Wat ga jij stemmen?
Re: Wat ga jij stemmen?
dat deed hij toch eerder kort en helder: geen relatie. (waarna de peilingen een duikeling van misschien wel 3 zetels lieten zien). ik snap zijn aarzeling wel tijdens dit interview.
trouwens, leuk voor mijn rechtse broeders, eventueel 3 zetels, ben benieuwd.
(al stem ik zelf links)
trouwens, leuk voor mijn rechtse broeders, eventueel 3 zetels, ben benieuwd.
(al stem ik zelf links)
Antwoord is simpel, als hij een bijbels geluid zou laten horen ..... dan wordt hij afgefakkeld want dat mag je niet zeggen. Daarnaast is het een heikel punt voor hem want Contrario heeft ook al laten horen dat ze het standpunt van Rouvoet afwijzen ...... vervolgens gingen ze bij de CU het standpunt afzwakken.henriët schreef:Eens dat Nova ook wel erg doorging, maar laten we eerlijk zijn, Rouvoet wilde ook echt geen antwoord geven op de vraag, waarom laat hij juist hier geen bijbels geluid horen, dat vond ik wel jammer!Marnix schreef: @ jvdg: Ik schaam me vooral voor Nova, die naar antwoorden probeert te vissen... Waarvan het helemaal niet wijs is om daar in de pres uitspraken over te doen, het is een kwestie die gevoelig ligt en die je intern moet behandelen. En in verkiezingstijd is het helemaal niet wijs om dat te doen want welk antwoord je ook geeft, het kost altijd stemmen. Logisch dat hij duidelijk heeft aangegeven: Ik geef daar gewoon geen antwoord op.
Kortom draaien is dan een optie voor Rouvoet, of je 100% onthouden van een mening. Gisteravond koos hij voor het laatste (tenminste probeerde hij)
Re: Wat ga jij stemmen? (Doorlopende peiling.)
Weer dit.... juist. Nou, dan weet ik het. Ps. 21, hè.. Dat maakte mijn keuze juist zo moeilijk... Soms vecht ik een beetje tegen dat moeten/massa/sociale controle/gewoonte/verplichting. Ik ben er zelf ook nog.....helma schreef:ik kan dat strategisch stemmen echt niet zo goed begrijpen. Alsof we geen God hebben die regeert...
die vertrouwen op wagens; die op paarden; maar wij vermelden de Naam des Heeren onzes Gods.
Hebben getallen er ooit toegedaan in Gods regering?
Tegen God vechten is lastiger... Ik geef mijn stem dus toch aan SGP. Wellicht kunnen ze die dan goed gebruiken.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Omdat je dit soort interne kwesties niet via de media speelt, maar intern bespreekt en oplost. Met gevoelige onderwerpen ga je voorzichtig om, dat hang je niet aan de grote klok. Dus zeg je niet op Nederland 2: Die beste man zou dan niet op de lijst staan of wel. En dat ad hij al aangegeven en hadden ze bij Nova wel kunnen weten.
@ Dia: Mee eens. Alleen jammer dat jij de verantwoordelijke mogelijkheden al tot 1 beperkt.
@ Dia: Mee eens. Alleen jammer dat jij de verantwoordelijke mogelijkheden al tot 1 beperkt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
LAATSTE WAARSCHUWING:
Probeer -zoveel we als mens kunnen doen- de totalitaire staat nog een weinig tegen te gaan...
Dat kan maar op één manier, en dan hoef ik verder geen stemadvies te geven.
Het lijkt me echt overduidelijk wat we vandaag hebben te doen.
Geen Oranjegekte, maar wel Oranjegezind!
De tiranie verdrijven, die mij mijn hart doorwondt!
Probeer -zoveel we als mens kunnen doen- de totalitaire staat nog een weinig tegen te gaan...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA- schreef:LAATSTE WAARSCHUWING:

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA- schreef:LAATSTE WAARSCHUWING:
DIA ik ben een volbloed SGP-er maar als ik jou oproepen lees ben ik bijna geneigd CU te stemmen . Hoe komt dat nu ?
Niet mee eens? Je kan vanzelf ook voor de dictatuur stemmen hoor...Orchidee schreef:-DIA- schreef:LAATSTE WAARSCHUWING:
De tiranie verdrijven, die mij mijn hart doorwondt!![]()
![]()

Maar daarmee verdrijf je de tiranie niet...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
pppfff was ik me daarnet toch m'n stemkaarten kwijt. Ik dacht dat ik ze netjes had opgeborgen in de kast. Nergens te vinden. Gelukkig na enig speurwerk weer gevonden. 

DIA heeft nu toch echt wel gelijk: de enige partij die vrijheid om jezelf te zijn hoog in het vaandel heeft staan, is de SGP. Bij andere partijen (en helaas ook bij de CU) moet je toch vinden wat de meerderheid vindt. Let op de draai van Rouvoet t.a.v. het homostandpunt.Wilhelm schreef:-DIA- schreef:LAATSTE WAARSCHUWING:
DIA ik ben een volbloed SGP-er maar als ik jou oproepen lees ben ik bijna geneigd CU te stemmen . Hoe komt dat nu ?
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen-DIA- schreef:Niet mee eens? Je kan vanzelf ook voor de dictatuur stemmen hoor...Orchidee schreef:-DIA- schreef:LAATSTE WAARSCHUWING:
De tiranie verdrijven, die mij mijn hart doorwondt!![]()
![]()
![]()
Maar daarmee verdrijf je de tiranie niet...

Maar wees gerust...ik zal vandaag mijn stem uitbrengen op een man, die ik al heel wat jaartjes ken..., en in wie ik alle vertrouwen heb!
(...oh ja, hij is nr 3 op de SGP lijst

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hehe, gaat ie weer. Hij HEEFT gelijk. Wilhelm geeft aan dat hij bijna geneigd is om CU te stemmen. En volgens mij ligt dat aan deze houding. Je MOET SGP stemmen, een andere optie is er niet. Ik krijg het idee dat ik als CU-stemmer geen volwaardig christen benAnder schreef:DIA heeft nu toch echt wel gelijk: de enige partij die vrijheid om jezelf te zijn hoog in het vaandel heeft staan, is de SGP. Bij andere partijen (en helaas ook bij de CU) moet je toch vinden wat de meerderheid vindt. Let op de draai van Rouvoet t.a.v. het homostandpunt.Wilhelm schreef:-DIA- schreef:LAATSTE WAARSCHUWING:

Wat het homostandpunt betreft, daar is hier over gepraat waarom hij op zijn uitspraak is teruggekomen. Hij heeft aangegeven dat dat niet aan hem is om te beslissen en hij daarom die uitspraak niet had moeten doen, dat is immers aan de selectiecommissie. En vervolgens is hij wijselijk niet meer ingegaan op alle vragen naar zijn persoonlijke visie.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Hehe, gaat ie weer. Hij HEEFT gelijk. Wilhelm geeft aan dat hij bijna geneigd is om CU te stemmen. En volgens mij ligt dat aan deze houding. Je MOET SGP stemmen, een andere optie is er niet. Ik krijg het idee dat ik als CU-stemmer geen volwaardig christen benAnder schreef:DIA heeft nu toch echt wel gelijk: de enige partij die vrijheid om jezelf te zijn hoog in het vaandel heeft staan, is de SGP. Bij andere partijen (en helaas ook bij de CU) moet je toch vinden wat de meerderheid vindt. Let op de draai van Rouvoet t.a.v. het homostandpunt.Wilhelm schreef:-DIA- schreef:LAATSTE WAARSCHUWING:
DIA ik ben een volbloed SGP-er maar als ik jou oproepen lees ben ik bijna geneigd CU te stemmen . Hoe komt dat nu ?![]()
Wat het homostandpunt betreft, daar is hier over gepraat waarom hij op zijn uitspraak is teruggekomen. Hij heeft aangegeven dat dat niet aan hem is om te beslissen en hij daarom die uitspraak niet had moeten doen, dat is immers aan de selectiecommissie. En vervolgens is hij wijselijk niet meer ingegaan op alle vragen naar zijn persoonlijke visie.
Wij zijn niet meer radicaal. Overal wordt water bij de wijn geschonken. We zijn bang om elkaars tenen te trappen en doen we het toch dat komt er een ban want 'zo gaan we niet met elkaar om'.
Maar Gods Woord marchandeert niet. Wie niet voor Mij is, is tegen Mij. Je kan geen twee heren dienen.
Als Gods Woord in het geding komt moet je je standpunt bepalen en je niets aantrekken wat de mensen om je heen vinden. En dat valt niet mee. De meeste van ons hebben mensenvrees. Stel je voor dat je alleen bent die die mening heeft dan ligt de fout toch wel bij jou! Ik vraag me af hoe Noach zich gevoeld heeft toen hij moest prediken van het naderende oordeel.
Nee, ik heb meer met iemand/of een partij op die voor zijn standpunt uitkomt en waar de leider van de partij ook achter kan staan dan voor iemand die wel een eigen standpunt heeft maar vanwege de 'goodwill' zich voegt naar wat de algemene mening vindt.
Maar in de politiek hebben ze diplomaten nodig denk ik, daarom is politiek voor mij totaal ongeschikt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
Demo en MM hebben in ieder geval al gestemd!!!
Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 09 jun 2010, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn schreef:Demo en MM hebben in ieder geval al gestemt!!!
mag gestemt ook met een D?? het is nl. een deelwoord.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)