Ik kan lekker meerijden

scheelt me een hoop stress.
helma schreef:ze nemen het toch altijd op
Ik dacht dat de prediking van de vergeving der zonden een Bijbels opdracht was.Ds. Van der Heiden zei liever de nadruk te leggen op de verhouding met God die hersteld moet worden dan op vergeving. „Door de zonde is de mens God kwijt geraakt. Door genade wordt die gemeenschap hersteld.”
Handelingen 5:31En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.
Deze heeft God door Zijn rechter hand verhoogd tot een Vorst en Zaligmaker, om Israel te geven bekering en vergeving der zonden.
Het een is niet los te koppelen van het ander. Echter, het doel van de mens is leven in gemeenschap van God. Dat is door de val verbroken. Door weer in die gemeenschap te kunnen komen, is de vergeving nodig. Je zou kunnen zeggen dat de relatie met God het doel is en de vergeving der zonde het middel.huisman schreef:In het verslag van de CGO avond staat een citaat van Ds B van der Heiden kan iemand dat uitleggen?
Ik dacht dat de prediking van de vergeving der zonden een Bijbels opdracht was.Ds. Van der Heiden zei liever de nadruk te leggen op de verhouding met God die hersteld moet worden dan op vergeving. „Door de zonde is de mens God kwijt geraakt. Door genade wordt die gemeenschap hersteld.”
Lukas 24:47Handelingen 5:31En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.
Deze heeft God door Zijn rechter hand verhoogd tot een Vorst en Zaligmaker, om Israel te geven bekering en vergeving der zonden.
Het lijkt mij juist dat deze dominee het wel loskoppelt (ik besef dat het "maar" een krantencitaat is wellicht uit zijn verband gerukt)JolandaOudshoorn schreef:Het een is niet los te koppelen van het ander. Echter, het doel van de mens is leven in gemeenschap van God. Dat is door de val verbroken. Door weer in die gemeenschap te kunnen komen, is de vergeving nodig. Je zou kunnen zeggen dat de relatie met God het doel is en de vergeving der zonde het middel.huisman schreef:In het verslag van de CGO avond staat een citaat van Ds B van der Heiden kan iemand dat uitleggen?
Lukas 24:47Handelingen 5:31En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.
En dan kan ik de uitspraak van ds van der Heiden begrijpen.