Als het goed is, is er op Bali een kerk welke voorheen door de HRC is ondersteund en tegenwoordig door de NRC.
Oprichter destijds is Dr. Beeke geweest.
Op internet is er weinig over deze gemeente te vinden.
Weet iemand of deze gemeente nog bestaat en heeft iemand een adres/ contactpersoon?
Kerk Bali (Indonesie)
-
Kerk Bali (Indonesie)
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
-
Re: Kerk Bali (Indonesie)
Ik meen te weten dat wijlen Ds Gerrit Kuijt deze kerk met behulp van anderen heeft `opgestart`.
Na het overlijden van Ds Kuijt is er een (herdenkings?)boek over zijn werk verschenen, en daar komt
ook de naam `Mol`in voor (zoon van Ds Mol(Ger.Gem.).
Ik denk dat men bij het Zendingsbureau van de Ger. gem. meer weet te vertellen over e.e.a.
Misschien staat er iets in het zendingsboek `Al het heidendom zijn lof getuigen`....
Succes en als je iets meer weet laat ons dan `mee genieten`. Zendingsverhalen zijn mooi om
te lezen.
Na het overlijden van Ds Kuijt is er een (herdenkings?)boek over zijn werk verschenen, en daar komt
ook de naam `Mol`in voor (zoon van Ds Mol(Ger.Gem.).
Ik denk dat men bij het Zendingsbureau van de Ger. gem. meer weet te vertellen over e.e.a.
Misschien staat er iets in het zendingsboek `Al het heidendom zijn lof getuigen`....
Succes en als je iets meer weet laat ons dan `mee genieten`. Zendingsverhalen zijn mooi om
te lezen.
-
Op dit forum is een topic (uit 2005) te lezen over evt. problemen met de voorganger op Bali.
Met een beetje `gegoogel`kun je het vinden.
Ik hoop dat ik je hiermee een dienst bewezen heb.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dit gaat over het zendingswerk op Sumba, and Sumba is not Bali !!! Zo ver ik weet is de HRC niet meer betrokken bij het werk op Bali.Bert Mulder schreef:http://www.heritagereformed.com/downloa ... 009_12.pdf
- Bert Mulder
- Contacteer:
Je hebt gelijk. Heb niet goed genoeg gekeken...gallio schreef:Dit gaat over het zendingswerk op Sumba, and Sumba is not Bali !!! Zo ver ik weet is de HRC niet meer betrokken bij het werk op Bali.Bert Mulder schreef:http://www.heritagereformed.com/downloa ... 009_12.pdf
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- MarthaMartha
we zoeken kerkdiensten, geen problemen met voorgangersEppo Gremdaat schreef:Op dit forum is een topic (uit 2005) te lezen over evt. problemen met de voorganger op Bali.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-
Ik meldde al om met het Zendingsbureau Ger. Gem. in contact te treden en informeer daar naar het werk van Ds Gerrit Kuyt op Bali. Ik meen dat mevrouw Kuyt over het werk van haar echtgenoot op Bali heeft geschreven in een herdenkingsboek. Van de troubles in de jaren na Ds Kuyt is mij niets bekend.MarthaMartha schreef:we zoeken kerkdiensten, geen problemen met voorgangersEppo Gremdaat schreef:Op dit forum is een topic (uit 2005) te lezen over evt. problemen met de voorganger op Bali.
- MarthaMartha
Via het zendingsbureau heb ik inderdaad een telefoonnummer en een emailadres gekregen, bedankt voor de tip!Eppo Gremdaat schreef:Ik meldde al om met het Zendingsbureau Ger. Gem. in contact te treden en informeer daar naar het werk van Ds Gerrit Kuyt op Bali. Ik meen dat mevrouw Kuyt over het werk van haar echtgenoot op Bali heeft geschreven in een herdenkingsboek. Van de troubles in de jaren na Ds Kuyt is mij niets bekend.MarthaMartha schreef:we zoeken kerkdiensten, geen problemen met voorgangersEppo Gremdaat schreef:Op dit forum is een topic (uit 2005) te lezen over evt. problemen met de voorganger op Bali.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Het boek van L. Vogelaar `Gedenk Zijn grote daden`(uit 2006) vermeldt het volgende over `Bali`(en ik neem dat letterlijk over):
Na zijn emeritaat nam Ds Kuijt het initiatief zendingswerk op te starten op het hindoeistische eiland Bali, dat hij in 1987 tijdens een bootreis had bezocht. De Krabbendijker ouderling A. Mol, de oudste zoon van Ds J. Mol, , vertrok rond 1995 naar Bali en zag daarmee een decennia oude begeerte vervuld om samen met Ds Kuijt in zendingsdienst werkzaam te zijn. Tot 1997 financierde de Stichting De Ondergrondse Kerk (SDOK) het werk, dat in een onafhankelijke stichting werd ondergebracht. De sponsoring werd overgenomen door de Heritage (Nederlands) Reformed Congregations (HNRC), later HRC, die zich in 1993 van de Gereformeerde Gemeenten in Noord-Amerika hadden afgescheiden
In de HNRC werd Mol in maart 1996 toegelaten tot de Theologische School en op 13 maart 1998 tot zendingspredikant bevestigd, overigens zonder de bevoegdheid om ook in Noord-Amerika te preken. Hij verbond zich op Bali aan het theologisch seminarium Johannes Calvijn.
Ds Mol jr. onttrok zich in december 2004 aan de HRC en vroeg bij de Gereformeerde Gemeente in Norwich het lidmaatschap aan. Tegelijkertijd verbrak de stichting op Bali de financiele banden met de HRC. De uitzending van twee jonge HRC-predikanten naar Bali, was daarmee van de baan.
Het doet wonderlijk aan dat de HRC-classis in maart 2005 verklaarde Mol te schorsen en op 21 oktober daarna tot afzetting overging. Dat kan geen rechtsgeldigheid hebben voor een predikant die buiten het kerkverband staat.
Einde citaat.
Helaas kon ik bewuste topic over `Zendingswerk op Bali niet meer vinden (verwijderd?).
Ik hoop dat degene die dit opgestart heeft thans iets meer weet. Ik begreep inmiddels
dat mijn advies was opgevolgd om zich tot het Zendingsbureau van de Ger. Gemeenten te
wenden.
Modinfo: Je had dit topic al gevonden zag ik; toch maar even hierheen verplaatst; mvg Tib
Na zijn emeritaat nam Ds Kuijt het initiatief zendingswerk op te starten op het hindoeistische eiland Bali, dat hij in 1987 tijdens een bootreis had bezocht. De Krabbendijker ouderling A. Mol, de oudste zoon van Ds J. Mol, , vertrok rond 1995 naar Bali en zag daarmee een decennia oude begeerte vervuld om samen met Ds Kuijt in zendingsdienst werkzaam te zijn. Tot 1997 financierde de Stichting De Ondergrondse Kerk (SDOK) het werk, dat in een onafhankelijke stichting werd ondergebracht. De sponsoring werd overgenomen door de Heritage (Nederlands) Reformed Congregations (HNRC), later HRC, die zich in 1993 van de Gereformeerde Gemeenten in Noord-Amerika hadden afgescheiden
In de HNRC werd Mol in maart 1996 toegelaten tot de Theologische School en op 13 maart 1998 tot zendingspredikant bevestigd, overigens zonder de bevoegdheid om ook in Noord-Amerika te preken. Hij verbond zich op Bali aan het theologisch seminarium Johannes Calvijn.
Ds Mol jr. onttrok zich in december 2004 aan de HRC en vroeg bij de Gereformeerde Gemeente in Norwich het lidmaatschap aan. Tegelijkertijd verbrak de stichting op Bali de financiele banden met de HRC. De uitzending van twee jonge HRC-predikanten naar Bali, was daarmee van de baan.
Het doet wonderlijk aan dat de HRC-classis in maart 2005 verklaarde Mol te schorsen en op 21 oktober daarna tot afzetting overging. Dat kan geen rechtsgeldigheid hebben voor een predikant die buiten het kerkverband staat.
Einde citaat.
Helaas kon ik bewuste topic over `Zendingswerk op Bali niet meer vinden (verwijderd?).
Ik hoop dat degene die dit opgestart heeft thans iets meer weet. Ik begreep inmiddels
dat mijn advies was opgevolgd om zich tot het Zendingsbureau van de Ger. Gemeenten te
wenden.
Modinfo: Je had dit topic al gevonden zag ik; toch maar even hierheen verplaatst; mvg Tib