Op de VU ook.huisman schreef:Op de TUA kan dit al.vlinder schreef:Nou ik wel. Niet van schoolmeesters, maar er wordt wel gevraagd waar de eenvoudige boertjes zijn gebleven en daarna volgt de naam van meneer W. Floor die toch eenvoudig was. En zulke mensen zou het predikambt ontnomen worden.Jongere schreef:Over wie heb je het nu precies? Dit soort dingen heb ik nooit gehoord.huisman schreef:Ja dat blijft vreemd in de (nadere) reformatie was geleerdheid een must en nu is bij de nazaten van de (nadere) reformatie geleerdheid uiterst verdacht (benne tegenwoordig al'maal schoolmeesters die dominee moeten worden waar is't eenvoudige volk gebleven?)
@ Tiberius: Iedereen toelaten om te studeren: zou hier ook een mogelijkheid zijn voor vrouwen? Niet om door te gaan voor predikant, maar wel om zich te kunnen verdiepen in bijv. dogmatiek, ethiek, homiletiek etc?
Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Uhm, ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Het was slechts een voorstel van mij, geen beschrijving van een bestaande situatie.vlinder schreef:@ Tiberius: Iedereen toelaten om te studeren: zou hier ook een mogelijkheid zijn voor vrouwen? Niet om door te gaan voor predikant, maar wel om zich te kunnen verdiepen in bijv. dogmatiek, ethiek, homiletiek etc?
Nee dat weet ik, ik wil alleen weten van jou, of je daar ook ruimte voor zou zien in het nieuwe beleid.Tiberius schreef:Uhm, ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Het was slechts een voorstel van mij, geen beschrijving van een bestaande situatie.vlinder schreef:@ Tiberius: Iedereen toelaten om te studeren: zou hier ook een mogelijkheid zijn voor vrouwen? Niet om door te gaan voor predikant, maar wel om zich te kunnen verdiepen in bijv. dogmatiek, ethiek, homiletiek etc?
Zeker. Gezellig toch?vlinder schreef:Nee dat weet ik, ik wil alleen weten van jou, of je daar ook ruimte voor zou zien in het nieuwe beleid.Tiberius schreef:Uhm, ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Het was slechts een voorstel van mij, geen beschrijving van een bestaande situatie.vlinder schreef:@ Tiberius: Iedereen toelaten om te studeren: zou hier ook een mogelijkheid zijn voor vrouwen? Niet om door te gaan voor predikant, maar wel om zich te kunnen verdiepen in bijv. dogmatiek, ethiek, homiletiek etc?
(Tiberius schreef:Zeker. Gezellig toch?vlinder schreef:Nee dat weet ik, ik wil alleen weten van jou, of je daar ook ruimte voor zou zien in het nieuwe beleid.Tiberius schreef:Uhm, ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Het was slechts een voorstel van mij, geen beschrijving van een bestaande situatie.vlinder schreef:@ Tiberius: Iedereen toelaten om te studeren: zou hier ook een mogelijkheid zijn voor vrouwen? Niet om door te gaan voor predikant, maar wel om zich te kunnen verdiepen in bijv. dogmatiek, ethiek, homiletiek etc?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik moet zeggen dat ik mijn beeld over Tib weer moet bijstellen...Tiberius schreef:Zeker. Gezellig toch?vlinder schreef:Nee dat weet ik, ik wil alleen weten van jou, of je daar ook ruimte voor zou zien in het nieuwe beleid.Tiberius schreef:Uhm, ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Het was slechts een voorstel van mij, geen beschrijving van een bestaande situatie.vlinder schreef:@ Tiberius: Iedereen toelaten om te studeren: zou hier ook een mogelijkheid zijn voor vrouwen? Niet om door te gaan voor predikant, maar wel om zich te kunnen verdiepen in bijv. dogmatiek, ethiek, homiletiek etc?
Net wat ik dacht....Mister schreef:Ik moet zeggen dat ik mijn beeld over Tib weer moet bijstellen...Tiberius schreef:Zeker. Gezellig toch?vlinder schreef:Nee dat weet ik, ik wil alleen weten van jou, of je daar ook ruimte voor zou zien in het nieuwe beleid.Tiberius schreef: Uhm, ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Het was slechts een voorstel van mij, geen beschrijving van een bestaande situatie.
Oh ow, voor je t weet heb je een vrouw op de kansel...Tiberius schreef:Zeker. Gezellig toch?vlinder schreef:Nee dat weet ik, ik wil alleen weten van jou, of je daar ook ruimte voor zou zien in het nieuwe beleid.Tiberius schreef:Uhm, ik denk dat ergens een misverstand is ontstaan. Het was slechts een voorstel van mij, geen beschrijving van een bestaande situatie.vlinder schreef:@ Tiberius: Iedereen toelaten om te studeren: zou hier ook een mogelijkheid zijn voor vrouwen? Niet om door te gaan voor predikant, maar wel om zich te kunnen verdiepen in bijv. dogmatiek, ethiek, homiletiek etc?

Ze gaat in ieder geval gestaag in het zwart 
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Met een beige rokhuisman schreef:Ze gaat in ieder geval gestaag in het zwart
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hoeveel zijn er dit jaar doorgelaten?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Geen een, want het curatorium hoopt in juni degenen te horen die zich nu hebben aangemeld.Gian schreef:Hoeveel zijn er dit jaar doorgelaten?
Iemand vroeg pas wanneer het curatorium weer bijeenkwam. Volgens mij is daar nog geen antwoord op gegeven.
Volgende week dinsdag en woensdag worden de personen gehoord die zich aangemeld hebben
De week daarop(zeg maar 1 juni) worden de examens van de student S.Maljaars en G.W.S.Mulder afgenomen. Deze zijn bij goed gevolg dan per 7 juni a.s. beroepbaar.
Volgende week dinsdag en woensdag worden de personen gehoord die zich aangemeld hebben
De week daarop(zeg maar 1 juni) worden de examens van de student S.Maljaars en G.W.S.Mulder afgenomen. Deze zijn bij goed gevolg dan per 7 juni a.s. beroepbaar.
Is het aantal aanmeldingen al bekend? 
Volgens mij is dat geheim. Overigens maar beter ook.Mister schreef:Is het aantal aanmeldingen al bekend?