jvdg schreef:Je roept hier over heel veel zaken, maar ik zou het oprecht waarderen als je deze posting zou willen vertalen naar hoe Jezus, en in navolging de apostelen, over deze dingen sprak, oftewel in alle eenvoudigheid.
Geen theorie/dogma of eigen inzicht.
Het Woord alleen.
Dit is toch het woord alleen, in deze teksten spreekt de Heere Jezus toch, ook al wordt het door Paulus geschreven we gelovenen dat het een geinspireerd woord is, er is geen veerschil tussen wat de Heere Jezus en wat Paulus zegt.
De Bijbel wijst met de doop naar de belofte Gods hoe je het ook noemt, de doop met de Heilige Geest of de belofte van de gerechtigheid door het geloof of de belofte voor de afwassing van zonden waar door we ook gerechtvaardigd worden, daar is de waterdoop een teken van, dat heb ik geschreven n.a.v. Jacobse die het eens was met Joannah dat de waterdoop een belijdenis was.
Joannah schreef:Inderdaad. nu hoor ik zulke rare dingen.... Wij zijn de besnijdenis???
Christus is de vervulling der besnijdenis, maar dat is heel wat anders.
Ja, RARE DINGEN DIE GOD IN DE BIJBEL SCHRIJFT, dat gaat helemaal in tegen JOUW MENING, in schrijf het zo even want vele denken altijd dat het gaat om wat zij denken, het gaat echter om Gods woord.
Paulus zegt, de Joden zijn de versnijdenis, nee zegt, Joannah het is Gods volk.
Gods volk of Abrahams zaad was in het OT vooral onder de Joden maar in het NT onder alle volken.
Gods volk of Abrahams zaad is één volk uit het oude en nieuwetestament.
kijk maar wat Paulus zegt in fil 3.
Ziet op de honden, ziet op de kwade arbeiders, ziet op de versnijding.
Want wij zijn de besnijding, wij, die God in den Geest dienen, en in Christus Jezus roemen, en niet in het vlees betrouwen.
Hoewel ik heb, dat ik ook in het vlees betrouwen mocht; indien iemand anders meent te betrouwen in het vlees, ik nog meer.
Besneden ten achtsten dage, uit het geslacht van Israel, van den stam van Benjamin, een Hebreer uit de Hebreen, naar de wet een Farizeer;
Naar den ijver een vervolger der Gemeente; naar de rechtvaardigheid, die in de wet is, zijnde onberispelijk.
Maar hetgeen mij gewin was, dat heb ik om Christus' wil schade geacht.
Wat is op het vlees vertrouwen, een natuurlijke Israeliet zijn met zijn OT Godsdienst, maar Paulus zegt het is mij alleen tot schade en daarom heb ik het opgegeven om Christus te mogen gewinnen.
m.a.w, Paulus zegt het natuurlijk jood zijn is alleen maar schade je zult het moeten opgegeven er geen waarde aanhechten om Christus te leren kennen, dit gaat in tegen die groeperingen die het natuurlijk Israel alleen maar zien als Gods volk en Abrahams zaad en de gemeente als een tweede keus, dezen verkondigen de VERSNIJDENIS, kwade arbeiders.