Welke muziek beluister je nu? [6]
Re: Welke muziek beluister je nu? [6]
het irritante geluid van MSN...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Uitzetten? 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
het gejammer van het schuurapparaat van de schilder. Ik voel het in m'n kiezen. 

- JolandaOudshoorn
zit je niet per ongeluk bij de tandartsZita schreef:het gejammer van het schuurapparaat van de schilder. Ik voel het in m'n kiezen.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn. 

Die geestelijke liederen kunnen toch wel door de beugel?helma schreef:een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn.
Welke maat beugel heb jij?Gijs83 schreef:Die geestelijke liederen kunnen toch wel door de beugel?helma schreef:een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
zoiets misschien?:refo schreef:Welke maat beugel heb jij?Gijs83 schreef:Die geestelijke liederen kunnen toch wel door de beugel?helma schreef:een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn.

Volgens is die beugel bij veel mensen verschillend. Bij mij heeft 'opwekking' al een rare klank, voor andere mensen is dat de gewoonste zaak van de wereld. Ze zijn ermee opgegroeid. Er zullen beste goede liederen in 'opwekking' staan. Ik reken in ieder geval goed wat er in de gezangenbundel van de JBGG staat, die is ook door onze kerkenraad goedgekeurd voor gebruik op de verenigingen. Terwijl de onze niet gauw wat toestaat. Neem bv.internet, daar willen ze zich zo ver mogelijk vandaan houden.refo schreef:Welke maat beugel heb jij?Gijs83 schreef:Die geestelijke liederen kunnen toch wel door de beugel?helma schreef:een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn.
In feite kan er (en dan moet ik bij mezelf beginnen) veel te veel door de beugel. Je hoort de dominee wel eesn zeggen: Hoe ver kan ik nog net gaan... Dan ben je al te ver. Mensen zoeken de randen op, en op de randen kun je gamakkelijk gaan wankelen en vallen in de diepte. Daarom niet: Hoe ver kan ik gaan, maar hoer ver moet ik er vandaan blijven...Gijs83 schreef:Volgens is die beugel bij veel mensen verschillend. Bij mij heeft 'opwekking' al een rare klank, voor andere mensen is dat de gewoonste zaak van de wereld. Ze zijn ermee opgegroeid. Er zullen beste goede liederen in 'opwekking' staan. Ik reken in ieder geval goed wat er in de gezangenbundel van de JBGG staat, die is ook door onze kerkenraad goedgekeurd voor gebruik op de verenigingen. Terwijl de onze niet gauw wat toestaat. Neem bv.internet, daar willen ze zich zo ver mogelijk vandaan houden.refo schreef:Welke maat beugel heb jij?Gijs83 schreef:Die geestelijke liederen kunnen toch wel door de beugel?helma schreef:een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn.
Dat is een uitnemerder weg als de randen op te zoeken. En dat zeg ik dus meteen ook tegen mezelf.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gijs83 schreef:Die geestelijke liederen kunnen toch wel door de beugel?helma schreef:een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn.

Nou Gijs, ik weet precies wat je bedoelt, maar tegenwoordig mag je al blij zijn dát ze opwekkingsliederen zingen, want de muziek van tegenwoordig is niet om aan te horen vind ik. Dat noem ik meer geschreeuw dan zingen. Ik had toch liever dat mijn zoon opwekkingsliederen zingt dan de muziek wat hij nu draait. (ik kan niet begrijpen wat daar nu mooi aan is).Gijs83 schreef:Volgens is die beugel bij veel mensen verschillend. Bij mij heeft 'opwekking' al een rare klank, voor andere mensen is dat de gewoonste zaak van de wereld. Ze zijn ermee opgegroeid. Er zullen beste goede liederen in 'opwekking' staan. Ik reken in ieder geval goed wat er in de gezangenbundel van de JBGG staat, die is ook door onze kerkenraad goedgekeurd voor gebruik op de verenigingen. Terwijl de onze niet gauw wat toestaat. Neem bv.internet, daar willen ze zich zo ver mogelijk vandaan houden.refo schreef:Welke maat beugel heb jij?Gijs83 schreef:Die geestelijke liederen kunnen toch wel door de beugel?helma schreef:een huis vol jongelui die geestelijke liederen aan 't zingen zijn.
En om je verjaardag op die manier door te brengen is toch heel wat prijzenswaardiger dan luisteren naar 'rappers' waar de tekst dubieus van is.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)

zo is 't maar net
ze lazen eerst samen Psalm 20 en gingen toen zingen
ik voelde me beschaamd.
- jakobmarin

Spotify geinstalleerd, n.a.v. een Invitation van een collega. Wat een geweldige uitvinding. Zo'n beetje alle gangbare muziek en complete cd's kun je hier selecteren en zo je eigen 'radiouitzending' creëren. Bij de onbetaalde versie krijg je om de paar nummers een korte reclame, maar dat is alles.
En dat helemaal legaal en gratis....
Wel jammer is dat je zonder invitatie de 'open' versie moet installeren, die kent een limiet van 20 uur per maand luisteren. De 'Free' versie (met die invitatie) kent die limiet niet.
Hebben meer mensen hier ervaringen mee?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.