Ds. T.R. Treur
Ds. T.R. Treur
Is er al iets bekend over Ds. Treur er zou gisteren of vandaag over vergaderd worden
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Ds. T.R. Treur
Dan moet je even Chilliwack bellen, denk ik....Diederik schreef:Is er al iets bekend over Ds. Treur er zou gisteren of vandaag over vergaderd worden
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Kerkelijk Jaarboek vermeld:
Naast verblijdende ontwikkelingen zijn er helaas ook droevige zaken te melden. De Classis van de Reformed Congegations in North America heeft namelijk moeten besluiten tot losmaking van ds. T.R. Treur van de gemeente van Chillewack.
Zowel leraar als kerkenraad hadden en gezamelijk verzoek daartoe ingediend bij de Classis vanwege gerezen problemen. Ds.A.Geuze en ondergetekende (ds.J.Roos) hebben als deputaten artikel 49 van de DKO deze vergadering in Chilliwack bijgewoond.
Ds. Treur is inmiddels met zijn gezin naar Ontario verhuisd. De overgelegde dokterswverklaring was voor de Classis aanleiding om te besluiten dat ds.Treur tot de Classisvergadering in april 2010 geen ambtelijk werk mag verrichten.
Eind april hoopt de Classis zich nader te beraden over het vervolg.
We willen hier herhalen, wat we in DWS schreven,namelijk dat de Heere onze ambtsbroeder en zijn familie moge gedenken,ja geheel ons kerkelijk leven, zowel in Nederland als Cananda....
(citaat: ds. J. Roos uit Jaaroverzicht in het KERKELIJK JAARBOEK 2010)
Naast verblijdende ontwikkelingen zijn er helaas ook droevige zaken te melden. De Classis van de Reformed Congegations in North America heeft namelijk moeten besluiten tot losmaking van ds. T.R. Treur van de gemeente van Chillewack.
Zowel leraar als kerkenraad hadden en gezamelijk verzoek daartoe ingediend bij de Classis vanwege gerezen problemen. Ds.A.Geuze en ondergetekende (ds.J.Roos) hebben als deputaten artikel 49 van de DKO deze vergadering in Chilliwack bijgewoond.
Ds. Treur is inmiddels met zijn gezin naar Ontario verhuisd. De overgelegde dokterswverklaring was voor de Classis aanleiding om te besluiten dat ds.Treur tot de Classisvergadering in april 2010 geen ambtelijk werk mag verrichten.
Eind april hoopt de Classis zich nader te beraden over het vervolg.
We willen hier herhalen, wat we in DWS schreven,namelijk dat de Heere onze ambtsbroeder en zijn familie moge gedenken,ja geheel ons kerkelijk leven, zowel in Nederland als Cananda....
(citaat: ds. J. Roos uit Jaaroverzicht in het KERKELIJK JAARBOEK 2010)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
en zolang er geen nieuwe feitelijke informatie is gaat het topic dicht.