Vliegramp

MarthaMartha

Re: Vliegramp

Bericht door MarthaMartha »

:?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef: :?

Je onderschrift is wel toepasselijk :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

albion schreef:
MarthaMartha schreef: :?

Je onderschrift is wel toepasselijk :huhu
:blush
huisman

Bericht door huisman »

Kijk maar eens op deze link en je ziet alle vliegtuigcrashes van 2009

http://aviation-safety.net/database/dbl ... ?Year=2009

Toch blijft vliegen een zeer veilig vervoermiddel
Een paar gegevens van januari 1989 tot december 2008

Delta Airlines heeft 1650 miljoen vluchten gehad. Daarvan was slechts één vlucht met een fatale afloop (minimaal 1 dode).
British Airways heeft 549 miljoen vluchten gehad, waarvan er geen enkele fatale afloop was.
Turkish Airlines heeft 186 miljoen vluchten gehad, waarvan er twee vluchten een fatale afloop hadden (de laatste op Schiphol niet meegerekend, gezien de cijfers tot 2008 gaan).
American Airlines heeft 1770 miljoen vluchten gehad. Daarvan waren er 5 vluchten met een fatale afloop.
KLM heeft 281 miljoen vluchten gehad. Hiervan waren er twee vluchten met een fatale afloop.
Malaysia Airlines heeft 319 miljoen vluchten gehad. Hiervan was er één vlucht met een fatale afloop.
Air Canada heeft 399 miljoen vluchten gehad. Geen enkele vlucht hiervan had een fatale afloop.
Meer: http://www.planecrashinfo.com/rates.htm
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MarthaMartha

mmm 1 op 319 miljoen.... :sweat

vliegen is toch al geen hobby van me...
Marnix

Bericht door Marnix »

Autorijden of fietsen wel? De kans dat je een autorit of fietstocht niet overleeft is veel groter dan dat je een vliegtocht niet overleeft. En toch lijken mensen veel banger voor vliegen te zijn dan voor autorijden.
Gijs83 schreef:Ik hoorde 70 doden uit Nederland inmiddels echt erg. :cry Vooral die 9-jarige jongen uit Tilburg die als enige de crash heeft overleefd en die als enige van zijn gezin is overgebleven. Die 2 zussen uit H.I.Ambacht die omgekomen zijn, ze waren de enige 2 dochters van hun ouders....
Ik snap nooit zo goed dat die Nederlandse doden zoveel extra aandacht krijgen. Ja, dat is erg... maar als ik op NU.nl lees: "70 Nederlanders omgekomen door vliegramp" denk ik: Er zijn 103 mensen omgekomen. Of ze nou uit Nederland komen of niet maakt toch niet veel uit. En hier ook: Ik hoorde 70 doden uit Nederland inmiddels echt erg. Maar maakt het feit dat ze uit Nederland komen het dan erger? Het is wat dichterbij, maar in beide gevallen gaat het om mensen.... met familie, misschien wel vrouw, kinderen enz.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Josephus

Bericht door Josephus »

Marnix schreef:Ik snap nooit zo goed dat die Nederlandse doden zoveel extra aandacht krijgen. Ja, dat is erg... maar als ik op NU.nl lees: "70 Nederlanders omgekomen door vliegramp" denk ik: Er zijn 103 mensen omgekomen. Of ze nou uit Nederland komen of niet maakt toch niet veel uit. En hier ook: Ik hoorde 70 doden uit Nederland inmiddels echt erg. Maar maakt het feit dat ze uit Nederland komen het dan erger? Het is wat dichterbij, maar in beide gevallen gaat het om mensen.... met familie, misschien wel vrouw, kinderen enz.
Ik begrijp je punt wel. Het is alleen wel zo dat het veel concreter wordt als het zo dichtbij komt. Reken maar eens uit hoeveel rouwenden die 70 slachtoffers achterlaten (familie, school, werk, sportclub, muziekvereniging etc.). Dat is een behoorlijk grote groep mensen. Als het 70 Brazilianen waren geweest, zou dat toch anders (niet: minder erg!) zijn geweest. Je gaat dan toch makkelijker over tot de orde van de dag.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Josephus schreef:
Marnix schreef:Ik snap nooit zo goed dat die Nederlandse doden zoveel extra aandacht krijgen. Ja, dat is erg... maar als ik op NU.nl lees: "70 Nederlanders omgekomen door vliegramp" denk ik: Er zijn 103 mensen omgekomen. Of ze nou uit Nederland komen of niet maakt toch niet veel uit. En hier ook: Ik hoorde 70 doden uit Nederland inmiddels echt erg. Maar maakt het feit dat ze uit Nederland komen het dan erger? Het is wat dichterbij, maar in beide gevallen gaat het om mensen.... met familie, misschien wel vrouw, kinderen enz.
Ik begrijp je punt wel. Het is alleen wel zo dat het veel concreter wordt als het zo dichtbij komt. Reken maar eens uit hoeveel rouwenden die 70 slachtoffers achterlaten (familie, school, werk, sportclub, muziekvereniging etc.). Dat is een behoorlijk grote groep mensen. Als het 70 Brazilianen waren geweest, zou dat toch anders (niet: minder erg!) zijn geweest. Je gaat dan toch makkelijker over tot de orde van de dag.
Zo onbegrijpelijk is het allemaal niet, vind ik. Stel dat je buurman een ernstig auto-ongeluk overkomt en overlijdt, dan schokt je dat. Het zou niet normaal zijn als je dan zou reageren: tja, iedere dag overlijden mensen in het verkeer.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ja, dat klopt. Maar dan heeft het nog niet zozeer met nationaliteit te maken maar met dat je die persoon kent. In dit geval ken ik de Nederlanders net zo min als de niet-nederlanders. Ik snap overigens het punt wel en begrijp de extra aandacht voor de Nederlandse slachtoffers wel, maar ik vind dat men er wat in is doorgeslagen in de nieuwsgeving. Het mag er wel meer over gaan in Nederland, maar het lijkt nu soms alsof er alleen maar Nederlanders zijn omgekomen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Ja, dat klopt. Maar dan heeft het nog niet zozeer met nationaliteit te maken maar met dat je die persoon kent. In dit geval ken ik de Nederlanders net zo min als de niet-nederlanders. Ik snap overigens het punt wel en begrijp de extra aandacht voor de Nederlandse slachtoffers wel, maar ik vind dat men er wat in is doorgeslagen in de nieuwsgeving. Het mag er wel meer over gaan in Nederland, maar het lijkt nu soms alsof er alleen maar Nederlanders zijn omgekomen.
Bij de herdenking in de TK zijn de niet Nederlanders door zowel de voorzitter als de MP uitdrukkelijk in hun toespraak meegenomen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Klopt, en dat vind ik netjes.
Terri

Bericht door Terri »

Opnieuw een vliegramp!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Terri schreef:Opnieuw een vliegramp!
Zeker 158 doden door vliegtuigongeluk India
Uitgegeven: 22 mei 2010 07:10
Laatst gewijzigd: 22 mei 2010 09:25
MANGALORE - Zeker 158 mensen zijn zaterdag om het leven gekomen door een vliegtuigongeval in India. Een Boeing 737-800 raakte bij landing op de luchthaven van de zuidelijke stad Mangalore van de landingsbaan, ramde volgens ooggetuigen een muur en belandde in een bos.
© ANP

Acht inzittenden hebben de ramp overleefd. Anup Shrivasta, directeur personeelszaken bij de luchtvaartmaatschappij, zei tijdens een persconferentie in Mumbai dat de overlevenden zijn overgebracht naar ziekenhuizen in Mangalore

Alle passagiers en de bemanning van het toestel van budgetmaatschappij Air India Express hadden de Indiase nationaliteit. Ze waren vertrokken vanuit Dubai, waar veel Indiërs werken als werknemers in de bouwsector.

Het ongeval gebeurde rond 06.30 uur lokale tijd. De oorzaak is nog onduidelijk. Ten tijde van het ongeval regende het in de havenstad aan de Arabische Zee in de staat Karnataka.

Brand

Tijdens de crash vloog het toestel in brand. Inwoners van een nabijgelegen dorp, brandweerlieden en ambulancepersoneel kwamen direct in actie om overlevenden te helpen.

''Het vliegtuig was in tweeën gebroken. Ik sprong uit het vliegtuig nadat het was gecrasht. Ik zag twee andere mensen die er ook uit kwamen'', zo verklaarde een van de overlevenden tegenover het tv-station TV9.

''Ik hoorde een geluid als dat van het klappen van een band'', aldus de man. ''Ik probeerde naar voren te gaan om weg te komen, maar zag dat daar een grote brand woedde. Dus ging ik terug naar de achterkant, waar ik eruit sprong.''

De vorige grote vliegtuigcrash in India dateert van tien jaar geleden. Toen stortte een Boeing 737-200 van Alliance Air neer in een woonwijk in de oostelijke stad Patna en vonden 61 mensen de dood.

Nederlanders

Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag zijn er geen indicaties dat aan boord Nederlanders waren.

Het ministerie volgt de ontwikkelingen rond de ramp nauwgezet via het Nederlandse consulaat in Mumbai, aldus de woordvoerster.

De Indiase minister van Luchtvaart is per helikopter vanuit Mumbai op weg naar Mangalore. Het vliegveld blijft voorlopig gesloten. De oorzaak van de crash is nog onbekend.
© ANP
~~Soli Deo Gloria~~
aritha

Bericht door aritha »

Echt heel erg!
judith

Bericht door judith »

Echt ontzettend erg... Gebeurt steeds vaker...

:fi
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Plaats reactie