welk boek ben je nu aan het lezen?

Lassie

Bericht door Lassie »

In de ban van de loverboy. (v.d. poel) niet echt super boek maar tja k wilde ff wat te lezen hebben.
vlinder

Bericht door vlinder »

Heb het eerste gedeelte uit. Vind wel heel veel herkenbare dingen in zitten. Nu ga ik aan het gedeelte bekering beginnen. Ik hoop dat er veel praktische dingen bij zitten en dat het dan ook nog gezegend mag worden.

Groetjes Vlinder
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Heb het eerste gedeelte uit. Vind wel heel veel herkenbare dingen in zitten. Nu ga ik aan het gedeelte bekering beginnen. Ik hoop dat er veel praktische dingen bij zitten en dat het dan ook nog gezegend mag worden.

Groetjes Vlinder
Fijn dat je zulke boeken wilt lezen. Dat zouden er meer moeten doen op jouw leeftijd.

Misschien dat je je niet overal in zult herkennen, maar vergeet niet, dat de één er meer van meemaakt dan de ander. De één heeft meer overtuiging nodig dan de ander. Het kan vertroostend zijn als je je erin herkennen mag. Dank God hiervoor, en verblijdt je hierover in Hem, omdat Hij het heeft gedaan. Maar pas op, maak van herkennigen geen rustgrond. Hij is de enige rustgrond waar je nooit bedrogen mee uit zal komen.
Bid voortdurend om Zijn zegen en verwacht dán ook zegen bij het lezen van zulke boeken.

Ik ben zelf bezig met een inleiding aan het maken over het betreffende tekstgedeelte wat ds. G. Wisse uitvoerig behandeld. Ik maak dan ook dankbaar gebruik van zijn boek, hopende dat de Heere Zijn zegen er niet zal van onthouden.

Groeten,
Matthijs

[Aangepast op 17/12/04 door Matthijs]
Liever Turks dan Paaps
Unionist

Bericht door Unionist »

Ben bezig met "Vergeving en genezing" van Dr. M.J. Paul.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik lees de bijbel, wetende dat God daar Zijn zegen niet over zal onthouden.

Matthijs en Vlinder: Weet Wisse het antwoord op de vraag: Hoe krijg ik deel aan de genade? Of is hijzelf ook op zoek naar het antwoord en probeert dit door methodisch bevindelijke halfdogmatiek in te vullen?
En stel dat je ja zegt: Heb je wat aan het antwoord van Wisse?
De bijbel geeft ook antwoord op die vraag. Zal het antwoord hetzelfde zijn?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Beste Kaw, ik lees de Bijbel ook elke dag met de kantekeningen erbij.

Een proef een enige anti bevindelijke toon in je schrijven.

Wisse geeft inderdaad antwoord op de vraag hoe je genade kunt verkrijgen. EN wel zo: geloof alleenlijk in Hem.

DS. Wisse beschijft SCHRIFTUURLIJK bevindelijk en niet ONSCHRIFTUURLIJK.

Bij velen mag er herkenning zijn. Velen mogen zo ook het VOORBEREIDEND werk van Christus als Profeet, Priester en Koning door Heilige Geest in hun ziel zien.
Ik hoop dat jij ook iets van dat voorbereidend of plaatsmakend werk van de Heilige Geest mag hebben. Dat schriftuurlijk! Sla de Psalmen en de brieven van Paulus er maar op na. Dat gaat niet zonder bevinding.

Groeten,
Matthijs
Liever Turks dan Paaps
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Ik lees de bijbel, wetende dat God daar Zijn zegen niet over zal onthouden.

Matthijs en Vlinder: Weet Wisse het antwoord op de vraag: Hoe krijg ik deel aan de genade? Of is hijzelf ook op zoek naar het antwoord en probeert dit door methodisch bevindelijke halfdogmatiek in te vullen?
En stel dat je ja zegt: Heb je wat aan het antwoord van Wisse?
De bijbel geeft ook antwoord op die vraag. Zal het antwoord hetzelfde zijn?
Het was Wisse's begeerte volledig Bijbels te zijn. Hij geeft dan ook blijk van een zeer grote kennis van de Bijbel. Niet alleen de letter daarvan, maar zeker ook de doorleving van de waarheden die daarin vervat zijn. Werd het vandaag de dag maar meer gevonden!
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik ga een begin maken met: Doel gericht leven.!!!!
memento

Bericht door memento »

Peter Masters - Interpreting the Bible NOT like any other book. Net binnen, en al bijna uit. Leerzaam!
mayflower

Bericht door mayflower »

William Cunningham - Historical theology
love

Bericht door love »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Zeer waardevol boek!!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Meer dan genoeg - Het verlangen naar meer van de Geest, H. ten Brinke, prof. J.W. Maris e.a.

[Aangepast op 18/12/04 door Dathenum]
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door love
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Zeer waardevol boek!!

ik heb ook veel gehoord over dat boek. Lijkt me ook zeker, daarom heb ik het ook gekregen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Meer dan genoeg - Het verlangen naar meer van de Geest, H. ten Brinke, prof. J.W. Maris e.a.

[Aangepast op 18/12/04 door Dathenum]
Dominee Hegger is met deze auteurs in discussie gegaan. Heel boeiend. Zo kun je ook met boeken omgaan waar je het niet (helemaal) mee eens bent. Zie http://www.eenheid.org
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ds. C. Harinck

"Geloof en Zekerheid""

Wil je dit boek ook lezen, dan moet je ook "Roeping en Wedergeboorte" lezen, want dit is het tweede deel in de serie heilsorde. Roeping en Wedergeboorte is wat anders dan Geloof en Zekerheid.

Ik heb enkele bladzijden gelezen en er even in doorgebladerd. Met volledige instemming gelezen.

Geloof en Zekerheid wat Harinck beschrijft is nog wel wat anders, dan de Geloof en Zekerheid wat sommigen hier verkondigen.

Fijn dat Harinck Van der Groe en A. Comrie en nog vele anderen citeerd.

Matthijs
Liever Turks dan Paaps
Plaats reactie