ook blij dat de serveerster mij nog een glas Jus 'd Orange aanbiedt.
Oude Waarheid heft met een mega-grijnslach zijn glas naar me en zegt: Proost!!

Al met al was het wel leuk hoor