O vandaar...ik kon me de naam al niet herinneren...Mister schreef:Nee hoor, wij regelden dat zelf. En als er een tiende bij kwam was dat mooi.Orchidee schreef: Was "LAKS" er 25 jaar geleden ook al?
Hoe zijn wij die tijd doorgekomen

O vandaar...ik kon me de naam al niet herinneren...Mister schreef:Nee hoor, wij regelden dat zelf. En als er een tiende bij kwam was dat mooi.Orchidee schreef: Was "LAKS" er 25 jaar geleden ook al?
Ja, dat kan. In het VWO-examen scheikunde van dit jaar zaten bijvoorbeeld enkele vragen die absoluut niet te beantwoorden waren voor leerlingen die géén biologie in hun pakket hebben. Nou hebben de meesten die scheikunde in hun pakket hebben ook wel biologie, maar er zijn uitzonderingen. Voor iemand die wel scheikunde heeft maar geen bio, zouden zulke vragen facultatief moeten zijn, dan wel niet meetellen in de eindbeoordeling, want dit is gewoon niet reëel. Als daar dan over geklaagd wordt, is dat niet meer dan terecht.Gijs83 schreef:LAKS heeft elk jaar een record-aantal klachten. Ik snap dat klagen nooit zo goed. Waar kun je dan zoal over klagen? Is het echt zo erg?
Best, maar daarvoor hoeven geen LAKS in te stellen. Dergelijke signalen komen via de scholen ook wel binnen. Leerlingen roepen zo snel tegenwoordig dat ze LAKS gaan bellen dat het straks aan het eigen succes ten onder gaat.Hendrikus schreef:Ja, dat kan. In het VWO-examen scheikunde van dit jaar zaten bijvoorbeeld enkele vragen die absoluut niet te beantwoorden waren voor leerlingen die géén biologie in hun pakket hebben. Nou hebben de meesten die scheikunde in hun pakket hebben ook wel biologie, maar er zijn uitzonderingen. Voor iemand die wel scheikunde heeft maar geen bio, zouden zulke vragen facultatief moeten zijn, dan wel niet meetellen in de eindbeoordeling, want dit is gewoon niet reëel. Als daar dan over geklaagd wordt, is dat niet meer dan terecht.Gijs83 schreef:LAKS heeft elk jaar een record-aantal klachten. Ik snap dat klagen nooit zo goed. Waar kun je dan zoal over klagen? Is het echt zo erg?
Vast wel. Het gaat mij meer om de houding van de leerling. Het vanzelfsprekende recht om te klagen. Omdat er een duif in de dakgoot zit. Omdat je niet weet wat linear extrapoleren is. Omdat de surveillant sterk naar Old Spice rook. Omdat je potloodpunt steeds afbrak. En omdat examens moeilijk zijn.refo schreef:Het LAKS is toch inmiddels volwassen genoeg om al die klachten te kanaliseren.
Helemaal met je eens!Mister schreef:Vast wel. Het gaat mij meer om de houding van de leerling. Het vanzelfsprekende recht om te klagen. Omdat er een duif in de dakgoot zit. Omdat je niet weet wat linear extrapoleren is. Omdat de surveillant sterk naar Old Spice rook. Omdat je potloodpunt steeds afbrak. En omdat examens moeilijk zijn.refo schreef:Het LAKS is toch inmiddels volwassen genoeg om al die klachten te kanaliseren.
Die van mij ook de laatste, Helma. Scheikunde en MO zag ik het meeste tegenop maar ik maak me geen zorgen.helma schreef:vandaag de laatste; scheikunde
en ook de moeilijkste
Maar als hij een 2 heeft; slaagt hij nog. Dus.....![]()
Wat heb je tijdens het examen veel tijd voor je baantje !!
Wie heeft dat laatste gedaan?fluitje schreef:Die van mij ook de laatste, Helma. Scheikunde en MO zag ik het meeste tegenop maar ik maak me geen zorgen.helma schreef:vandaag de laatste; scheikunde
en ook de moeilijkste
Hij heeft er echt een hoop aan gedaan.
Gisteravond hem aangemeld voor Windesheim in Zwolle en de stufi aangevraagd.
Ik mocht het namens hem doen.refo schreef:Wie heeft dat laatste gedaan?fluitje schreef:Die van mij ook de laatste, Helma. Scheikunde en MO zag ik het meeste tegenop maar ik maak me geen zorgen.helma schreef:vandaag de laatste; scheikunde
en ook de moeilijkste
Hij heeft er echt een hoop aan gedaan.
Gisteravond hem aangemeld voor Windesheim in Zwolle en de stufi aangevraagd.
poe poe, daar komt ze dan vast compleet doorweekt vandaanaritha schreef:Mijn oudste dochter is na het examen frans lekker klaar met vwo-examen.
Vier weken niksen, kamp met vwo, daarna gaat ze weken van 7-11 in de zorg.
Haha! Ik verander het al.Hendrikus schreef:poe poe, daar komt ze dan vast compleet doorweekt vandaanaritha schreef:Mijn oudste dochter is na het examen frans lekker klaar met vwo-examen.
Vier weken niksen, kamp met vwo, daarna gaat ze weken van 7-11 in de zorg.