Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
het riekt ietwat naar mensverheerlijking om van één bepaalde dominee alle diensten op het forum te plaatsen. Gelieve dit niet meer te doen. Om welke dominee het dan ook gaat.
Donderdag 27 Mei a.s Cgk. Meerkerk Ds. B.J. van Boven uit De Valk Wekerom voor de GBS.
Weekdiensten Gereformeerde Gemeenten in Nederland, D.V. week 23:
dinsdag 8 juni:
Dordrecht: 19.30 uur, ds. A. Schultink (Bruinisse)
Geldermalsen: 19.30 uur (H.D.), ds. M. Krijgsman (Arnemuiden)
Leerdam: 19.30 uur (H.D.), ds. A. Geuze (Gouda-Gerbrandyweg)
Vlaardingen: 19.30 uur, ds. A. van Voorden (De Beek-Uddel)
woensdag 9 juni:
Kruiningen: 19.30 uur, ds. A. Schultink (Bruinisse)
Nieuwerkerk: 19.30 uur (H.D.), ds. J.A. Weststrate (Terneuzen)
Ochten: 19.30 uur (H.D.), ds. A. Geuze (Gouda-Gerbrandyweg)(collecte nieuwbouw)
donderdag 10 juni:
Berkenwoude: 19.30 uur, ds. M. Krijgsman (Arnemuiden)
De Beek-Uddel: 14.00 uur (huw. bev.), ds. A. van Voorden
Opheusden: 14.00 uur (huw. bev.), ds. J. Roos (Barneveld)
Vlaardingen: 13.30 uur (huw. bev.), ds. M. Krijgsman (Arnemuiden)
vrijdag 11 juni:
Krimpen aan den IJssel: 14.30 uur (huw. bev.), ds. J.A. Weststrate (Terneuzen)
Melissant: 19.30 uur (H.D. en bev. ambtsdr.), ds. J.A. Weststrate (Terneuzen)
dinsdag 8 juni:
Dordrecht: 19.30 uur, ds. A. Schultink (Bruinisse)
Geldermalsen: 19.30 uur (H.D.), ds. M. Krijgsman (Arnemuiden)
Leerdam: 19.30 uur (H.D.), ds. A. Geuze (Gouda-Gerbrandyweg)
Vlaardingen: 19.30 uur, ds. A. van Voorden (De Beek-Uddel)
woensdag 9 juni:
Kruiningen: 19.30 uur, ds. A. Schultink (Bruinisse)
Nieuwerkerk: 19.30 uur (H.D.), ds. J.A. Weststrate (Terneuzen)
Ochten: 19.30 uur (H.D.), ds. A. Geuze (Gouda-Gerbrandyweg)(collecte nieuwbouw)
donderdag 10 juni:
Berkenwoude: 19.30 uur, ds. M. Krijgsman (Arnemuiden)
De Beek-Uddel: 14.00 uur (huw. bev.), ds. A. van Voorden
Vlaardingen: 13.30 uur (huw. bev.), ds. M. Krijgsman (Arnemuiden)
vrijdag 11 juni:
Krimpen aan den IJssel: 14.30 uur (huw. bev.), ds. J.A. Weststrate (Terneuzen)
Melissant: 19.30 uur (H.D. en bev. ambtsdr.), ds. J.A. Weststrate (Terneuzen)
ook hier een paar postings weggehaald.
Het heeft geen nut om zondagse kerkdiensten te vermelden.
Men raadplege het RD, Kerktijden of de Saambinder
Het heeft geen nut om zondagse kerkdiensten te vermelden.
Men raadplege het RD, Kerktijden of de Saambinder

Ds. G. Gerritsen is weer in het land. Aankomende dinsdag 1 juni hoopt hij om 19.30 uur voor te gaan in de Oud Gereformeerde Gemeente te Elst aan de Houweg.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
---knip--- Het is niet gewenst om allerlei vakantie informatie van studenten hier te publiceren; bovendien staat e.e.a. op www.kerktijden.nl; mvg Tib
D.V. dinsdag 8 juni bidstond voor de verkiezingen in de HHK Brugkerk te Veenendaal.
sprekers Ds P den Butter en Dr R Bisschop. opening Dhr G van den Berg
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
'k vind het erg goed om een bidstond te houden, maar ik word niet enthousiast van een kandidaat-kamerlid als spreker. Hou het gewoon bidstond, geen promotieavondje.huisman schreef:D.V. dinsdag 8 juni bidstond voor de verkiezingen in de HHK Brugkerk te Veenendaal.
Het is namens de plaatselijke kerken. Bisschop is ambtsdrager in een van die kerken; dus ik verwacht dat hij daar in de eerste plaats is als ambtsdrager en niet om de SGP te promoten.Zita schreef:'k vind het erg goed om een bidstond te houden, maar ik word niet enthousiast van een kandidaat-kamerlid als spreker. Hou het gewoon bidstond, geen promotieavondje.huisman schreef:D.V. dinsdag 8 juni bidstond voor de verkiezingen in de HHK Brugkerk te Veenendaal.
Een nobele, maar m.i. enigszins naïeve verwachting.helma schreef:Het is namens de plaatselijke kerken. Bisschop is ambtsdrager in een van die kerken; dus ik verwacht dat hij daar in de eerste plaats is als ambtsdrager en niet om de SGP te promoten.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Nou ja! Bidstond voor de verkiezingen maar politieke sprekers mogen daar niet spreken??Zita schreef:'k vind het erg goed om een bidstond te houden, maar ik word niet enthousiast van een kandidaat-kamerlid als spreker. Hou het gewoon bidstond, geen promotieavondje.huisman schreef:D.V. dinsdag 8 juni bidstond voor de verkiezingen in de HHK Brugkerk te Veenendaal.
Kennelijk mogen kandidaat-kamerleden geen bidstond leiden.eilander schreef:Nou ja! Bidstond voor de verkiezingen maar politieke sprekers mogen daar niet spreken??Zita schreef:'k vind het erg goed om een bidstond te houden, maar ik word niet enthousiast van een kandidaat-kamerlid als spreker. Hou het gewoon bidstond, geen promotieavondje.huisman schreef:D.V. dinsdag 8 juni bidstond voor de verkiezingen in de HHK Brugkerk te Veenendaal.
Nee. Van mij niet, tenminste. Hou het zuiver: we bidden of de Heere de verkiezingen wil zegenen. En niet tegelijkertijd: en we verzoeken de aanwezigen SGP te stemmen.Tiberius schreef:Kennelijk mogen kandidaat-kamerleden geen bidstond leiden.eilander schreef:Nou ja! Bidstond voor de verkiezingen maar politieke sprekers mogen daar niet spreken??Zita schreef:'k vind het erg goed om een bidstond te houden, maar ik word niet enthousiast van een kandidaat-kamerlid als spreker. Hou het gewoon bidstond, geen promotieavondje.huisman schreef:D.V. dinsdag 8 juni bidstond voor de verkiezingen in de HHK Brugkerk te Veenendaal.
Als je je werkelijk afhankelijk weet van de zegen van de Heere, ook in de verkiezingen, en samenkomt om dat te belijden voor Hem, lijkt het mij zo 'aards' om dan ook nog even zelf de zaakjes te regelen, op diezelfde bijeenkomst.
Maar het kan best heel goed dat meneer Bisschop daar volkomen neutraal staat.
Daarnaast gaat het ook van de SGP-Kiesvereniging uit en de genoemde kerken.Zita schreef:Nee. Van mij niet, tenminste. Hou het zuiver: we bidden of de Heere de verkiezingen wil zegenen. En niet tegelijkertijd: en we verzoeken de aanwezigen SGP te stemmen.Tiberius schreef:Kennelijk mogen kandidaat-kamerleden geen bidstond leiden.eilander schreef:Nou ja! Bidstond voor de verkiezingen maar politieke sprekers mogen daar niet spreken??Zita schreef: 'k vind het erg goed om een bidstond te houden, maar ik word niet enthousiast van een kandidaat-kamerlid als spreker. Hou het gewoon bidstond, geen promotieavondje.
Als je je werkelijk afhankelijk weet van de zegen van de Heere, ook in de verkiezingen, en samenkomt om dat te belijden voor Hem, lijkt het mij zo 'aards' om dan ook nog even zelf de zaakjes te regelen, op diezelfde bijeenkomst.
Maar het kan best heel goed dat meneer Bisschop daar volkomen neutraal staat.
Ik was in de naieve veronderstelling dat wij in dit topic niet zouden discussieren. 

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.