Kruis om nek of pols: Symbolisch

coupe soleil

Re: Kruis om nek of pols: Symbolisch

Bericht door coupe soleil »

jvdg schreef:Meer en meer zie ik "vogels" van diverse pluimage getooid met een kruisje om nek of hals.
Valse schroomheid belet mij hun af te vragen waarom ze met dit kruis openlijk belijden waarom ze dit "symbool" dragen.
Ik vrees (en weet) dat vele antwoorden zich laten beantwoorden dat Jezus Christus hun redder is, iemand die door Zijn handel en wandel ten voorbeeld is om te leven naar Zijn getuigenis.

En hun verklaring druist in tegen alles wat wij dogmatisch onderschrijven.

Moet ik dan mijn dogma's op hen loslaten en hen loslaten, of moet ik meegaan met hun belijdenis?

Ik doe het laatste, uit liefde, die Hij ook aan mij betoont.
Of huichel ik om mee te doen?

Hoe denken jullie over de straatevangelisten?
Ik moet zeggen dat ik je posting ook niet helemaal begrijp, vooral erg warrig, maar blijkbaar bedoel je het anders dan het er staat.

Meegaan met andermans (m/v) belijdenis lijkt me bij voorbaat al kwalijk. Wat heb je dan zelf te vertellen?

Om op je vraag terug te komen: ik heb veel respect voor straatevangelisten. Maar eerlijk gezegd laat ik steeds de oproep aan me voorbij gaan; folderen vind ik prima, maar met een kraampje in de stad gaan staan, daar schrik ik steeds voor terug. En ja, dat is niet goed, ik weet het.
Plaats reactie