65 jaar bevrijding

henriët

Re: 65 jaar bevrijding

Bericht door henriët »

Ander schreef:In den lande zijn een aantal initiatieven om de 65e bevrijdingsdag te herdenken.

Hier een voorbeeld:

Dirksland, kerkgebouw Gereformeerde Gemeente
Aanvang: 19:30 uur
Herdenkingsbijeenkomst i.v.m. 65 jaar bevrijding
Sprekers: ds. J. Schipper en ds. A.A. Egas
Orgel: Lenard Verkamman
Veel samenzang van psalmen en Vaderlandse liederen
Collecte voor de SGP
Iedereen van harte welkom!

Zijn er nog meer van zulk soort bijeenkomsten?
Het was een erg mooie en goede avond.
(En Ander had een heel leuke das aan, en had moeite om de organist met zijn prachtige orgelspel stil te krijgen om de avond te openen :slurp )
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ander

Bericht door Ander »

henriët schreef:
Het was een erg mooie en goede avond.
(En Ander had een heel leuke das aan, en had moeite om de organist met zijn prachtige orgelspel stil te krijgen om de avond te openen :slurp )
:super
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:Ze praten er nu over om Bevrijdingsdag ieder te vieren m.a.w. ieder jaar een vrije dag te laten zijn. Vinden jullie dat nodig? Wordt het dan niet een gewoonte/vanzelfsprekendheid? Het lijkt, als er weinig activiteiten een beetje een 'dode' dag. Zelfs de meeste winkels waren gisteren gesloten of zouden er meer activiteiten komen als het ieder word gehouden?
Bevrijdingsdag werd altijd ieder jaar gevierd. Alleen de laatste jaren niet meer in die zin dat winkels gesloten zijn. Dat heeft ook zeker te maken met het feit dat mensen die de tweede wereldoorlog bewust hebben meegemaakt meer en meer wegvallen. Dat maakt vanzelf dat het minder gaat aanspreken.
Toch wordt er gepraat over hernieuwde belangstelling van jongeren voor 4 en 5 mei...
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:Maar wat viel die dominee Geluk me tegen zeg. Las gewoon een velletje papier voor :?
Spreek toch maar met respect over ambtsdragers. Het woordje "die" vind ik wat denigrerend overkomen.
Dat was niet zo bedoeld. In zijn geschreven artikelen heb ik hem juist hoog staan.
mister schreef:Dan is het kwalitatief minder?
Nee, niet noodzakelijkerwijs. Maar er is wel een verschil tussen voorlezen en voordragen.
gijs83 schreef:Bij veel voorlezen denk ik juist aan veel verstandswerk...
Nee, daar dacht ik nou totaal niet aan.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
freek schreef:Maar wat viel die dominee Geluk me tegen zeg. Las gewoon een velletje papier voor :?
Spreek toch maar met respect over ambtsdragers. Het woordje "die" vind ik wat denigrerend overkomen.
Volgens mij is het gewoon een stijlfiguur in deze context. Zo zou ik ook kunnen zeggen "Tjonge, die Tiberius toch", terwijl ik heus wel respectvol over je spreek. ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:"Tjonge, die Tiberius toch", terwijl ik heus wel respectvol over je spreek. ;)
Daar ben ik van overtuigd. :)
freek

Bericht door freek »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Volgens mij is het gewoon een stijlfiguur in deze context. Zo zou ik ook kunnen zeggen "Tjonge, die Tiberius toch", terwijl ik heus wel respectvol over je spreek. ;)
Jij snapt me! (Maar jij hebt dan ook verstand van taal :super)
henriët

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:"Tjonge, die Tiberius toch", terwijl ik heus wel respectvol over je spreek. ;)
Daar ben ik van overtuigd. :)
:super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie