welk boek ben je nu aan het lezen?

Loïs

Bericht door Loïs »

Inhakend op de hieronder beginnende discussie wil ik zeggen dat één boek van Hermans absoluut niet representatief is voor zijn oeuvre. Natuurlijk is dat bij geen één schrijver het geval, maar zeker Hermans kan op zo'n subtiele manier sarcastisch zijn dat je dat nauwelijks doorhebt. In sommige boeken is hij ook overduidelijk sarcastisch trouwens. Ik ben niet zo verzot op zijn producten, maar smaken verschillen nu eenmaal.

Ik lees op dit moment alleen studieboeken. ;-)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Momenteel aan het lezen:
Genees de zieken! van br. Willem Ouweneel.
Jelle

Bericht door Jelle »

Zondag nog weer verder gegaan in het boekje van Spurgeon "Strijd tegen satan" een boekje met een bijzonde thema, waarin Spurgeon ons in beeldende taal de vijand beter leert kennen.
Een aansprekend boekje
Loïs

Bericht door Loïs »

Van Bodie Thoene het boek 'Zeg tot deze berg'. Mooi boek, alleen erg voorspelbaar.

En verder van Nijenhuis 'Laatste Wagon'. Ik kan er niet echt vat op krijgen.

Oh en nog een boek van W.J. Ouweneel: 'Het Godsgetal'. Een roman dit keer.

:thu
Cornelius

Bericht door Cornelius »

Het nieuwste boek van ds Budding.
Ik zal Raad geven !
Ik houd wel van zijn eenvoudige boeken en manier van schrijven

Tevens Om uw naam en waarheis saam van Ds. Heemskerk
En De Dordts leerrregels van Ds L. Vroegindeweij !
Daarnaast van Calvijn tot Barth van Prof Dr. Drs. Ds. C. Graafland
parsifal

Bericht door parsifal »

Weer eens een oude topic naar boven halen:

Ik ben nu bezig in:

John Foxe: Book of Martyrs
Spurgeon: Sermons (deel 1 van vijf dikke pillen)
John Owen: The Death of Death in the Death of Christ.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
SGpeetje

Bericht door SGpeetje »

- Babyboomers ( autobiografie) :Pim Fortuyn

- De Gereformeerden: Agnes Amelink

- De politieke Christen: W. Teelinck

en voor de ontspanning:

De Jacht op de Ingenieur : Samuel M. Katz
limosa

Bericht door limosa »

'De Gebroeders Karamazov' van Dostojevsky . . .
Egbert

Bericht door Egbert »

Goed ook ik zal eens zeggen wat ik lees. Om te beginnen (dit voor mijn chef mocht'tie meelezen) natuurlijk mijn wachtrapporten.

Maar daarnaast ook het boek 'Hoofdlijnen der theologie van het O.T. van prof. Dr. Th.C.Vriezen,

'Afwachten of verwachten' van K.van der Zwaag.

en voor ontspanning 'de eeuw van mijn vader' van Geert Mak.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Harry

Bericht door Harry »

´Elementaire deeltjes´ van de Franse auteur Michel Houellebecq....
Barak

Bericht door Barak »

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Momenteel aan het lezen:
Hé kan je al wat vertellen wat je ervan vindt. Ben van plan om het aan te schaffen.

Groet,
Barak
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door Barak
Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Momenteel aan het lezen:
Hé kan je al wat vertellen wat je ervan vindt. Ben van plan om het aan te schaffen.

Groet,
Barak
Hoi Barak,
Het boek is zeer uitgebreid, het is qua leesstijl goed te lezen en de beargumentatie is vrij grondig. Echter ben ik van mening dat Ouweneel in dit boek te weinig onderscheid van geesten aan de dag legt, ik kom een aantal zeer dubieuze namen tegen in het boek.

Ik geloof dat God vandaag de dag nog steeds zieken geneest, maar ik geloof ook dat er vooral in de eindtijd valse profeten opstaan. Het is voor mij (en ook voor Ouweneel) moeilijk / onmogelijk om te onderschieden of het God's Geest is die door de bedienaar heen werkt, of de geest der wereld (demonische machten).

Het boek stemt tot nadenken en tot het heroverdenken van argumenten en drijfveren. Het boek is zeer compleet, en zou als naslagwerk gebruikt kunnen worden. Ik kan het boek zeker aanraden, maar ik zou het met een kritische blik lezen (opbouwend-kritisch).

Groeten,
Lecram

Bericht door Lecram »

Op dit moment:

Wat is geloven van ds. Hegger.

Zeer de moeite waard!
Barak

Bericht door Barak »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Op dit moment:

Wat is geloven van ds. Hegger.

Zeer de moeite waard!
Heb ik gelezen vlak na mijn bekering. Echt heel mooi boekje. Mijn vrouw is katholiek opgevoed uds was het wel interessant wat van deze man te lezen. Ook "mijn weg naar het Licht" is zeer de moeite waard. Heerlijk radicaal, daar hou ik wel van voor mensen die er voor gaan.
Loïs

Bericht door Loïs »

Ik lees nu 'der Prozess' van Kafka, wat een zwartgallig boek zeg. Kafka is niet echt mijn smaak, veel te depressief.

En ik lees van Simon Carmiggelt het boek 'Haasje Over'. Heel anders, maar wel leuk. ;-)
Plaats reactie