memento schreef:In wezen vindt ik het antwoord uit de Visie heel oppervlakkig. Trouwens, wat mij betreft is het alleen maar citeren van de HC even oppervlakkig en nietszeggend, liever dan maar een wat minder volledig antwoord, dan het oprammelen van een uit het hoofd geleerd lesje. We moeten de waarheid in hedendaagse, eigen woorden kunnen zeggen.
Wat ik mis in het stukje van de Visie, is de kern. De heiligheid van God. De hopeloze zondigheid van de mens, en de schuld die dat meebrengt. En Jezus, die ons van die schuld verlost. Mijn bezwaar is dus, dat Jezus in dat stukje los functioneert, los van zonde en schuld. En dat mist nu net de kern van het Evangelie. Jezus kwam om zondaren zalig te maken.
Je bent altijd we lekker duidelijk

Mijn citeren van de H.C. ging niet over het antwoorden op die vragenstelster uit de visie maar om te laten zien dat de kerk al zo'n schat aan Schriftuurlijke antwoorden heeft op geestelijke vragen.
Maar in onze door oppervlakkige tijd schijnen die antwoorden niet meer diep genoeg te zijn
En ik vind het citeren van de H.C. nooit oppervlakkig. Werd de H.C. maar weer meer ons geestelijk erfgoed.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.